AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Hvordan er miljøet i de trakter? Skoler? Kriminalitet? Vi er en fersk familie som skal flytte i løpet av 12 mnd Anonymkode: 84171...5ca
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Barneskolen er tildels god, ungdomsskolen er det noe verre med. Mye bråk fra rånere i området ved Burger King, ellers kan det vel kalles stille og rolig. Ikke mye kriminalitet men det finnes som alle andre steder og ligger nok litt over «midt på treet». Mange «bygde orginaler» å finne der også.. Men skal man sammenligne er Krokstadelva mye bedre på alt nevnte enn Mjøndalen og Åsen, men derimot er Gulskogen og Konnerud bedre enn Krokstadelva. Anonymkode: edc2e...08f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Jeg er født og oppvokst i området, og bor her fremdeles. Jeg elsker det! Selvfølgelig finnes det områder rundt Drammen hvor kriminaliteten er høyere, men Krokstadelva er et veldig fint sted. Hvor gammel er barnet/barna? Ting forandrer seg hele tiden, og det er nok viktig å følge opp at barn havner i riktig omgangskrets uansett hvor man bosetter seg. Jeg trodde det var lite negativt med Krokstadelva, men min venninne har en 8.klassing som forteller om klassekamerater som har våpen og driver med mye rart, men så er det unntaket. Anonymkode: df176...de2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 fått høre at det er mye innvandrere i området? Barna er i barnehagealder, snart skole. Anonymkode: 84171...5ca
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): fått høre at det er mye innvandrere i området? Barna er i barnehagealder, snart skole. Anonymkode: 84171...5ca Langt mindre enn nærmere sentrum i Drammen, som Austad/Fjell, Gulskogen og Strømsø, i alle fall. Jeg er født og oppvokst i Krokstadelva. Har ingen planer om å flytte herfra enda. Synes det er et rolig, godt og trygt miljø. Hvor flytter dere fra? Anonymkode: ba6fc...a86 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Bodd i Krokstadelva i 25 år og Mjøndalen 10 år. Jeg hadde en finn oppvekst i Krokstadelva. Opplevde ikke noe negativt. Men havner man i feil miljø er det samme hvor man flytter egentlig. Det finnes dårlig miljø overalt. Barneskolen og ungdomskolen var og er et flott sted da jeg har hatt praksis på begge. Flinke lærere. Aldri opplevd barn med våpen som lenger opp. Er det det heller noe feil hjemme hvis dette stemmer. Krokstadelva er rolig, ingen kriminalitet. Det er lenge siden hverfall. Absolutt et bra sted å vokse opp 🙂 Anonymkode: 0e3d1...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Langt mindre enn nærmere sentrum i Drammen, som Austad/Fjell, Gulskogen og Strømsø, i alle fall. Jeg er født og oppvokst i Krokstadelva. Har ingen planer om å flytte herfra enda. Synes det er et rolig, godt og trygt miljø. Hvor flytter dere fra? Anonymkode: ba6fc...a86 Dette er jo bare tull, det er stor tilflytning av utledninger til Krokstadelva pga boligpriser. Unntaket er Fjell og få områder på Strømsø, der det er flere ja. Men dette handler om boligpriser og kommunalboliger. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bodd i Krokstadelva i 25 år og Mjøndalen 10 år. Jeg hadde en finn oppvekst i Krokstadelva. Opplevde ikke noe negativt. Men havner man i feil miljø er det samme hvor man flytter egentlig. Det finnes dårlig miljø overalt. Barneskolen og ungdomskolen var og er et flott sted da jeg har hatt praksis på begge. Flinke lærere. Aldri opplevd barn med våpen som lenger opp. Er det det heller noe feil hjemme hvis dette stemmer. Krokstadelva er rolig, ingen kriminalitet. Det er lenge siden hverfall. Absolutt et bra sted å vokse opp 🙂 Anonymkode: 0e3d1...1a0 Å påstå at det ikke er kriminalitet i Krokstadelva er jo som å si at det ikke regner der om sommer - for dumt og langt ifra sannheten Anonymkode: edc2e...08f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Krokstadelva er rolig, ingen kriminalitet. Det er lenge siden hverfall. Absolutt et bra sted å vokse opp 🙂 Anonymkode: 0e3d1...1a0 «Ingen kriminalitet i Krokstadelva». Så naivt utsagn! Når mediene begynner å sammenligne hendelsene som har skjedd i Krokstadelva med svenske tilstander, kan ikke du akkurat si det… https://www.rights.no/2021/05/knivtruet-under-ungdomsran-i-drammen-tre-tiltalt/ «året som gikk hatt flere besøk på skolene i Krokstadelva og Solbergelva» https://www.drm24.no/krim/voldssaker-blant-mindrearige-fordoblet-pa-to-ar-volden-blir-grovere-og-ungdommene-yngre/126475 // Jeg har bodd på Gulskogen, rett ved senteret - og trivdes der! Men ville styrt unna Fjell blant annet. Anonymkode: e441b...e05 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 Jeg har akkurat flyttet til Drammen, nærmere bestemt rett ved Strømsø kjøpesenter og Drammensbadet. Er det er belastet området? Jeg syntes jo det så/virket som en veldig stille og rolig gate jeg flyttet til… Ble litt engstelig nå 😳 Anonymkode: 572d8...224 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 Mye dram i timen. Anonymkode: 6e244...85c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 Har du barn så flytt til Konnerud. Styr unna Strømsø, Fjell og Rundtom. Alternativt flytt til Åssiden. Anonymkode: 85f80...511
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 Drammen har blitt en veldig stor kommune etter sammenslåingen, så Drammen er ikke ensartet. Som Oslo i et miniformat nesten. Krokstadelva er stort sett ukomplisert og rolig sted uten det helt store mangfoldet hvis man sammenligner det med andre deler av kommunen. Det vil ikke si at det aldri foregår noe dårlig aktivitet der. Men samtidig må man jo se på hvem som svarer også, man kan ikke gå rundt og være redd for alt heller. Det meste som skjer der er småting. For resten av kommunen er det nok Konnerud som det er mye barnefamilier og lite mangfold om man er opptatt av det. I området rundt Øren som er sentrumsnært og Aronsløkka er mangfoldet større, men det er likevel relativt stille og rolig. Åssiden har sin problematikk, men anses som å være temmelig rolig. Flere andre steder som er fine for barn, de aller fleste vil jeg påstå. Men det er klart at prisene på bolig varierer jo også. Anonymkode: 91faf...4d8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #13 Skrevet 29. mai 2022 Risikerer man at folk stjeler robotgressklipper , sykkel, og sånne kjedelige ting da ? Tenker også på rusavhenige, ofte de som er verst. Anonymkode: 84171...5ca
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #14 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 29.5.2022 den 17.58): Jeg har akkurat flyttet til Drammen, nærmere bestemt rett ved Strømsø kjøpesenter og Drammensbadet. Er det er belastet området? Jeg syntes jo det så/virket som en veldig stille og rolig gate jeg flyttet til… Ble litt engstelig nå 😳 Anonymkode: 572d8...224 Jeg bor også i dette området og trives veldig godt. Rolig og sentralt. Anonymkode: bb6da...cb2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #15 Skrevet 31. mai 2022 Jeg er fra Krokstadelva og vil beskrive det som et rolig sted. Det var et veldig fint miljø på både barne- og ungdomsskolen da jeg gikk der, men det er jo 20 år siden😅 Men kjenner flere som har barn som går på skole der nå og de er fornøyde. Klart det er kriminalitet i Krokstadelva som på andre tettsteder, men ikke noe mer enn normalt. Ville låst sykkelen min liksom. Det bor rusavhengig i Krokstadelva også (som alle andre steder), men det er mer i Mjøndalen hvor det også er flere rusboliger. Anonymkode: bb6da...cb2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #16 Skrevet 31. mai 2022 Er fra Konnerud, Drammen. Krokstadelva er nærmere Mjøndalen ja- Mjøndalen er jo en del kritisert men Kroksadelva er nok bedre, men kan ikke si akkurat hvordan siden jeg ikke er oppvokst der. Konnerud er i hvertfall veldig bra for barnefamilier og friluftslivglade folk om det er et alternativ for dere. Anonymkode: a33f7...c36
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #17 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 29.5.2022 den 22.35): Risikerer man at folk stjeler robotgressklipper , sykkel, og sånne kjedelige ting da ? Tenker også på rusavhenige, ofte de som er verst. Anonymkode: 84171...5ca Jøss, det tviler jeg på du. Rusavhengige gjør innbrudd og stjeler når de er veldig desperate etter penger, svært sjeldent noe slikt har skjedd i min gate - og da har det ikke vært rusavhengige som har stjålet. Anonymkode: 572d8...224 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #18 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 29.5.2022 den 10.55): Hvordan er miljøet i de trakter? Skoler? Kriminalitet? Vi er en fersk familie som skal flytte i løpet av 12 mnd Anonymkode: 84171...5ca Bra miljø, bra skoler. Har aldri hørt noe negativt om skolene på flata her, ei heller Stenseth skole. Lite storkriminalitet av det man legger merke til, men helt sikkert litt storkriminalitet rundt omkring. Vi har sykler og alt stående ulåst, ingenting blir rørt, men så bort vi litt lengre opp enn på flata (ikke Stenseth), og det kan være noe av grunnen. Jeg ser folk nevner Gulskogen og Konnerud som bedre steder å bo for barnefamilier, men det er skoler som har vært kjent for en del mobbing de senere årene på folkemunne rundt omkring, så jeg hadde nok forhørt meg litt rundt angående dette. Det kan være det har bedret seg for alt jeg vet. Anonymkode: 95b83...1fe
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #19 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bra miljø, bra skoler. Har aldri hørt noe negativt om skolene på flata her, ei heller Stenseth skole. Lite storkriminalitet av det man legger merke til, men helt sikkert litt storkriminalitet rundt omkring. Vi har sykler og alt stående ulåst, ingenting blir rørt, men så bort vi litt lengre opp enn på flata (ikke Stenseth), og det kan være noe av grunnen. Jeg ser folk nevner Gulskogen og Konnerud som bedre steder å bo for barnefamilier, men det er skoler som har vært kjent for en del mobbing de senere årene på folkemunne rundt omkring, så jeg hadde nok forhørt meg litt rundt angående dette. Det kan være det har bedret seg for alt jeg vet. Anonymkode: 95b83...1fe Litt småkriminalitet rundt omkring* Anonymkode: 95b83...1fe
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #20 Skrevet 31. mai 2022 Kommer fra Drammen og bor i Krokstadelva. Ville ikke nølt med å flytte hit eller til Solbergelva. Her henger prisene litt etter gamle Drammen, som kan være en fordel. Det er litt bråk på skolene om dagen. Det jobbes med. Det handler ikke så mye om hvem som bor her og hvem som er tilflyttere. Det handler om at vi har hatt pandemi i to år. Ungene har sittet med en meter avstand og stått på linje. Hatt styrte overganger, faste plasser i skolegården, små kohorter og noen få nærkontakter. Da er det MYE sosial læring man går glipp av. Når barn og unge skal ta igjen 2 år med sosial læring, så lugger der litt. Har hørt mye positivt om Krokstad skole, det samme om Eknes. Stenseth er en liten og trygg skole. Der alle kjenner alle. Det er flott turområder i nærheten. Mange liker å være på Årbogen om sommeren. Idrettsforening har eget kunstgress anlegg der oppe. De driver med fotball,håndball, innebandy, sykling og ski. De holder på å starte opp E-sport. Det er speider og skolekorps (øver i Solbergelva) og kampsport Bydelen har egen innebad. Selv om Eknes badet ikke er stort, er det lett tilgjengelig. Svømmeklubben trener der og holder kurs som folk fra andre bydeler ( blant annet Konnerud) reiser for å delta på. Mjøndalen og Solberg har bandy og turn. E- sport har de også. Buskerud storsenter er i bydelen. Samme med Burger King. Det er etablert en skatepark og på folketshus holder kulturskolen til. Eneste er litt dårlig kollektiv forbindelse hvis du vil bo i høyden. Også må du til Mjøndalen for å ta toget. Takk for innlegget. Mens jeg skrev nå, så ble jeg enda mer klar over hvor mye som finnes i Krokstadelva. Anonymkode: ae7c7...3b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå