AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 I boligen vår, finner jeg hår, etter fruen , nesten overalt, alltid et langt hårstrå her og der, begynner å bli litt lei.Men skjønner, at litt sånn er det bare, finnes det noen tips eller råd? jeg kan få av dere ? Anonymkode: 17a56...c42
Hulderen Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I boligen vår, finner jeg hår, etter fruen , nesten overalt, alltid et langt hårstrå her og der, begynner å bli litt lei.Men skjønner, at litt sånn er det bare, finnes det noen tips eller råd? jeg kan få av dere ? Anonymkode: 17a56...c42 Du kan støvsuge boligen jevnlig. Endret 29. mai 2022 av Hulderen 17 7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Damer røyter og sånn er det bare. Du får ta ansvar for å støvsuge hvis dette plager deg 😉 Anonymkode: 14119...dfc 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Hulderen skrev (4 minutter siden): Du kN støvsuge boligen jevnlig. Ja, det kan jeg og gjør,men er jo ikke ålreit å få hår i maten og visse steder på kjøkkenet. Osv Anonymkode: 17a56...c42
mingus Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 Du kan være glad dere ikke er oss, her er det enorme håravfall etter fødsel, ser ut som en skrekkfilm etter føning. Må tømme børsten for hår mens jeg griner. Helt utrolig det ikke synes på hodet mitt hvor mye som har falt av , og stakkars min mann som tømte dusjsluket i går. Jeg sa jeg kunne gjøre det men han sa det gikk greit Ikke noe sutring her 🙂 3 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Du kan jo foreslå at hun klipper seg kort? Blir like mange hårstrå, men de synes ikke like godt. Og du, om dere skal ha barn en gang er det bare å forberede seg på at røytinga blir ti ganger verre en periode. Jeg kunne dra ut store hårtufser fra mitt eget hode i flere måneder. Så ikke ut hjemme 😅 Anonymkode: 3f383...dbe 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 Sånn er det med langt hår det er noe uhygenisk dritt med all røytinga overalt. Anonymkode: dc95b...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Damer røyter og sånn er det bare. Du får ta ansvar for å støvsuge hvis dette plager deg 😉 Anonymkode: 14119...dfc Tror ikke det, er vokst opp. Med søster og mor, fant sjeldent et hårstrå der, ja jeg støvsuger ofte Anonymkode: 17a56...c42
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 Enten må hun klippe seg kort eller så må du finne deg ei dame som røyter mindre. Kanskje du kan foreslå at hun sjekker hos legen at alt er i orden rent helsemessig, da flere ting kan gjøre at man røyter mer enn normalt. Ellers bør hun jo være ekstra obs når hun lager mat, at hun har håret satt stramt opp eller har noe på hodet så ikke det så lett løsner hår og faller i maten. Utover dette kan verken du eller henne gjøre stort mer, da hun ikke kan styre hvor mye hun skal røyte og hvor hårene havner. Anonymkode: 15a35...ce1 1
Lovis Fenja Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 Eneste å gjøre er å støvsuge oftere og/eller spørre om hun kan klippe seg kort. Men menn vil nesten alltid at dama skal ha langt hår, og da må man ta konsekvensene. At du ikke fant hår i oppveksten tyder på at dine foreldre vasket oftere enn du gjør nå. 7
tangent Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 Hvis hun har den vanen at hun drar hånda gjennom håret og bare slipper ned løse hårstrå, så kan du pent spørre om hun ikke kan kvitte seg med dem i søpla. Noen kvinner har som vane å bare slippe hår ned. Jeg bodde med en sånn i kollektiv, og det synes jeg er en uting. Men hvis det rett og slett bare faller tilfeldig, så er det ikke mye å gjøre... 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 Om hun går med flette hjemme vil det bli mindre hår overalt. Anonymkode: 058e1...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #13 Skrevet 29. mai 2022 tangent skrev (24 minutter siden): Hvis hun har den vanen at hun drar hånda gjennom håret og bare slipper ned løse hårstrå, så kan du pent spørre om hun ikke kan kvitte seg med dem i søpla. Noen kvinner har som vane å bare slippe hår ned. Jeg bodde med en sånn i kollektiv, og det synes jeg er en uting. Men hvis det rett og slett bare faller tilfeldig, så er det ikke mye å gjøre... Ja, hvis man er flink til å børste før og etter dusj og dra igjennom håret innimellom og få kastet det, så havner mindre på gulvet. Anonymkode: 24bab...bf0
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #14 Skrevet 29. mai 2022 Kanskje du skulle vært sammen med en mann istedet? Forskjellig man skal klage over.🙈 Støvsug om det plager deg, vet du skriver at du gjør det. men om du enda finner hår så må du støvsuge bedre og oftere. 😊 Anonymkode: cb82e...b2e 5
Virrevirrevapp Skrevet 29. mai 2022 #15 Skrevet 29. mai 2022 Dere får støvsuge eller vaske oftere, og evt innføre regler på kjøkkenet.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #16 Skrevet 29. mai 2022 Hun kan ha på strikk/hodeplagg når hun lager mat ihvertfall. Unødvendig med hår i maten! Og til du andre med hår i sluken. Jeg røyter også, og tar det som en selvfølge at jeg tar opp håret mitt etter at jeg har dusjet 😱 Anonymkode: 05e8e...537
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #17 Skrevet 29. mai 2022 Du røyter nok minst like mye selv, bare at dine synes mindre siden de er kortere. Foretrekker faktisk lengre hår da de er lette å oppdage og plukke vekk. Verre med disse små-hårene som nesten ikke synes og så finner man dem i maten. Støvsug ofte. Ikke begynn å tenke på hva støv i huset stort sett består av. Anonymkode: 17c29...e46 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #18 Skrevet 29. mai 2022 mingus skrev (8 timer siden): Du kan være glad dere ikke er oss, her er det enorme håravfall etter fødsel, ser ut som en skrekkfilm etter føning. Må tømme børsten for hår mens jeg griner. Helt utrolig det ikke synes på hodet mitt hvor mye som har falt av , og stakkars min mann som tømte dusjsluket i går. Jeg sa jeg kunne gjøre det men han sa det gikk greit Ikke noe sutring her 🙂 Det synes ikke fordi du hadde veldig lite håravfall under svangerskapet. Du har bygd opp en buffer. Uheldigvis kommer du til å miste så mye at det ser tynt ut etterhvert, så får du masse ettervekst samtidig så det ser ut som du får lugg. SÅ er du tilbake til normalen. Artig 😋 Anonymkode: b1837...1e6 1
mingus Skrevet 29. mai 2022 #19 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det synes ikke fordi du hadde veldig lite håravfall under svangerskapet. Du har bygd opp en buffer. Uheldigvis kommer du til å miste så mye at det ser tynt ut etterhvert, så får du masse ettervekst samtidig så det ser ut som du får lugg. SÅ er du tilbake til normalen. Artig 😋 Anonymkode: b1837...1e6 Ja husker det godt fra første barn, den fæle ventesveisen! Har brukt nioxinkur i tillegg mens jeg var gravid, så fikk en del ekstra vekst pga det og... Så håper ikke det og har falt av sammen med det andre 😆
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #20 Skrevet 29. mai 2022 Har hun hatt covid (eller annen sykdom), hatt mye stress, svangerskap, slanket seg…? Alt sånt kan gi ekstra mye håravfall en periode. Ellers er B-vitaminer/ølgjær et kjerringråd mot dårlig hår. Anonymkode: 2aa51...d1c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå