AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Er så lei og sint på meg selv! Også i år blir det ubehagelig å være meg. Varmt og klamt og tungt, hater å kle av meg og vise frem kroppen. Har hatt god tid på meg, startet sterkt i januar og gikk ned litt, men siden har det vært +-2kg. Hater å være tjukk, men klarer ikke gjøre noe med det. Anonymkode: b6df5...8fa
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Slutt å slank deg til en anledning. Gå inn i sommeren med et mål om å kle av deg mer og vær mer komfortabel i egen kropp. Hvis du vil forbedre helsen din så er det bra, men du hjelper ikke din egen helse ved å svette deg ihjel fordi du ikke vil vise frem magen. Anonymkode: 06ff3...413 8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Er så lei og sint på meg selv! Også i år blir det ubehagelig å være meg. Varmt og klamt og tungt, hater å kle av meg og vise frem kroppen. Har hatt god tid på meg, startet sterkt i januar og gikk ned litt, men siden har det vært +-2kg. Hater å være tjukk, men klarer ikke gjøre noe med det. Anonymkode: b6df5...8fa Har du en god innside så ikke tenk for mye på utsiden. De fleste ser deg ikke elelr bryr seg om hvordan du ser ut i badetøy og sommerklær. Og isåtilfelle drit i det! Anonymkode: 13aaf...483 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Nyt sommeren og dropp alle disse onde tankene om kropp og kroppen din ikke minst. Kanskje du får en helt annen motivasjon om du endrer tankegangen din og blir litt mer snill mot deg selv. Varmt og klamt er det uansett om du er 60 kg eller 90 kg. Sånn skal det være om sommeren😅 Å du blir ikke mindre pen i sommerklær som tjukk 😱 Anonymkode: 9979d...438 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 Klart du kan gå ned i vekt! Men du har jo ikke den rette motivasjonen, fordi å hate seg selv er ikke motivasjon. Du må slutte å være sånn mot deg selv! Så problemet er ikke vekten men selvbildet ditt. Hva med luftige lange kjoler eller skjørt? da viser du ikke mye kropp men du er luftig kledd, eller lin. Lange luftige linbukser og en skjorte. Unn deg noe pent. Snu tankene, hadde du tenkt stygt om noen andre fordi de ikke var tynne og gikk i sommerklær? Anonymkode: 277e8...d27 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nyt sommeren og dropp alle disse onde tankene om kropp og kroppen din ikke minst. Kanskje du får en helt annen motivasjon om du endrer tankegangen din og blir litt mer snill mot deg selv. Varmt og klamt er det uansett om du er 60 kg eller 90 kg. Sånn skal det være om sommeren😅 Å du blir ikke mindre pen i sommerklær som tjukk 😱 Anonymkode: 9979d...438 slutt å jug, du blir mindre pen av å være tjukk, hva er det med denne jugingen hele tiden, hvem tror du du hjelper med sånn tøv, kall en spade for en spade. Anonymkode: 4c645...d34 8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 Jeg føler med deg ts, derfor skal jeg bruke sommeren på å gå med 10kg (da har jeg bare 10kg jeg vil gå med igjen) skal fokusere på sunn mat og daglig aktivitet. For jeg vet når august kommer så et det alltid veldig varmt rundt skole start, jeg orker ikke å dø av skam på jobb da..og slite hva jeg skal på meg. Anonymkode: c7d21...049 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): slutt å jug, du blir mindre pen av å være tjukk, hva er det med denne jugingen hele tiden, hvem tror du du hjelper med sånn tøv, kall en spade for en spade. Anonymkode: 4c645...d34 Smaken er som baken, jeg ser oftere pene tjukke jenter enn tynne jenter. Det spørs på øyet som ser vet du, så selv om du ser noe du ikke liker så betyr ikke det at alle andre føler det som deg. Anonymkode: 504f2...092 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): slutt å jug, du blir mindre pen av å være tjukk, hva er det med denne jugingen hele tiden, hvem tror du du hjelper med sånn tøv, kall en spade for en spade. Anonymkode: 4c645...d34 Det er ikke jug. Personlig foretrekker jeg fyldige personer ovenfor slanke. Alle har sine preferanser, så ikke legg føringer for hva alle liker. Anonymkode: e01e9...a87 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Er så lei og sint på meg selv! Også i år blir det ubehagelig å være meg. Varmt og klamt og tungt, hater å kle av meg og vise frem kroppen. Har hatt god tid på meg, startet sterkt i januar og gikk ned litt, men siden har det vært +-2kg. Hater å være tjukk, men klarer ikke gjøre noe med det. Anonymkode: b6df5...8fa Det er en grunn til at treningssentere er fulle i januar, at de fleste slankeprodukter og tjenester selger bedre mellom januar og sommeren. For da skal alle slanke seg til sommeren, for så å miste motivasjon, og plutselig kom sommeren og like greit å hive inn håndkle. Helt feil. Jeg trener på treningsstudio - i januar var det mange. I februar ble det færre og færre, i mars, april og begynnelsen av mai kun de faste som alltid er der. Nå tar det seg opp igjen hvor folk nærmest ser desperate ut etter å miste vekt. Skal man gå ned i vekt må man være konsistent gele tiden. Og du hadde da faktisk ikke god tid, for vektnedgang er ikke en rett linje nedover. Det tar tid. Begynn heller nå med en livsstilsendring for din egen helse, for fremtidig liv - ikke kun sommeren, for å kunne bevege deg lettere, for å ha mer energi osv. Imens, finn glede i det du gjør og trivsel i egen kropp. Gled deg over et sunt og godt måltid, alt det sunne du kan spise og at du gir kroppen din riktig næring. Ingen bryr seg om man veier for mye på stranden, i såfall har de problemer. Nyt sommeren, nyt prosessen, nyt varmen, måltidene, mosjon/trening osv. 🥰 Anonymkode: 8e1e0...6fc 2
Anonymeeee Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 Har du sjekket om du kan ha lavt stoffskifte? Hvis du har sjekket det opp, og du ikke har det; Hør med legen om du kan få Saxenda. Den skal hjelpe på vektnedgang. Personer som har en BMI over 25 eller 27 kan få dekket Saxenda på blå resept. De som ikke har det, må betale 1000 kroner eller no i måneden for å få hentet den ut. Den hjelper på mange, har jeg hørt. Familiemedlemmer går på den, og de har gått ned ihvertfall 5 kg på en uke. Anbefaler ihvertfall å snakke med legen.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 13 minutter siden, Anonymeeee said: Har du sjekket om du kan ha lavt stoffskifte? Hvis du har sjekket det opp, og du ikke har det; Hør med legen om du kan få Saxenda. Den skal hjelpe på vektnedgang. Personer som har en BMI over 25 eller 27 kan få dekket Saxenda på blå resept. De som ikke har det, må betale 1000 kroner eller no i måneden for å få hentet den ut. Den hjelper på mange, har jeg hørt. Familiemedlemmer går på den, og de har gått ned ihvertfall 5 kg på en uke. Anbefaler ihvertfall å snakke med legen. Dette er fei info, man får saxenda på blå resept hvis bmi er over 35! Den koster 3000,- i mnd på hvit Anonymkode: c7d21...049 4
Anonymeeee Skrevet 29. mai 2022 #13 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er fei info, man får saxenda på blå resept hvis bmi er over 35! Den koster 3000,- i mnd på hvit Sjekket opp infoen?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #14 Skrevet 29. mai 2022 3 minutter siden, Anonymeeee said: 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er fei info, man får saxenda på blå resept hvis bmi er over 35! Den koster 3000,- i mnd på hvit Sjekket opp infoen? Jeg har brukt saxenda på hvit resept selv 😉 fikk den ikke godkjent på blå pga for lav bmi som da var 32. bare å goggle saxenda blå resept, står også hva det koster i felles katalogen Anonymkode: c7d21...049
Anonymeeee Skrevet 29. mai 2022 #15 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har brukt saxenda på hvit resept selv 😉 fikk den ikke godkjent på blå pga for lav bmi som da var 32. bare å goggle saxenda blå resept, står også hva det koster i felles katalogen Anonymkode: c7d21...049 Åjaaa
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #16 Skrevet 29. mai 2022 Begynn å gå små turer 5-10-15 minutter hvis du ikke allerede gjør det. Og øk på etterhvert. Plutselig begynner du å småløpe! Og spis mer grønnsaker av alle slag. Anonymkode: ba7a8...590
Gjest AprilRyan Skrevet 29. mai 2022 #17 Skrevet 29. mai 2022 Kanskje du må endre hvordan du tenker rundt dette og at fokuset ikke skal være på å slanke deg, men en livsstilendring og bruk tid på det. Ikke tenk at du skal legge om med en gang. Hvis man har dårlige vaner så er det ikke alltid at man klarer å endre det på veldig kort tid. Da blir det ofte negative følelser og man hater seg selv fordi man ikke klarer det. Så er man rett på de dårlige vanene fordi man opplever at man ikke klarer å gjennomføre det man ønsket. Dessuten så er det et godt råd å slutte å tenke så stygt om seg selv. Det hjelper jo ingen å tenke at man er så stygg, feit og hate seg selv, men heller være litt mer vennlig mot seg selv. Dette er vel et råd jeg kunne tatt selv også, men det er ofte lettere å gi råd til andre. Jeg veier også mer enn jeg ønsker, men jeg har tenkt å nyte sommeren og fokusere på å jobbe videre med å få inn bedre vaner igjen. Så får heller kroppen være som den er akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #18 Skrevet 30. mai 2022 Anonymeeee skrev (22 timer siden): Har du sjekket om du kan ha lavt stoffskifte? Hvis du har sjekket det opp, og du ikke har det; Hør med legen om du kan få Saxenda. Den skal hjelpe på vektnedgang. Personer som har en BMI over 25 eller 27 kan få dekket Saxenda på blå resept. De som ikke har det, må betale 1000 kroner eller no i måneden for å få hentet den ut. Den hjelper på mange, har jeg hørt. Familiemedlemmer går på den, og de har gått ned ihvertfall 5 kg på en uke. Anbefaler ihvertfall å snakke med legen. Hvorfor skal dette dras opp hver gang? Har du lavt stoffskifte? 🙄 Hun skriver ingenting som tilsier dette. Antageligvis er hun som de fleste av oss som skal ned noen eller mange kilo. Det mangler på innsatsen. Anonymkode: 8c811...466 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #19 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor skal dette dras opp hver gang? Har du lavt stoffskifte? 🙄 Hun skriver ingenting som tilsier dette. Antageligvis er hun som de fleste av oss som skal ned noen eller mange kilo. Det mangler på innsatsen. Anonymkode: 8c811...466 Har ikke lavt stoffskifte, men har PCOS. Det gjør vektnedgang vanskeligere, men det er ikke der hovedfeilen ligger. Ts Anonymkode: b6df5...8fa 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #20 Skrevet 30. mai 2022 Hvis du ikke har klart å slanke deg, så vil du det ikke nok. Det er bare å spise mindre/sunnere. Null hokus pokus. Anonymkode: 1ff6e...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå