Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøper så mange dyre sjampoer når first price koster sånn 9kr? Kjøper ikke FP selv, fordi jeg tenker det sikkert er veldig dårlig. Men blir vi lurt av at det er så dyrt? At vi tror det er bra fordi det er dyrt?

Anonymkode: e28b3...2d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker iallfall stor forskjell på sjampo fra matbutikk og fra frisører. Håret holder seg mye finere dag 2 og 3 etter hårvask med de bedre merkene. Siden jeg ikke må vaske håret så ofte sparer jeg mye tid (og litt penger). Tror det sliter mindre på håret også. For meg er det definitivt verdt det!

Anonymkode: a0cf2...c96

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sulfatfri og silikon frisjampo er bedre, men utover det synes jeg ikke dyre er bedre. 

Anonymkode: 82287...2fc

• Liker 5
Skrevet

Enig med over. Så lenge de er silikon og sulfat fri så spiller det ingen rolle om det er dyrt eller billig. Bruker en sjampo fra normal som koster en 50 lapp. Legger dog litt mer i balsam og kur, men også det vil jeg gjerne ha uten silikon da jeg fort klør av det

Skrevet

I følge min frisør som ikke selger hårprodukter har det lite å si så lenge det passer håret. Shampoo er noe man bør unngå å bruke med mindre håret er fysisk skittent.

Selv bruker jeg kun bittelitt shampoo en gang  i uka som jeg skyller ut med en gang, men en god håndfull god balsam litt oftere. 

Skrevet

Jeg merker forskjell. Har krøller som fort blir frizzy, tørre eller slappe. Produktene jeg bruker har stor betydning. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har testet ut det meste fra butikk, med det resultat at hodebunnen klør og håret blir livløst. Nå bruker jeg en sjampo og kur (bruker ikke balsam mer) fra frisøren min, og håret ser mye sunnere ut og hodebunnen er ikke lenger ubehagelig. Ei venninne av meg derimot bruker FP og har kjempefint hår. Så man må finne en som passer seg. 

Anonymkode: 979cb...ccb

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd dagligvaresjampoer som jeg elsker og som jeg hater.

Det samme med frisørsjampoer.

Så poenget er vel at så lenge de passer til håret ditt, så spiller det minimal rolle.

Jeg fikk skryt av frisøren for hvor fantastisk håret mitt var, for eksempel, og hun lurte på hvilke produkter jeg brukte, om det var noen de hadde i salongen. Svaret var en sjampo fra Normal, eller egentlig to da, for jeg bytter på. Kurer kanskje en gang i året og bruker aldri balsam. Hun fikk hakeslepp og trodde helt tydelig ikke helt på meg....

Anonymkode: a78b0...f3e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har veldig mange frisører i omgangskretsen og har badet fullt av dyre hårprodukter som jeg har fått til jul og bursdag.

Jeg bruker selvfølgelig disse produktene fordi jeg har hørt at de er bedre for håret på lang sikt, men jeg husker at jeg før brukte Loreal Anti-breakage shampoo før alle disse frisørene ble ferdig utdannet og har aldri hatt så fint hår som den tiden der. 🤷🏼‍♀️

Jeg bruker for tiden Olaplex og synes håret blir stivt og pistrete. Liker vrieklig ikke den serien. Men det skal visst være bra og frisørene sier at håret mitt er friskt, så kanskje det bare er meg...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor kjøper så mange dyre sjampoer når first price koster sånn 9kr? Kjøper ikke FP selv, fordi jeg tenker det sikkert er veldig dårlig. Men blir vi lurt av at det er så dyrt? At vi tror det er bra fordi det er dyrt?

Anonymkode: e28b3...2d5

Fordi den dyre er bedre synes jeg

Anonymkode: e2d2e...983

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi den dyre er bedre synes jeg

Anonymkode: e2d2e...983

Ikke nødvendigvis nei.

Kjøper kun uten alkohol, silikon og sulfater- trenger ikke være spesielt dyrt.

K18 derimot? VERSTE for håret mitt ever.   Dette må være et BS produkt.

Anonymkode: f215b...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Balsam, kur og oljer er det jeg kjøper dyrt. Der syns jeg får mere for pengene. Men Shampo kjøper jeg på butikken, hodebunnen min liker Head&shoulders så da skal den få det 😄 

Anonymkode: 8097e...77e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...