Gå til innhold

Jenter knuller i peisen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg orker ikke engang å kommentere dette...

Forstår deg godt Nelle. Nå er han sikkert blitt en liten gutt :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke disse artiklene i hovedsak er mynta på dere som fantaserer om voldtekter. De er vel heller skrevet for å hjelpe de som trenger litt råd og vink?! Dere andre finner sikkert det dere trenger andre steder.

Dette synes jeg var en nitrist tråd, litt følelser er da slett ikke å forakte.

Skrevet

Veldig bra mye av det som skrives her! Jeg er veldig enig, Nelle! Jeg også liker å ta initiativet og styre mitt eget sexliv. Jeg knuller når jeg vil, hvor jeg vil, hvordan jeg vil.

Grunnen til at vi får sånne "seksulaiserte romantikkfremstillinger" tror jeg stammer fra tradisjonen. Kvinner skal ikke vise og ha selvutløste seksuelle følelser = kåtskap. Kvinner skal forføres og begjæret skal vekkes av mannen.

Jeg har så vidt bikka 30, men jeg husker at det var et sant mantra i seksualundervisningen gjennom oppveksten at mannen måtte bruke lang tid på vorspielet for at også kvinnen skulle få utbytte av sexen. Hva faen er dette? Vil jeg ha fast food stiller jeg meg i kø på McDonalds? Vil jeg spise et langt måltid går jeg gjerne på en finere restaurant - og der er det ofte god plass...! Vil jeg ha pikk der og dra trenger vel ikke mannen å kysse meg opp og ned lårene i det uendelige.

Jeg vil ha rett til å selv ta initiativet til en kjappis. Å ta meg selv til rette - denne gangen er det meg, i morgen er det kjæresten min som overfaller meg og tar meg med skjørtet på. Jeg vil ikke være flau over å være kåt. Det er kjæresten og for så vidt også andre menn i tankene som gjør meg kåt. Jeg trenger ikke å bli forført for å bli kåt. Det er etter min mening en myte som tilhører fortiden.

Jeg er så glad for et være et seksuelt vesen at jeg verken kan eller vil skjule det for omverden.

Sånn var det!

IdaCra :sjarmor:

Gjest King James II
Skrevet

Blir det ikke litt varmt og knulle i peisen ?

Skrevet
Dette synes jeg var en nitrist tråd, litt følelser er da slett ikke å forakte.

Tidligere i denne tråden har jeg skrevet at noe av det som er aller viktigst for meg når det gjelder sex er sterke og intense følelser. Å fantasere om f.eks voldtekt er slett ingen motsetning til å ha sex med også masse følelser involvert.

Skrevet
Jeg håper ikke alle jenter er så hjulbeinte og harry som Nelle høres ut. Det er kanskje ikke like romantisk å beskrive et hverdagsknull på kjøkkenbordet som avsluttes med ei brødskive med leverpostei?

Sex er tross alt bedre i et boblebad enn i en plast-stamp.

Jeg er enig med denne gjesten. Endelig en som backer opp om mitt syn også. Det virker som om mange i denne tråden er harde, kvasse, snakker om sex som om det var et konkurranse-maraton, der jentene skal vise likestillingskampens resultat med vulgære begrep og "se så tøff jeg er som sier fitte".

Det har noe å gjøre med at når jenter utbroderer såpass mye og detaljert om hvor tilfredse de er med sexlivet sitt og begrepsfester det så til de grader...hvor blir det av spenningen da.

Skrevet
Jeg tror ikke du Nelle er typen som blir spesielt såret av et spydig innlegg, jeg ville bare si at du høres veldig uromantisk og rølpete ut, det mener jeg selvsagt fremdeles, men hovedbudskapet ditt om at ukeblader skriver mye parfymert dill-dall er jeg enig i - men jeg er altså en gutt, og jeg liker jenter som er skikkelig jentete.

:klappe: Enig

Jenter med litt stil som ikke banner og lar seg provosere så kraftig...feminine jenter som vet å være forføresriske og sensuelle, og litt tøffe/rå av og til..det er tingen. Og litt romantiske :)

Skrevet
Det har noe å gjøre med at når jenter utbroderer såpass mye og detaljert om hvor tilfredse de er med sexlivet sitt og begrepsfester det så til de grader...hvor blir det av spenningen da.

For min del må folk gjerne ha et sexliv som fortoner seg som en gjettekonkuranse. Selv synes jeg imidlertid ikke misforståelser og fomling er særlig spennende, men meg om det.

Skrevet
For min del må folk gjerne ha et sexliv som fortoner seg som en gjettekonkuranse. Selv synes jeg imidlertid ikke misforståelser og fomling er særlig spennende, men meg om det.

Misforståelser og fomling blir det vel først når medspilleren/mannen ikke helt får med seg hva som skjer. Tror det er mer uerfarne menn (uerfarne eller uutviklet mentalt-sosialt) som må ha alt inn med teskjeer. Det er jo litt harry da, og si alt høyt og peke på det og si hva det heter på gjeng-språk.

De mennene som kan kvinner behøver ikke så mye prat..

Gjest Varg-Menja
Skrevet (endret)

Og de mennene som kan kvinner har nok sikkert ikke lært det med bla å prate med partnerene sine... Sikkert bare flaks med gjettinga... :ironi:

Endret av Varg-Menja
Skrevet
Ærlig talt! Før du begynner å generalisere her -hva FAEN er det ved meg som du finner så veldig harry? Hva er det ved mine beskrivelser av meg selv og min seksualitet som du finner hjulbeint og harry?

Er det bare fordi jeg sier "pikk" og "knulle" - og fordi jeg sier at jeg liker litt hard og rå sex som en avveksling innimellom, og som et alternativ til kosesex?

Hvis det er på dette grunnlaget du kaller meg harry og hjulbeint som foreslår jeg at du ber meg om unnskyldning!!

Fy faen -at det går an å være så innihelvete KNAPP!!

Det vil alltids finne moralister der ute som skremmes av sterke kvinner. Det er bare å heve seg over dem.

Skrevet
Jeg kunne jo sitere alle deres replikker, da hadde det kanskje blitt bra nok for dere, at alle har samme mening er unaturlig, og dermed galt, mao dere er gale alle sammen. Nå skal jeg  stikke i dusjen og barbere meg mellom benene i ren frustrasjon, anbefaler dere alle til å gjøre det samme!

:grine2:

Gutt var rett nick for deg, ja.

Skrevet (endret)
Jeg er enig med denne gjesten. Endelig en som backer opp om mitt syn også. Det virker som om mange i denne tråden er harde, kvasse, snakker om sex som om det var et konkurranse-maraton, der jentene skal vise likestillingskampens resultat med vulgære begrep og "se så tøff jeg er som sier fitte".

Fascinerende manglende forståelse av hva Nelle forsøker å formidle. Men igjen, er vi produkter av noen tusen års moralisering, tar det litt tid for mange å skjønne hva det hele dreier seg om.

Sex er en jævlig naturlig greie, iallfall for de fleste av oss, men prater man om det så er man som kvinne billig og rølpete, og som mann enkel.

Endret av TomKrus
Skrevet

:ler:

Tom Krus er inne på noe.

Jeg må si at jeg tenkte også "hva i huleste er dette for noe dill", da jeg leste "bruksanvisningen" fra erotikkforum eller hva det var. Den bruksanvisningen ville ikke ha funket på meg. Selv om jeg ikke har noe imot peis - eller å ligge behagelig for den del.

Noen jenter her inne har tatt det ille opp at kvinnelig seksualitet formidles som noe forsiktig og pusete, og forbeholder seg retten til å være rå og direkte.

Den retten synes jeg de bør ha, men også disse må passe seg for å stille sin måte opp som gjeldende norm.

Soverommet - i hvertfall ikke det enkelte soverom - er ikke noen god arena for likestillingsdebatt.

Misforstå meg rett, også et seksuelt møte bør være mellom likeverdige partnere med gjensidig respekt - men de trenger ikke være like, og reagere på samme måten. Verken som mann eller kvinne. Det er jo nettopp det som er spennende, å finne den personen som passer for oss, som tenner oss med de personlige preferanser vi måtte ha.

Dette gjelder nok både for menn og kvinner - det er vel derfor sånne bruksanvisninger blir så dustete.

Her i huset forteller vi hverandre hvordan vi liker det - med de ordene som passer der og da. Det er klart man kan vel ha lest en "oppskrift" som man tente på også - og gjerne vil prøve :) - men å få til noe som funker på alle er nok ikke så lett.

De fleste av oss vil vel gjerne ha det litt forskjelig fra gang til gang også? Peis og kos den ene gangen, kjapt og rått den andre?

Det er nok likevel temmelig godt dokumentert at kvinner statistisk sett bruker litt lenger tid på å tenne enn en mann, derfor "safer" oppskriftsmakerne på denne måten.

Og dere som liker det litt rått ( det gjør jeg og når jeg er i det hjørnet): Det som er forutsetningen er tillit. Tror de færreste ville praktisere sm eller leve ut mer voldsomme fantasier med en partner de ikke stoler 100% på? Jeg for min del ville ikke hatt sex med en person jeg ikke stoler 100% på...

Men da hjelper det ikke med pledd og "myk og beroligende stemme" :ler:

Skrevet
Det vil alltids finne moralister der ute som skremmes av sterke kvinner. Det er bare å heve seg over dem.

Jeg tror heller at gjesten mener at disse sterke kvinnene er for maskuline, det er mao ikke frykt, men han er rett og slett ikke begeistret for denne kvinnetypen. At gutten argumenterte barnslig til slutt var vel heller et uttrykk for oppgitthet i debatten. Han kunne åpenbart aldri nå frem til Nelle, noe han innerst inne sikkert heller ikke ville.

Skrevet

Jeg er fremdeles overrasket over den manglende nyansiering visse innlegg i denne tråden representerer. Jeg har flere ganger påpeket at jeg slett ikke er en "blodharry" og maskulin dame som kun liker sex uten følelser -hardt og rått, og banner i annenhver setning. Dette er nemlig svært langt fra sannheten. Hvorfor er det så viktig for enkelte å tviholde på denne forestillingen til tross for at jeg gjentatte ganger har forklart at det ikke stemmer? Tror dere at jeg lyver? Eller tror dere at dere vet mer om meg enn det jeg vet selv?

Jeg er romantisk, jeg setter følelser svært høyt -og den beste sexen er den sex hvor sterke og intense følelser er involvert. Min fremtoning er særdeles feminin -jeg er en liten kvinne, med kvinnelige former (og nei -det er ikke noe likhetstrekk mellom "kvinnelige former" og fedme, for dere som har litt problemer med å nyansere). Utseendet mitt gjør at jeg kan skli igjennom enhver tollkontroll uten at tollerene så mye som ser på meg -jeg ser uskyldig ut, på en nesten "engleaktig" måte. Sånn har det alltid vært -jeg har alltid hatt dette uskyldige utseendet.

Dette sier jeg for å vise at det heller ikke finnes noe likhetstrekk mellom det å blant annet fantasere om voldtekt og det å være en "blodharry jente med skorpioner tatovert på skuldrene".

Mange av dere har åpenbart misforstått mitt hovedinnlegg i denne tråden. TomKrus har forstått hva jeg mener.

Jeg mener på ingen måte å si at sex kun funker uten følelser, og uten romantikk (hvor i all verden får dere det fra??). Det jeg mener er å sette et (humoristisk) søkelys på det faktum at jenters seksualitet svært ofte defineres som noe "varsomt" -noe som må pleies, kjæles og overdrysses med "trygghetsfaktorer".

Dette er jeg uenig i, og jeg synes det er leit at kvinner og jenter skal omtales som mennesker som i utgangspunktet er "ikke-seksuelle".

Jenter er også seksuelle, vi er også kåte -vi har lyst, vi liker sex. Vi er romantiske, vi liker blomster -men: vi kan også representere en seksuell "råskap", en intens kåthet og "råe" seksuelle fantasier -på lik linje med det som gjerne omtales som vanlig for menn! -og uten at vi nødvendigvis er "hjulbeinte" og "blodharry" av den grunn!

Tekster som beskriver jenters seksualitet har en tendens til å sette jenter i bås -det var det jeg ønsket (på en humoristisk måte) å kommentere i denne tråden. Noen forstod det, andre forstod det ikke.

Skrevet
Jeg er fremdeles overrasket over den manglende nyansiering visse innlegg i denne tråden representerer. Jeg har flere ganger påpeket at jeg slett ikke er en "blodharry" og maskulin dame som kun liker sex uten følelser -hardt og rått, og banner i annenhver setning. Dette er nemlig svært langt fra sannheten. Hvorfor er det så viktig for enkelte å tviholde på denne forestillingen til tross for at jeg gjentatte ganger har forklart at det ikke stemmer? Tror dere at jeg lyver? Eller tror dere at dere vet mer om meg enn det jeg vet selv?

Det er fordi nyanser blir for kompliserte for mange mennesker, Nelle. Det er simpelthen ikke mulig å kategorisere noe som befinner seg mellom en rose og en kjøttetende plante. Og når du bedriver blasfemi ved å nedvurdere rosepulings foran peisen, så blir den logiske konsekvensen at du blir putta i båsen for kjøttetende planter. En harry kjøttetende plante. Som puler i baksete på rånebiler eller bak containeren på et gatekjøkken. See?

Mange av dere har åpenbart misforstått mitt hovedinnlegg i denne tråden. TomKrus har forstått hva jeg mener.

Jeg mener på ingen måte å si at sex kun funker uten følelser, og uten romantikk (hvor i all verden får dere det fra??). Det jeg mener er å sette et (humoristisk) søkelys på det faktum at jenters seksualitet svært ofte defineres som noe "varsomt" -noe som må pleies, kjæles og overdrysses med "trygghetsfaktorer".

Jammen...jammen, er det ikke sånn da? At vi må overdrysses og pleies? Det er jo sånt, Nelle?! Sant det er?! SANT?!! *skingrestemme*

Forøvrig har TomKrus mange tanker og meninger som jeg kan like.

Skrevet
Misforståelser og fomling blir det vel først når medspilleren/mannen ikke helt får med seg hva som skjer. Tror det er mer uerfarne menn (uerfarne eller uutviklet mentalt-sosialt) som må ha alt inn med teskjeer. Det er jo litt harry da, og si alt høyt og peke på det og si hva det heter på gjeng-språk.

Hvordan skal man få med seg hva som skjer hvis aldri har fått det forklart da? Jeg har til dags dato aldri møtt en mann (Eller kvinne for den saks skyld) som vet hva jeg tenker og føler til en hver tid. Enten det er snakk om sex eller andre aspekter i et forhold, så unngår man mange problemer ved å kalle ting ved sitt rette navn og peke på dem. Mitt språk har i alle fall mange nyanser som ligger mellom "å spre vingene på sommerfuglen" og det du kaller "gjengspråk".

Min erfaring er at det er de mennene som tror de kan kvinner som ikke trenger så mye prat. De som kan kvinner, vet at mennesker er forskjellige og at man i hvert enkelt tilfelle må ta seg tid til å bli kjent med vedkommende.

Skrevet
Jeg tror heller at gjesten mener at disse sterke kvinnene er for maskuline, det er mao ikke frykt, men han er rett og slett ikke begeistret for denne kvinnetypen. At gutten argumenterte barnslig til slutt var vel heller et uttrykk for oppgitthet i debatten. Han kunne åpenbart aldri nå frem til Nelle, noe han innerst inne sikkert heller ikke ville.

Helt korrekt, det var eksakt hva jeg mente, Bjørnleif. :) (Takk)

Den der Tom Krus har ofte misforstått mine innlegg før her også, så jeg tror nok at visse mennesketyper bare ikke klarer å kommunisere/forstå hverandre. Det gjelder også hun Nelle.

-feminin jente-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...