AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Vi har alt på plass og har blitt enige om å starte med prøvingen etter neste mensen. Så da tenkte jeg at det er på sin plass å opprette en tråd for å samle opp de beste tipsene dere har! Det kan være tips om utstyr å kjøpe, utstyr å holde seg unna, hvilken størrelse med klær som man bør ha mer/mindre av, hvordan få baby til å sove, ammetips, hvordan ha sex for å øke sjansen for å bli gravid, noe man bør tenke på under fødselen, hvordan håndtere bhg start, eller hva som helst! Dette er en utelukkende positiv tråd, og alle svar mottas med stor takk! Les go 😃 Anonymkode: 35031...dc0
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Jeg ville begynt med å fokusere på å bli gravid, og alt det andre som har med utstyr til baby ville jeg ikke tenkt på før jeg ble gravid og det første trimester var overstått. Sier det ikke for å være negativ, men for å ikke få for høye forventninger. Du kan jo være den som blir gravid på første forsøk og at den sitter, men det kan ta måneder og du kan oppleve en spontanabort også, det er mye å ha i bakhodet. Siden du nettopp skal begynne å prøve så ville jeg kanskje forsøkt med eggløsningstester bare for å finne ut eksakt når eggløsning er (med mindre du vet med full sikkerhet) og graviditetstester. Jeg kjøpte fra billige tester. Det beste er å ha jevnt over sex annenhver dag i dagene før eggløsning og eggløsningsdagen. Lykke til 😊 Anonymkode: 45076...672 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Innstill dere på at det kan ta tid! Det trenger ikke bety at noe er galt, det er helt normalt at det ikke klaffer på første eggløsning Ta det som en bonus om det slår til raskt. Det kan være tungt hvis man forventer at det skal gå med én gang og så får man negative tester i flere måneder. Anonymkode: 06a90...86d 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Jeg har to viktige tips: slapp av og Finn.no. For å bli gravid er det viktigste å ha sex og ellers kose sammen. Stresshormoner kan hindre graviditet, mens kosehormoner kan øke sannsynligheten. Det er helt normalt at det kan ta et halvt år, og du trenger ikke bekymre deg før det har gått et år med prøving. Når du er gravid må du ikke tenke på alt som kan gå galt, men kose deg med graviditeten. Helsedirektoratets sider har god informasjon om kosthold og slikt, så du trenger ikke bry deg om alle mulige kjerringråd fra "velmenende" venner, bekjente og forbipasserende. Du trenger ikke stresse med å ha alt mulig i hus før babyen kommer. Du må ha en trygg plass å sove, en plass å stelle, vogn, bilstol og litt klær. Butikker er åpne etter fødselen, og nettbutikker har kort leveringstid. Samtidig er det godt med alt som er i orden. Hvis det gir deg ro at alt er i hus før 3.trimester, kjør på. Hvis du ikke vil kjøpe noe før 3. Trimester er det også uproblematisk. Bare husk at nye vogner kan ha leveringstid. Etter fødselen må du stole på at du er i stand til å ta vare på babyen, og be om hjelp når det blir vanskelig. Ikke stress med at du skal gjøre alt mulig, bruk tiden til å kose med babyen og gjøre det du føler gir deg noe. Jeg sier ikke at du skal tilbringe all din tid i sofaen og spise junk, først med vojsende mage og siden med baby. Det jeg mener er at det er viktig å ikke stresse med alt mulig. Du må sørge for at du er i stand til å være en god mamma, ikke en utslitt mamma. Finn.no og tilsvarende er fine måter å få tak i babyklær og utstyr. Du kan kjøpe pakker med masse fine, nesten ubrukte klær, og selge når de er for små. Senger, stellebord, vogner og annet babyutstyr er solide, fordi kravene er høye, men de brukes samtidig bare en begrenset periode. Du må vaske trekk og kjøpe nye madrasser og eventuelt stellematte, men det er uansett mye billigere og mer miljøvennlig enn nytt. Klesstørrelser er vanskelig. Jeg hadde en baby som gikk rett inn i 56, gikk over til 62 etter noen uker, hoppet over 68 og brukte 74 fra 3 til 8 mnd. Deretter en baby som kunne brukt 44 ved fødselen, og brukte 50 i halvannen måned. Det var likevel uproblematisk, for vi fikk noen til å handle og vaske noen klær, klærne i 56 etter eldste kunne brettes opp og klespakke fra Finn kom i posten etter en uke. De første dagene var baby uansett enten pakket inn i et teppe eller hud mot hud under et teppe, så klær var ikke viktig. Ikke før man skal hjem fra sykehuset, og babyen må ha armer og bein i bilstolen. Anonymkode: 3099e...afb 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 1. Finn en mann 2. ha sex 3. ta en graviditetstest etter 2 uker lover deg at mitt tips er det enkleste!! 🥹 Anonymkode: 906a4...e63 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Ro ned mange hakk 😅 Det kan gå årevis før du blir gravid, om du i det hele tatt kan få barn. Anonymkode: fe173...3d4
Fame Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ro ned mange hakk 😅 Det kan gå årevis før du blir gravid, om du i det hele tatt kan få barn. Anonymkode: fe173...3d4 Herre 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 Jeg sier det samme som de over. Ikke kjøp noe som helst før du er godt på vei. Jeg kjøpte et par ting under første graviditeten, men det endte dessverre i en spontanabort og nå er det veldig vondt å se på de tingene, selv om jeg er gravid igjen og skal være "safe" nå. Det blir liksom ikke det samme. Så legg fra deg alle tanker om utstyr (eller lag ei liste med det du ønsker deg), men ikke kjøp noe før du er safe! Anonymkode: 03793...e13 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg sier det samme som de over. Ikke kjøp noe som helst før du er godt på vei. Jeg kjøpte et par ting under første graviditeten, men det endte dessverre i en spontanabort og nå er det veldig vondt å se på de tingene, selv om jeg er gravid igjen og skal være "safe" nå. Det blir liksom ikke det samme. Så legg fra deg alle tanker om utstyr (eller lag ei liste med det du ønsker deg), men ikke kjøp noe før du er safe! Anonymkode: 03793...e13 Enig! Ikke tenk og fantaser og planlegg for mye på dette stadiet, selv om jeg skjønner det er fristende. Du kan bli veldig skuffet. Da jeg og samboer begynte å prøve fokuserte vi mye mer på å nyyyte tiden sammen vi to (gå på restaurant og bar, dra på telttur, voksenkino, festival) - alle tingene det kanskje er lenge igjen til du kan gjøre - enn å tenke på baby. Anonymkode: 50f7b...86c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå