Gå til innhold

Komme seg ut av huset

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter at ungene flyttet ut for noen år siden har jeg blitt mer og mer enstøing. Trives best hjemme alene. Sier en sjelden gang ja når venner inviterer. Mange har sluttet å invitere, og det forstår jeg godt. Men, over flere år så har jeg stort sett bare gått på jobb, og så vært hjemme.  Jeg innser at tiden flyr, og det er ingen som kommer å banker på.  Jeg kunne tenke meg å engasjere meg i noe, men er usikker på om jeg vil forplikte meg til noe fast.  Jeg har gjort mange ting alene, men nå er det ikke så kjekt lenger. Jeg vil tvinge meg selv ut av huset, men vet ikke hva jeg skal gjøre.  Opplever at terkselen å komme seg ut av huset er høy.  Har du vært her? Hva motiverte deg til å komme seg ut?

Anonymkode: 65fbe...e37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter at ungene flyttet ut for noen år siden har jeg blitt mer og mer enstøing. Trives best hjemme alene. Sier en sjelden gang ja når venner inviterer. Mange har sluttet å invitere, og det forstår jeg godt. Men, over flere år så har jeg stort sett bare gått på jobb, og så vært hjemme.  Jeg innser at tiden flyr, og det er ingen som kommer å banker på.  Jeg kunne tenke meg å engasjere meg i noe, men er usikker på om jeg vil forplikte meg til noe fast.  Jeg har gjort mange ting alene, men nå er det ikke så kjekt lenger. Jeg vil tvinge meg selv ut av huset, men vet ikke hva jeg skal gjøre.  Opplever at terkselen å komme seg ut av huset er høy.  Har du vært her? Hva motiverte deg til å komme seg ut?

Anonymkode: 65fbe...e37

Ta kontakt med gamle venner, eller inviter folk til deg. Gå på kafé med venner eller finn på noe med andre. 
du kan begynne å klatre, synge i kor eller gjøre sosiale ting der du møter andre. 
ta et steg ad gangen. 
mine barn flytter nok ut etter 5-6 år og da kommer jeg også til å bare sitte her.. men det er aldri forseint. 

Anonymkode: 8a469...9f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kor er genialt! Det er ekstremt godt å synga. Og på den måten møter ein folk, men kan likevel melde forfall (dersom det skulle være nødvendig) uten å ødelegge for de andre. :)

Anonymkode: 46b9e...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...