Gå til innhold

Jenter knuller i peisen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fulgt med på den lille serien "Hvordan bruke hendene" (på henholdsvis han og henne) i Magasinet her på KG, og det er en ting som slår meg:

I svært mange sammenhenger hvor en tekst skal formidle hva som er best for en jente, og hva en gutt bør gjøre med en jente, inneholder disse tekstene minst èn peis. Det legges så vekt på at man skal ligge lunt og godt, foran peisen, med noen varme pledd -du må få henne til å føle seg trygg, avslappet etc. Videre fortsetter det gjerne med disse ordene: varsomt, forsiktig, mykt, puste rolig, snakke med rolig stemme, avslappende, blomst, sommerfugl, og diverse andre "kliniske" begreper på det vi normale mennesker gjerne omtaler som fitte i vårt dagligspråk. Hvem faen er det vel som ber typen sin om å "spre vingene på sommerfuglen min?". Selv pleier jeg å be typen min om å skille fitteleppene dersom jeg føler for at han skal gjøre det der og da. Vel, det overrasker meg at de ovennevnte "hvordan lære å tilfredsstille en jente-tekstene" ikke inneholder ord som: kakao, kvikk lunsj, enda noen varme ullpledd, raggsokker, stillongs og minst et dusin røde roser.

"Hvordan tilfredsstille en gutt-tekster", derimot -gir en noe enklere oppskrift på veien til lykke, kjærlighet og kanskje kakao. "Kil ham litt på magen, stryk pikken, masser ballene, runk ham, og stikk en finger inn i ræva hans". Enkelt og greit, og rett på sak.

Og hvem faen er det som innbiller seg at vi jenter må ha soverommet flyttet ut i stua foran peisen, med varsomme stemmer og silkemyke blomster vi skal spre vingene på for å oppleve god sex? Faktisk driter jeg i varsomme stemmer og blomster på et silkelaken -den heftigste sexopplevelsen jeg noen gang har hatt var en gang i sommer da typen min voldtok meg (ikke på ordentlig selvsagt), og jeg må innrømme at det siste jeg tenkte på der og da var silkemyke stemmer og peis med kakao! Faktisk kjeftet jeg på ham etterpå (selvsagt med varsom stemme) fordi han ikke turte å være så hardhendt som jeg ønsket han skulle være.

Så hvor kommer egentlig dette vrøvlet om peis, pledd, få henne til å føle seg trygg og avslappet og lunt og godt fra? Eller er det faktisk sånn at det er slik jenter vil ha det, og at det er dette som er de viktigste faktorer for at jenter skal ha god sex?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjestemann
Skrevet

Syns dette var bra skrevet. Det er klart at det ikke bare sånn som bekrevet i artiklene og som du påpeker Nelle.

Men at jenter har sex "i" peisen er vel å ta litt i...håper jeg... :)

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

He he.. morsom du Nelle! :ler:

Kjenner igjen det du skriver, men har aldri tenkt noe over det egentlig..

Har bare tenkt at det er vel egentlig sånn det "skal være" det er det som tenner "normale" jenter og som gir dem DEN orgasmen!!

Personlig syns jeg det høres for kjedelig ut..

Hva er så spesielt med en peis egentlig..? Bør ikke være for varmt når man har sex heller, da man blir ganske så varm av aktiviteten i seg selv!

Ikke har jeg peis heller.

Skrevet

Ja, hva med alle oss som ikke har peis. Kan vi ikke bare peise på vi da?

Føler meg diskriminert jeg, rett og slett! :ler:

Forøvrig helt enig med Nelle, bra sagt! :klappe:

(og veeeldig sant)

Skrevet

jenter er jo forskjellige, noen liker kose sex, og noen liker det hardt

Gjest Bellatrix
Skrevet

Peis og sommer fuglvinger blir kanskje vel sukkersøtt(og varmt), men jeg kunne overhode ikke tenke meg noen lekevodtekt heller. Enig med lurven, vi er forskjellige og har forskjellige ønkser.

Skrevet
jenter er jo forskjellige, noen liker kose sex, og noen liker det hardt

Det er vel akkurat det Nelle prøver å få frem. Sex-artikler om jenter som beskriver alltid ideellsex som noe amorøst med rolig filmmusikk i bakgrunnen... :sove: Noen burde skrive artikler for de som liker det hardt.

Skrevet

Jeg synes det er utmerket å ha sex oppetter veggen, jeg. Trenger ingen peis. Men jeg tror derimot det var en ovn på andre siden av veggen.

Han har også et dyrt teppe som varmer ganske godt på gulvet, men vil ikke si det gjør noe forskjell.

Kunne gjerne blitt pult ut av vinduet, jeg :D

Skrevet
Kunne gjerne blitt pult ut av vinduet, jeg :D

:ler::ler:

Forøvrig er jeg helt enig i at alle er forskjellige -noen liker kosesex, og andre liker det litt hardt. Jeg er slett ikke av typen som alltid liker det hardt, jeg liker også kosesex, med sterke og intense følelser. Men alt det vissvasset om peis, myke stemmer osv. blir jeg bare så utrolig lei av! Dessuten synes jeg det er veldig generaliserende, og også med på å opprettholde visse feilaktige forestillinger rundt kjønnsroller og sex.

Skrevet

Ha ha, bra sagt, Nelle!!! Vi jenter er ikke noen skjøre porselensdukker som skal ha roseblader og stearinlys over allt for å kunne ha sex. Det blir så kunstig og tilgjort når alt skal gjøres foran peisen på myke pledd med champagne og silkelaken og gud vet hva... Klart det er gøy med en god peisild i ny og ned, men litt variasjon er det beste.

Godt skrevet:-)

Skrevet

forresten så synes jeg sex foran panelovnen min kan være vel så nydelig som foran peisen

Gjest -jente,34-
Skrevet
Jeg har fulgt med på den lille serien "Hvordan bruke hendene" (på henholdsvis han og henne) i Magasinet her på KG, og det er en ting som slår meg:

I svært mange sammenhenger hvor en tekst skal formidle hva som er best for en jente, og hva en gutt bør gjøre med en jente, inneholder disse tekstene minst èn peis. Det legges så vekt på at man skal ligge lunt og godt, foran peisen, med noen varme pledd -du må få henne til å føle seg trygg, avslappet etc. Videre fortsetter det gjerne med disse ordene: varsomt, forsiktig, mykt, puste rolig, snakke med rolig stemme, avslappende, blomst, sommerfugl, og diverse andre "kliniske" begreper på det vi normale mennesker gjerne omtaler som fitte i vårt dagligspråk. Hvem faen er det vel som ber typen sin om å "spre vingene på sommerfuglen min?". Selv pleier jeg å be typen min om å skille fitteleppene dersom jeg føler for at han skal gjøre det der og da. Vel, det overrasker meg at de ovennevnte "hvordan lære å tilfredsstille en jente-tekstene" ikke inneholder ord som: kakao, kvikk lunsj, enda noen varme ullpledd, raggsokker, stillongs og minst et dusin røde roser.

"Hvordan tilfredsstille en gutt-tekster", derimot -gir en noe enklere oppskrift på veien til lykke, kjærlighet og kanskje kakao. "Kil ham litt på magen, stryk pikken, masser ballene, runk ham, og stikk en finger inn i ræva hans". Enkelt og greit, og rett på sak.

Og hvem faen er det som innbiller seg at vi jenter må ha soverommet flyttet ut i stua foran peisen, med varsomme stemmer og silkemyke blomster vi skal spre vingene på for å oppleve god sex? Faktisk driter jeg i varsomme stemmer og blomster på et silkelaken -den heftigste sexopplevelsen jeg noen gang har hatt var en gang i sommer da typen min voldtok meg (ikke på ordentlig selvsagt), og jeg må innrømme at det siste jeg tenkte på der og da var silkemyke stemmer og peis med kakao! Faktisk kjeftet jeg på ham etterpå (selvsagt med varsom stemme) fordi han ikke turte å være så hardhendt som jeg ønsket han skulle være. 

Så hvor kommer egentlig dette vrøvlet om peis, pledd, få henne til å føle seg trygg og avslappet og lunt og godt fra? Eller er det faktisk sånn at det er slik jenter vil ha det, og at det er dette som er de viktigste faktorer for at jenter skal ha god sex?

Jeg blir rent skremt når jeg leser hva du skriver her, du..

Jeg er enig i at det der med "å skille blomsten" eller noe, er too much. Det blir for dumt!

Men det andre, med peis, og at han bør forsøke å få henne til å føle seg trygg osv. synes jeg stemmer ganske bra med hva jeg foretrekker selv. Jeg synes han skal forføre ved en peis, være mann og maskulin men også skape en trygghetsfølelse overfor henne.

Jeg er ikk eenig med deg i at et språk som "skille fitteleppene" eller hva du sa, er et tillitsfullt språk.

Jeg går hvertfall for min del for menn som skaper trygge rammer og er solide og ordentlige menn - også innenfor området sex.

Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å være enig med Nelle, men jeg forstår selvfølgelig at vi alle er forskjellige og har forskjellige preferanser.

Selv (Og det antar jeg også Nelle gjør) føler jeg meg 100% trygg på min egen seksualitet og på kjæresten min. Jeg har rett og slett ikke noe behov for å føle meg trygg før vi har sex.

Sex kan være øm og kjærlig eller rå og brutal alt etter som hva vi føler for der og da. "Settingen" er mindre viktig.

I likhet med Nelle synes jeg det skrives utrolig mye "vissvas" om kvinners seksualitet. Det er for pokker ikke mannens oppgave å gi oss nytelse! Det må vi lære oss å fikse selv i samspill med partneren vår.

Skrevet

Godt skrevet, nelle!

Det er godt å bli "forført" mykt og roamntsik av og til, men på et visst punkt er det nok av varsomhet og mykhet, da vil man bare knulles. og noen ganger vil man ikke ha det mye, varsomme i det hele tatt.

Skrevet
Selv (Og det antar jeg også Nelle gjør) føler jeg meg 100% trygg på min egen seksualitet og på kjæresten min. Jeg har rett og slett ikke noe behov for å føle meg trygg før vi har sex.

Sex kan være øm og kjærlig eller rå og brutal alt etter som hva vi føler for der og da. "Settingen" er mindre viktig.

I likhet med Nelle synes jeg det skrives utrolig mye "vissvas" om kvinners seksualitet. Det er for pokker ikke mannens oppgave å gi oss nytelse! Det må vi lære oss å fikse selv i samspill med partneren vår.

Enig. Jeg har ikke noe behov for å føle meg trygg før vi har sex, og jeg har iallfall ikke noe behov for at han skal skape denne trygghetsfølelsen i meg. Vi er trygge på hverandre, vi er trygge på oss selv. Hver gang vi innleder noe sexuelt merker vi på hverandre ganske kjapt hvilket "mood" vi er i. Noen ganger soft og kos, andre gangere mer "brutalt".

Og -når det skal være sagt, så er jeg en svært romantisk person (hvis noen skulle tvile på det), og det er han også.

Det funker sikkert for noen dette med roser, silke, champagne, trygghet og myke stemmer osv., og det hadde sikkert funka for meg også. Det som er kjernen i mitt startinnlegg er imidlertid det faktum at jeg er så drittlei at det alltid er dette som skal fremheves når man skriver om (eller på annen måte formidler) kvinners seksualitet. Peis og kakao hadde sikkert vært kult, men det er aldri noe jeg har fantasert nevneverdig om. Snarere har jeg fantasert mye om å bli voldtatt, være en hore, kle meg billig, kle meg eksklusivt, dominere, bli "brukt", slå ham i ansiktet når jeg sitter oppå ham og rir ham etc.

Det er sikkert mange som vil reagere på disse fantasiene -kanskje tilogmed kalle dem for "weirdo" -men jeg kan legge til at jeg slettes ikke er spesielt følelsesmessig syk, jeg er helt normal, oppegående, reflektert, har høy EQ, er omsorgsfull og kjærlig -og synes følelser er aller, aller viktigst når det gjelder sex (egenskaper jeg forøvrig deler med typen). Jeg kan også legge til at vi stort sett har "normal" sex, men at vi av og til føler behov for å leke litt. Sånn hvis det passer seg sånn.

Når kvinners seksualitet i enhver sammenheng skal fremstilles som noe mykt som utføres på et silkepledd av champagne -da lurer jeg liksom litt på hvor den "fingeren inni ræva på typen" (hehe...) passer inn. Det blir liksom en litt skjeiv fremstilling av ting, og det er faen ikke rart mange blir seksuelt frustrerte.

Skrevet

Enig med Nelle (igjen)!

Jeg tror rett og slett at voksne kvinners seksualitet ikke skiller seg fra voksne menns seksualitet i nevneverdig grad og at begge parter stigmatiseres unødig i slike artikler.

Fantasier har vi alle. Mine minner mest om Nelles og andres inneholder pledd og champagne. Det viktigste er vel at vi er trygge nok til å formidle dem til parteren vår og å få dem oppfyllt (Innen rimelighetens og egen lysts grenser) uansett om vi er mann eller kvinne?

Skrevet

Det er jo flott at dere alle er enige med hverandre.

Jeg tilhører den KG-minoriteten som (but of course) mener at begge to har ansvar for å skape stemning. Selvfølgelig kan man ha rå sex og ikke noe trygghetsfølelse.

Jeg synes det er snakk om nyanser og det ser jeg lite av her. Det ene utelukker ikke det andre.

Jeg synes det syn dere presenterer på sex er for rått helt i andre enden igjen, av hva som sto i artikkelen.

Jeg ser ingen middelvei her, hos dere.

Ps! Jeg synes hvertfall at ordet "knulle" er nedlatende og skammelig stygt

Det norske språket kan være brutalt stygt noen ganger...takke meg til engelsk eller fransk

Skrevet
Det er jo flott at dere alle er enige med hverandre.

Jeg tilhører den KG-minoriteten som (but of course) mener at begge to har ansvar for å skape stemning. Selvfølgelig kan man ha rå sex og ikke noe trygghetsfølelse.

Jeg synes det er snakk om nyanser og det ser jeg lite av her. Det ene utelukker ikke det andre.

Jeg synes det syn dere presenterer på sex er for rått helt i andre enden igjen, av hva som sto i artikkelen.

Jeg ser ingen middelvei her, hos dere.

Ps! Jeg synes hvertfall at ordet "knulle" er nedlatende og skammelig stygt

Det norske språket kan være brutalt stygt noen ganger...takke meg til engelsk eller fransk

Hverken jeg eller andre i denne tråden har noen gang sagt at vi ikke ønsker å føle trygghet når vi har sex. Poenget er imidlertid at jeg er trygg på meg selv, på min partner og på min/vår seksualitet i utgangspunktet. Jeg har ikke behov for at denne tryggheten skapes hver gang jeg har sex!

Når det gjelder nyanser har jeg flere ganger i denne tråden sagt at jeg synes følelser er aller viktigst når det gjelder sex, og jeg har også nevnt flere ganger at jeg er stor tilhenger av "kosesex".

Det har ikke, i hele denne tråden, noensinne vært snakk om at det ene utelukker det andre.

Derfor ber jeg deg om å lese igjennom innleggene i en tråd før du treffer konklusjoner på andres vegne.

Når det gjelder språk har vi alle ulike preferanser. Jeg fikser ikke ord som "tiss", "skjede" og sånne typiske "myke ord" når jeg har sex. Jeg liker å kalle det for pikk og fitte -når det gjelder sex kan jeg si knulle, pule, elske eller bare sex. Det er de ordene vi har i Norge, og det funker fint for meg. Synes heller ikke det er noe spesielt stygt over disse ordene -er liksom "fuck" så mye bedre? Visste du forresten at pikk egentlig betyr "lang"? Og at fitte egentlig betegner en liten sprekkdannelse i et berg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...