Gå til innhold

En mann i et forhold søker ikke ut uten grunn? Eller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det må ligge mer bak?

Eller er det bare spenning som gjør at menn søker ut og tar kontakt med andre?

Jeg er satt i en situasjon hvor jeg i teorien er iferd med å bli «den andre kvinnen» (ikke hatt fysisk kontakt)

Opplysninger ble holdt fra meg i starten men jeg tror jeg har falt for han og det driver meg til vanvidd.

Vil han ha meg fordi det er meg eller fordi jeg er en utvei?

Anonymkode: 7b711...b84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det må ligge mer bak?

Jeg er satt i en situasjon hvor jeg i teorien er iferd med å bli «den andre kvinnen» (ikke hatt fysisk kontakt)

Opplysninger ble holdt fra meg i starten men jeg tror jeg har falt for han og det driver meg til vanvidd.

Fordi du er et tidsfordriv som gir han den oppmerksomheta han ønsker..

Lett på tråden. 

Vanlige kvinner lar andres mann være i fred, men ikke sånne som deg. Dere tror dere er de "spesielle" som mennene til slutt velger over familielivet, stabiliteten og tryggheta. 

Haha!

Anonymkode: cc1a5...df0

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS. Kan du fortelle litt mer om hvilken relasjon dere har? Hvor lenge har du kjent han? Sier dere at dere elsker hverandre? Hva slags «forhold» har dere om dere ikke har vært fysiske?

Hva har han sagt om å forlate hun hjemme? Hva er planen hans?

Lettere å hjelpe deg med litt info

Anonymkode: e769c...e82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi du er et tidsfordriv som gir han den oppmerksomheta han ønsker..

Lett på tråden. 

Vanlige kvinner lar andres mann være i fred, men ikke sånne som deg. Dere tror dere er de "spesielle" som mennene til slutt velger over familielivet, stabiliteten og tryggheta. 

Haha!

Anonymkode: cc1a5...df0

Trygghet = kjedsomhet. Så det er det ingen menn som legger på vektskåla. Det som i stor grad styrer hvor man er på vei er hvor lei man er av kona og hvor irriterende hun har blitt i det daglige - og om man i det hele tatt har seksuell kapital til å få bedre.

Anonymkode: 0ab32...e6b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og en ting til, hvilke type opplysninger ble holdt fra deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trygghet = kjedsomhet. Så det er det ingen menn som legger på vektskåla. Det som i stor grad styrer hvor man er på vei er hvor lei man er av kona og hvor irriterende hun har blitt i det daglige - og om man i det hele tatt har seksuell kapital til å få bedre.

Anonymkode: 0ab32...e6b

Ja det er ganske sprøtt at menn ikke tenker lengre. Den tryggheten skapes over tid, uansett hvem man er med. Et forhold blir rutiner, uansett hvem man er med.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og en ting til, hvilke type opplysninger ble holdt fra deg?

At han var singel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At han var singel.

Da er han nok ikke noe å spare på. Gå videre, du. 

Anonymkode: 61ca9...e57

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At han var singel.

Sa han at han var helt singel? Som i fullstendig fri og frank? 

Eller sa han at han var singel, men levde platonisk med en partner da de måtte finne seg nye steder å bo osv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sa han at han var helt singel? Som i fullstendig fri og frank? 

Eller sa han at han var singel, men levde platonisk med en partner da de måtte finne seg nye steder å bo osv?

Singel, fraskilt uten barn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Singel, fraskilt uten barn.

Og hva var sannheten?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei TS. Kan du fortelle litt mer om hvilken relasjon dere har? Hvor lenge har du kjent han? Sier dere at dere elsker hverandre? Hva slags «forhold» har dere om dere ikke har vært fysiske?

Hva har han sagt om å forlate hun hjemme? Hva er planen hans?

Lettere å hjelpe deg med litt info

Orker du å svare på dette TS???

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det må ligge mer bak?

Du er en mulig utvei ja.

Anonymkode: 87a20...610

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok av menn der ute som søker ut uten noen intensjon om å forlate kona, om det er det du mener. Av disse er det noen som egentlig har det helt fint hjemme (kun spenning/oppmerksomhet), noen er i et åpent forhold, noen har grunn, god eller dårlig, til å søke ut, og noen ender kanskje opp med å forelske seg, selv om det ikke var planen. Uansett er det dårlige odds for å ende opp med denne mannen, og vil du da kunne stole på ham?

Anonymkode: 86ccc...48a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det er ganske sprøtt at menn ikke tenker lengre. Den tryggheten skapes over tid, uansett hvem man er med. Et forhold blir rutiner, uansett hvem man er med.

Tror vi trenger oppskriften på det. 😆

Akkurat dette kommer nok an på hvordan personene i forholdet er. Både jeg og min kjære er (altfor) impulsive, og jeg kjenner at jeg godt kunne tenke meg litt mer rutiner og forutsigbarhet i forholdet og livet. Mulig det er litt kjedeligere, men det er jo på mange måter tryggere og mer behagelig også. Det er på de feltene vi har klart å innarbeide rutiner (husarbeid for eksempel) jeg føler vi er i en fantastisk flytsone, som er veldig behagelig og lite energikrevende. Utover slike ting må vi begge hele tiden forholde oss til hverandres impulser. Vi er relativt gode på det altså (bevisste på at det går begge veier, og derfor toleranse for slikt), men det du skriver om at et forhold alltid blir rutiner stemmer ikke helt. Et forhold blir ikke mer strukturert enn personer i det. 

Angående spørsmål i hi. Jeg tror alle mennesker som søker ut/er utro finner/lager seg årsaker/unnskyldninger. Jeg tror ikke alltid at de årsakene/unnskyldningene er rimelige/berettiget, og/eller noe de ikke selv egentlig har minst like stor skyld angående som partner. Jeg kjenner iallefall to menn som var så dårlige partnere at de burde blitt forlatt for det, men hvor kona fant seg i for mye urimelig, som så var utro og kjørte full elskerinnetale til den nye. Få som ikke humret litt da elskerinna til ene fort fant ut sannheten, og dumpet ham like brått og brutalt som kona burde ha gjort i flere år før han altså var utro, og så forlot henne for den andre. 

I større eller mindre grad tror jeg det er litt slikt jevnt over angående dem som ikke har bedre moral enn å være utro. De er 50% i forholdet de klager på, har selv 50% av ansvaret for at forholdet fungerer (eller ikke), og jeg tror ikke bedre om slike enn at jeg antar de har 70- 80 % skyld selv i at de ikke har det ok hjemme. Folk som er seriøse angående forhold og partner tar sitt ansvar også angående å ikke søke ut før man er fri til det. Utro mennesker beviser sine labre holdninger til å ivareta sine forhold ved å være utro. 

Det er dårlig ide å overta andres søppelpartnere.

Anonymkode: b7884...314

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har møtt en mann som du er på vei til å falle for og du har funnet ut i ettertid at han har løyet om singelstatusen sin så kan jeg aldri tenke meg at det er noe annet enn løgn og fanteri. Jeg hadde ikke stolt på en sånn mann.

Hvis dette er en mann du har møtt helt platonisk og det aldri tidligere har kommet fram noe om sivilstatus og du har falt for han og så funnet ut at han ikke er singel så har han ikke løyet eller holdt noe tilbake?

Hvis dere har møttes på en singelplattform som f.eks Tibber og han har singelstatus der så er han en løgner. 

Det kommer jo helt an på hvordan situasjonen mellom dere er og har vært.

Det kan være at han ikke så for seg at det skulle bli romantisk mellom dere og derfor var det ikke noen grunn til å si noe om statusen sin? Hvis det oppstod søt musikk mellom dere og han holdt sivilstatusen sin skjult så er det løgn og han kan ikke stoles på.

Anonymkode: 538ce...62a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som oftest så søker menn spenning, til tross for at de har det helt greit hjemme. Tror nok de fleste av disse mennene blir hos kona hvis elskerinnen begynner stille krav til dem. Det er ikke til å komme fra at de vil ha i både pose og sekk.

Jeg ville ikke satset på en opptatt mann.

Anonymkode: 3b8bc...0c7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er dårlig ide å overta andres søppelpartnere.

Anonymkode: b7884...314

Kloke ord! 

Anonymkode: 00377...cd3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bitterf***er 101 svar her😂

Sier ikke at mannen ikke søker en utvei fra nåværende forhold, dog at alle nedsettende og nedverdigende kommentarer ikke nødvendigvis er korrekte🙂

Anonymkode: 55f42...9b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det må ligge mer bak?

Det sies vel ofte at når kvinner søker etter andre så har hun problemer i forholdet sitt. Menn derimot kan ha et supert forhold, men likevel søke spenning hos andre.

Anonymkode: a2a39...2fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...