AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Jeg og kjæresten er 23 år og vi har vært sammen siden vi var 17 år. Tingen er at foreldrene hans, spesielt moren er ekstremt masete. De vil møtes HELE tiden. Hver eneste høytid eller typ dager som «vaffeldagen» benyttes for å sende en invitasjon. De inviterer nesten en gang i uka. De vil ha oss med på ferier, helgeturer osv. vi har ikke så god råd og vil heller bruke pengene våre på ferie med bare oss to. Er utrolig vanskelig å si nei hele tiden men vi har virkelig ingen interesse i å henge med dem så mye. Jeg personlig synes bursdager og en dag i påsken/julen er greit. Samt middager i ny og ne. de forstår ikke at vi ikke vil ferie nyttår med dem, ikke vil bli med dem på fjellet i påsken, ikke reise med dem i sommerferien, og ikke vil på middag hos dem en gang i uka. Jeg har sendt sms til svigermor flere ganger og forklart at jeg synes det er litt voldsomt men hun blir bare sur. Typen vil ikke at de skal bli lei seg, og når han sier ifra til dem så tar de han ikke seriøst. har noen erfaring? Hvor ofte møter dere svigers? Og hvordan stoppe dette jævla maset når de ikke tar imot forklaringer. De er forresten i 60 årene og kjeder seg sikkert mye Anonymkode: bad39...e9b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg og kjæresten er 23 år og vi har vært sammen siden vi var 17 år. Tingen er at foreldrene hans, spesielt moren er ekstremt masete. De vil møtes HELE tiden. Hver eneste høytid eller typ dager som «vaffeldagen» benyttes for å sende en invitasjon. De inviterer nesten en gang i uka. De vil ha oss med på ferier, helgeturer osv. vi har ikke så god råd og vil heller bruke pengene våre på ferie med bare oss to. Er utrolig vanskelig å si nei hele tiden men vi har virkelig ingen interesse i å henge med dem så mye. Jeg personlig synes bursdager og en dag i påsken/julen er greit. Samt middager i ny og ne. de forstår ikke at vi ikke vil ferie nyttår med dem, ikke vil bli med dem på fjellet i påsken, ikke reise med dem i sommerferien, og ikke vil på middag hos dem en gang i uka. Jeg har sendt sms til svigermor flere ganger og forklart at jeg synes det er litt voldsomt men hun blir bare sur. Typen vil ikke at de skal bli lei seg, og når han sier ifra til dem så tar de han ikke seriøst. har noen erfaring? Hvor ofte møter dere svigers? Og hvordan stoppe dette jævla maset når de ikke tar imot forklaringer. De er forresten i 60 årene og kjeder seg sikkert mye Anonymkode: bad39...e9b Så heldige dere er tenker jeg! Vi har våres ett stykke unna så det blir bursdager , noen middager, annenhver jul/påske/ Anonymkode: 1be5c...a1f 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Jeg er 25 og typen er 26. Vi har vært sammen i 2 år og jeg har møtt dem én gang. De bor bare litt mer enn 10 minutter gåavstand unna 😅 Anonymkode: 72cca...9d9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Mine svigerforeldre bor 1 time unna. Vi reiser dit kanskje 1 gang i mnd også treffes vi kanskje 2 ganger til enten for å gå ut og spise eller noe annet. Svigermor er utrolig slitsom og vi får ingen alenetid når vi er på besøk hos dem, så jeg synes dette er mer enn nok. Samtidig synes jeg det er viktig å holde kontakten. Min mor bor 5 timer unna, så hun treffer vi kanskje annenhver mnd. Anonymkode: f99dd...6cf
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 Har sett svigerforeldre mine så og si hver dag i 40 år. Vi er naboer og jeg elsker dem svært høyt. Anonymkode: da8f0...cef 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så heldige dere er tenker jeg! Vi har våres ett stykke unna så det blir bursdager , noen middager, annenhver jul/påske/ Anonymkode: 1be5c...a1f Heldige?😭 de bor fem min unna oss og kommer hele tiden uannmeldt og ringer på og er sykt påtrengende vil ikke kalle det heldig ts Anonymkode: bad39...e9b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så heldige dere er tenker jeg! Vi har våres ett stykke unna så det blir bursdager , noen middager, annenhver jul/påske/ Anonymkode: 1be5c...a1f Heldige?😱😂 Ta min svigermor du😂 Anonymkode: 30865...09a
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 Det hørtes koselig ut! Men vi bor 5 timer unna dem, så vi sees bare når vi er i hjembyen (jul, påske, høst, sommer). Anonymkode: ef779...e54
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 Vi har svigers på andre siden av gjerdet 😅 vi treffes relativt ofte, men det går gjerne i å slå av en prat på gårdsplassen da. Går man inn i gangen der må man ha kaffe eller et glass brus før man får gå ut igjen 😂 men jeg elsker svigers, så det er bare koselig. Vi feirer 17. mai, jul, nyttår osv osv sammen med dem ❤️ Anonymkode: 4f72d...c50
Myml1 Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Heldige?😭 de bor fem min unna oss og kommer hele tiden uannmeldt og ringer på og er sykt påtrengende vil ikke kalle det heldig ts Anonymkode: bad39...e9b Be samboeren din si at de ikke må komme uanmeldt. Ellers synst jeg dere er heldige som får så mye gratis mat 🤪🤣 dere kommer til å elske de om dere får barn! Veldig kjekt med involverte besteforeldre+ med hytte 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 Er på samme alder som deg, ts. Vi er veldig mye med svigers. Drar på hytten i jul/påske og flere helger. Ellers middag kanskje en gang i måneden hos dem. Liker svigers veldig godt, og synes det er positivt å ha så mye kontakt. Anonymkode: 08916...cec
Luckiness Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 Hvis dere skal ha barn i fremtiden så er det gull verdt å ha besteforeldre som vil være med dere og barnet. Så tenk litt over det før det blir for mye avvisning. Men din samboer bør jo ta seg en prat med de. At dere setter pris på invitasjoner og å være med de, men at dere også trenger tid alene, med annen familie og venner. I tillegg til at dere ikke kan ta dere råd til alle turene/feriene, så dere må prioritere. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #13 Skrevet 29. mai 2022 Jeg synes synd på deg ts. Vi bor også i samme felt som svigers men vi treffes ikke mer enn kanskje 4 ganger i året. De 4 gangene er bursdager og jul. Når de en sjelden gang inviterer til middag går mannen alene. Svigermor var mer på besøk i begynnelsen og ville ha meg med på turer og diverse. Jeg var veldig klar allerede da at det er ikke aktuelt. Jeg er en person som trenger alenetid når ikke jeg er på jobb. Eller bare være med mannen og koble av. Det er syv år siden nå. Bare vær klar i talen når det er noe du ikke vil. Du vil kun vinne på det i lengden. Slik jeg har gjort. Anonymkode: 30865...09a
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #14 Skrevet 29. mai 2022 Luckiness skrev (10 minutter siden): Hvis dere skal ha barn i fremtiden så er det gull verdt å ha besteforeldre som vil være med dere og barnet. Så tenk litt over det før det blir for mye avvisning. Men din samboer bør jo ta seg en prat med de. At dere setter pris på invitasjoner og å være med de, men at dere også trenger tid alene, med annen familie og venner. I tillegg til at dere ikke kan ta dere råd til alle turene/feriene, så dere må prioritere. Jeg er ikke enig. Jeg har og slitsomme svigers, og jeg er så lei masingen deres om å passe barnebarna. Jeg fikk faktisk barna får å være med de selv, ikke for å sette de bort hele tiden! Anonymkode: ceb5a...1ed
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #15 Skrevet 29. mai 2022 Myml1 skrev (13 minutter siden): Be samboeren din si at de ikke må komme uanmeldt. Ellers synst jeg dere er heldige som får så mye gratis mat 🤪🤣 dere kommer til å elske de om dere får barn! Veldig kjekt med involverte besteforeldre+ med hytte Hele poenget er at de ikke respekterer når vi setter grenser. De respekterer ikke når vi sier nei til invitasjoner og når vi sier det er for voldsomt. Hadde vi visst at de fsktisk hadde hørt på oss når vi forteller hva vi synes ville vi ikke opplevd dem som like irriterende ts Anonymkode: bad39...e9b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #16 Skrevet 29. mai 2022 Så utrolig trist å miste kontakten med sine voksne barn. Bare sees noen få ganger i året, på kaffebeøsk liksom. Har dere barn selv? Kan dere forestille dere å bare ha et kjølig «bekjent»-forhold til barna deres mesteparten av livet? Anonymkode: 2bc5e...51d 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #17 Skrevet 29. mai 2022 Luckiness skrev (14 minutter siden): Hvis dere skal ha barn i fremtiden så er det gull verdt å ha besteforeldre som vil være med dere og barnet. Så tenk litt over det før det blir for mye avvisning. Men din samboer bør jo ta seg en prat med de. At dere setter pris på invitasjoner og å være med de, men at dere også trenger tid alene, med annen familie og venner. I tillegg til at dere ikke kan ta dere råd til alle turene/feriene, så dere må prioritere. De kan godt være med fremtidige barn hvis de vil men jeg kommer IKKE til å være noe mer med dem når jeg får barn. Mine foreldre kommer sikkert til å stille opp ifht barnebarn og de er ikke så påtrengende som svigers. ts Anonymkode: bad39...e9b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #18 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så utrolig trist å miste kontakten med sine voksne barn. Bare sees noen få ganger i året, på kaffebeøsk liksom. Har dere barn selv? Kan dere forestille dere å bare ha et kjølig «bekjent»-forhold til barna deres mesteparten av livet? Anonymkode: 2bc5e...51d De mister jo ikke kontakt… vi er med dem mer enn nok. Man må faktisk gi litt slipp på barn når de blir voksne. Selvom foreldres liv handler mest om barna så handler ikke de voksne barnas liv om foreldrene. Vi er unge, hsr nettopp studert og fått jobb, vi vil leve vårt eget liv uten at de hele tiden skal dukke opp. Vi vil reise alene, feire nyttår med venner, dra på vennetur i påsken. Slappe av i helgene etter en slitsom jobbuke ts Anonymkode: bad39...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #19 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så utrolig trist å miste kontakten med sine voksne barn. Bare sees noen få ganger i året, på kaffebeøsk liksom. Har dere barn selv? Kan dere forestille dere å bare ha et kjølig «bekjent»-forhold til barna deres mesteparten av livet? Anonymkode: 2bc5e...51d Så det er ingen mellomting mellom å ha et kjølig «bekjent»-forhold og å møtes HELE tiden? En del av det å være forelder er å godta at barnet en dag skal bli voksen og leve sitt eget liv. Anonymkode: ceb5a...1ed
Luckiness Skrevet 29. mai 2022 #20 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De kan godt være med fremtidige barn hvis de vil men jeg kommer IKKE til å være noe mer med dem når jeg får barn. Mine foreldre kommer sikkert til å stille opp ifht barnebarn og de er ikke så påtrengende som svigers. ts Anonymkode: bad39...e9b Nei vel. Innafor det. Men husk at om din/deres interesse for å være med svigers reduseres til et minimum, så kan dere ikke forvente/håpe at de stiller opp de gangene dere faktisk trenger det. Har du et stort problem med svigers og tilstedeværelsen så må jo din samboer, eller for den del du, ta en ordentlig prat for å avklare forventninger til hverandre. Dere er ulike, så en kommer nok ikke unna med bare hinting eller en kommentar her og der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå