Gå til innhold

Levere blank bacheloroppgave, får man nytt forsøk til høsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har i morgen klokken 12 frist på innlevering av min bacheloroppgave. Status på hvor mange ord jeg har skrevet: 0. Jeg har ikke klart å velge meg et tema en gang. Helt håpløst!

Derav mitt spørsmål - vil jeg få en ny sjanse neste semester hvis jeg leverer en blank oppgave? Det er ingen kont på dette. Dette er hva som står under emnet på min skoles side: "OBS! Det arrangeres ingen kontinuasjonseksamen i dette emnet. Neste mulighet for innlevering er neste semester."

Det er mange grunner til at jeg rett og slett har valgt å ikke gjøre denne oppgaven, blant annet at jeg ikke vil få vitnemålet mitt til sommeren uansett. Og må uansett vente et halvår-ett år før jeg vil få dette. Som nok er den største grunnen til mangelen til motivasjon. Jeg har gjort meg ferdig med alle andre arbeidskrav og innleveringer, slik at det kun er bacheloroppgaven som gjenstår for å være ferdig med utdanningen. Men jeg vil jo gjerne få et nytt forsøk til høsten. 

Så - leverer jeg blankt, eller leverer jeg da ingenting? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres useriøst ut. Ingen veileder? Jeg måtte ha tema, forord osv klart i månedsvis i forveien.

Hvorfor har du ikke utsatt før no?

Anonymkode: 57b40...351

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da leverer du ingenting. Det du derimot skulle gjort var å ta kontakt med høyskolen/universitetet og forklart situasjonen din, og heller utsette hele innleveringen/trekke faget. Står jo at du kan levere til høsten (dvs neste semester).  Men mangelen på motivasjon er forståelig, og dette er noe høyskolene/universitetene er godt kjent med etter covid. Jeg selv har utsatt innlevering av min egen master, nettopp pga manglende motivasjon, og ble da fortalt av veileder at de prøvde å overtale ganske så mange med å utsette sin egen innlevering. 

Anonymkode: 8ae08...2f2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss ville du måtte ha ventet til neste ordinære gjennomføring. Det er kun de med gyldig grunn (dokumentert sykdom, fødsel O.l.) som får lov til å levere på høsten. Anbefaler at du ringer dem i morgen og hører.

Anonymkode: f3e78...549

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok vente til neste ordinære innlevering, sannsynligvis nov/desember hvis de har levering på høsten. Jeg strøk på innlevert oppgave og fikk derfor konte som var på høsten, mens de som ikke leverte måtte vente til neste ordinære levering som var mai året etter. 

Anonymkode: 2f9b3...d62

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må nok vente til neste ordinære innlevering, sannsynligvis nov/desember hvis de har levering på høsten. Jeg strøk på innlevert oppgave og fikk derfor konte som var på høsten, mens de som ikke leverte måtte vente til neste ordinære levering som var mai året etter. 

Det er nok derfor spørsmålet om å levere blankt (vs ikke å levere) kommer opp. En blank innlevering == stryk.

Anonymkode: c42c4...476

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er nok derfor spørsmålet om å levere blankt (vs ikke å levere) kommer opp. En blank innlevering == stryk.

Anonymkode: c42c4...476

Nei, for da har hun faktisk ikke gjort et forsøk. Kotyme er som følger at man stryker, klager på det så klart, får avslag på klagen med begrunnelse og deretter nye dato. For ts sin del har det ingenting å si, hun har ikke levert noe som en gang kan vurderes, og kan ikke regne med å få levere til høsten med mindre det er ordinær innlevering da. Ettersom hun ikke ahr klart tema eller har møtt til noen av veiledningstimene, så er det åpenbart at hun aldri har gjort noe som helst og vil dermed heller ikke få konte. Det idiotiske for ts sin del er at hun har brukt et forsøk, og dermed ikke har så mye å gå på ved neste oppgave. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres useriøst ut. Ingen veileder? Jeg måtte ha tema, forord osv klart i månedsvis i forveien.

Hvorfor har du ikke utsatt før no?

Anonymkode: 57b40...351

Vi fikk muligheten for veileder, men jeg jobber 100% i tillegg til 100% studie. Tiden strakk rett og slett ikke til for å levere deloppgave 1 innenfor tidsfristen. Hadde i tillegg flere arbeidskrav som skulle leveres rundt samme tid, så da ble de prioritert framfor en frivillig innlevering. Dessverre.

Jeg var ikke klar over at man kunne søke utsettelse av dette emnet, før jeg begynte å søke rundt dette temaet for 2 dager siden. Heh.. 😅 

Skrevet

Takker for svar alle sammen! 

Jeg har lagret et tomt, blank dokument. Men jeg ringer administrasjonen på skolen i morgen og forhører meg med dem ☺️Selv om det er litt sent, men skader ikke å prøve i det minste å snakke med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...