Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter pandemien så har jeg gledet meg til å endelig reise til utlandet og snakket med kjæresten i helgen om å ta en Sydentur sammen. Han sa at han ønsker ikke å reise på tur fra hunden sin som han fikk ifjor, han vil heller dra på Norgesferie som hunden kan være med på. Jeg har lyst på 2 uker i Syden, men han sier han ikke vil være så lenge vekk fra hunden. 1 uke syntes jeg blir for kort. Jeg kan jo reise med venninner, sier han, men jeg hadde jo ønsket meg kjærestetur. 

Syntes det er drøyt at en hund skal ødelegge en eventuell tur sånn, lurer på om han kommer til å holde på sånn her hver sommer.

Anonymkode: b3241...a41

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har han noen til å passe hunden, eller må den på kennel? Kanskje du hadde endt med å ødelegge for hunden isteden? Nå er det jo uansett frivillig å reise på ferie, så dere må bare bli enige om et sted hvis dere vil reise sammen. Har dere tenkt å flytte sammen på et tidspunkt må du uansett forholde deg til hunden.

Anonymkode: b4388...364

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da drar du to uker, og tar første uke med ei venninne eller alene. Så kommer han ned siste uka. 

Anonymkode: df2d9...b85

• Liker 23
  • Nyttig 4
Gjest Luna Llena
Skrevet

Så bra du har en ansvarsfull kjæreste. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres mest ut som han bruker hunden som unnskyldning for å slippe å reise på ferie. Ønsker han innerst inne å reise til syden, eller trives han best med norgesferie, uavhengig av hund?

Anonymkode: 489ad...920

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Thjelp skrev (3 minutter siden):

Så fint at han forstår at anskaffelse av hund er et stort ansvar og legger opp til hundens beste.

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Hunder er et enormt ansvar. Passer dårlig for folk som ønsker årlige utenlandsturer, med mindre de har ivrige hundepassere hjemme som hunden kjenner godt. 

Anonymkode: 6572e...d6e

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du lurer på om han kommer til å fortsette å ta hensyn til det levende dyret han har påtatt seg ansvar for? Ja, det håper jeg. 🙂 

Anonymkode: 13e3a...132

Samme her, det er nok av triste historier om folk som ikke bare setter vekk dyrene i ferien, men kjører over dem med bil, dumper dem på havet og andre grusomheter. Mange mennesker skulle aldri hatt dyr, derfor er det fint å lese om folk som prioriterer å ta vare på dem.

Anonymkode: b4388...364

• Liker 20
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Flott at står for det ansvaret det er å ha hund. Samtidig så skjønner jeg deg veldig godt. 

Kan du dra alene en uke og han komme siste uka?

Anonymkode: 932c0...1e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Høres mest ut som han bruker hunden som unnskyldning for å slippe å reise på ferie. Ønsker han innerst inne å reise til syden, eller trives han best med norgesferie, uavhengig av hund?

Anonymkode: 489ad...920

Nei, han er veldig glad i Syden og har reist mye før, men det er tydeligvis ikke så interessant for han lenger. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du vil to uker til utlandet. Han vil ikke. Han gir deg mange andre muligheter ,som gjør dere kan møtes på en middelvei, men du vil bare to uker til utlandet og ingenting annet. . En må gi og ta litt i forhold. 

Anonymkode: d14ec...3c8

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har skaffet seg en hund, det er ikke en stuffet kosebamse uten behov, det er ikke en tamagotchi, det er heller ikke en ting med bruk og kast oppskrift. Når en har hund har en også forandret livet sitt vesentlig fra å ikke ha en hund. Det er verken drøyt, urettferdig, stygt gjort mot deg eller 'syyyyykt dårlig oppførsel' å leve som om en har en hund når en har en hund, det er igrunn logisk, ansvarlig og slik det skal og bør gjøres. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, han er veldig glad i Syden og har reist mye før, men det er tydeligvis ikke så interessant for han lenger. 

Ts

Eventuelt at han har andre forpliktelser nå?

Anonymkode: 13e3a...132

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts

Dette er jo selvfølgelig noe han har tenkt på og tatt høyde for da han skaffet seg hund.

Kom dette plutselig overraskende på deg nå? 

Dra nå til syden med noen venner da. Snakk om 2 uker liksom. Er jo ingen ting.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dere ønsker ulike ting. Allikevel strekker han seg for å møte deg på dine ønsker og foreslår 1 uke til syden. Men det er ikke bra nok for deg, for du vil ha 2? Altså er det bare dine ønsker som gjelder og deg som skal tas hensyn til? Har du foreslått å møte han på hans ønsker om norgesferie med han og hunden? Får vondt av kjæresten din som er ansvarsfull hundeeier og samtidig forsøker å gjøre deg til lags. Herlighet du blir jo aldri fornøyd. 

Anonymkode: 082ba...f3f

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da drar du to uker, og tar første uke med ei venninne eller alene. Så kommer han ned siste uka. 

Siterer meg selv siden ingen har kommentert mitt gode, problemløsende forslag :)

Har gjort dette selv, med diverse reisefølge, når to uker i ren sydenslapphet har vært litt mye for meg så har jeg joinet første eller andre uka. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

En uke "Syden" og en uke Norge. Problem løst.

Anonymkode: 13517...6ff

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...