Gå til innhold

Kupping av bolig under takst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har kuppet bolig til pris under prisantydning, hvor mye gav dere? 

Har sett på et hus i et populært område. Boligene går kjapt, så tenkte vi skulle gi bud direkte til selger før visning. Hvor mye under prisantydning bør vi legge oss? 😊

Anonymkode: 804dc...5b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som kupper under prisantydning. Skal dere ha noe håp om å kuppe må dere by over. 

Anonymkode: 49639...e80

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen godtar bud under prisantydning før visning.

Anonymkode: a0ca5...4f8

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle selger godta et bud under prisantynding FØR visning, når visningen gir dem mulighet til å få prisantydning eller mer..?

Anonymkode: d3351...644

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Skal du kuppe bolig før visning må du betale godt over prisantydning for å ha sjans. Er det virkelig så mye blåste boligekjøpere på KG for tiden som alle disse trådene gir inntrykk av?

Anonymkode: 19839...627

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har sett på et hus i et populært område. Boligene går kjapt, så tenkte vi skulle gi bud direkte til selger før visning. Hvor mye under prisantydning bør vi legge oss? 😊

Tuller du? Hvis du tenker deg om, tror du virkelig selger av et hus i et populært område velger å selge til UNDER prisantydning FØR visning? 

skal du ha noe håp om å kuppe må du legge inn et bud godt over prisantydning

Anonymkode: 59225...86a

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mordi9 skrev (20 minutter siden):

Du har allerede laget en tråd: 

Nei, er ikke samme person som TS i den tråden.

Anonymkode: a628f...023

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne ha sett ansiktsuttrykket til megler når ts skal kuppe en bolig under prisantydningen🤣

Anonymkode: d0688...ede

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Don’t feed the trolls?

Anonymkode: 0fd13...ce5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kuppet boligen min i sin tid. Eieren pakket bare sammen og flyttet i hu og hast til en annen plass pga jobb. Imellomtiden stod boligen mørk og tom i 8 måneder langsmed hovedveien, som et reklameobjekt i seg selv. Eieren hadde blitt nedringt av henvendelser. Men han takket nei til alle interesser, fordi han skulle fikse noen småting på huset før han la det for salg. Problemet var at han gruet seg til salgsprosessen. Og det hadde jeg hørt et rykte om. Så jeg oppsøkte han "tilfeldig" når han var hjemme, og så spurte jeg "nysgjerrig" om huset, slik at han ga meg en kort omvisning. Spurte hva taksten var (1,5 mill), og så la jeg inn et bud DER og DA godt under takst, nærmere bestemt 1,1 mill. Han ble faktisk forbanna av skambudet mitt, men kontret raskt med "1,3 og det er ditt". Så shaket vi hands. 😄 

Jeg er ganske sikker på at han kunne fått en budkrig på huset, og at beløpet kunne fort endt en plass mellom 1,6 - 1,7. 

Husker at jeg synes han var en "idiot" som faktisk tok i på å selge huset til meg under takst uten å legge det ut, enda mange var interessert! 

Dette er 20 år siden, og da var disse summene mye penger. 

Er ganske sikker på at denne metoden ville du aldri lykkes med i dag. Folk er mye mer pengebevisste, og betaler gjerne meglere 100 000-vis av kroner for å prøve å få en budkrig på huset, på tross av at salgssummen ofte ikke dekker hele meglerhonoraret over takst tilslutt. 

Men skal du prøve på dette så bør du gå via bekjentskap og inn bakveier, FØR salgsprosessen har startet. Anbefaler dog ikke å kommer med skambud slik jeg gjorde, for det vil du ikke lykkes med idag. 

Anonymkode: 5a740...977

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

10% OVER prisantydning om du skal ha sjans til å kuppe i et populært område.

Anonymkode: ed621...e98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Troll. Kuppe ved å legge bud under prisantydning? Og i et marked der boligene går raskt? He he, jadda. Enten er du stokk dum og ikke har skjønt hva kuppe betyr og hvordan det foregår, eller så er du stokk dum som lager slike trolletråder. 

Anonymkode: aab6e...140

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, god bedring.

Anonymkode: 4dd53...4dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal du kuppe en bolig før visning må du gå mye over takst.

Vi kuppet vår bolig før visning og måtte gå 350 000 kr over takst. Og det var på landet.

I et populært område må man gå mye høyere.

Anonymkode: c24a3...afe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, ingen selger da boligen sin til under takst før visning :ler2: 

Dersom du skal få en bolig til under takst må du velge et objekt som har ligget ute lenge uten å bli solgt, og hvor selger har fått kalde føtter pga. dyr mellomfinansiering. 

Anonymkode: fb9fd...733

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok lenge siden noen kunne kuppe bolig på den måten, og da var det som oftest ikke annonsert salg på bolig. Det gikk mest på rykter om at noen skulle skilles og de ville kvitte seg med felles bolig el.l. 

Nå i dag kan du kuppe bolig om du tilbyr godt over takst/salgsverdi. 

Anonymkode: 52d11...c72

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...