Gå til innhold

Tidlig ultralyd til alle? Bergen

Anonym6789

Anbefalte innlegg

Prøver å finne ut om alle gravide får tidlig ultralyd i Bergen, og noen steder står det at alle får og noen steder står det for kvinner over 35 år. Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tidlig ultralyd i Bergen får du bare offentlig hvis du er over 35.. det kan også være om du har født før og skal ha tett oppfølging pga komplikasjoner. 

Jeg gikk selv til min tidligere fastlege som holder på privat nå. Han har ultralyd og betalte kun 350 kr.

Anonymkode: dee75...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk :) Var på Volvat sist og det kostet 2000 kr, syns det var litt i overkant 😅

men ser nå at en jordmor i Sandviken tar 990. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lurt å få tatt NIPT i samme slengen.

Anonymkode: 0e784...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tidlig ultralyd i Bergen får du bare offentlig hvis du er over 35.. det kan også være om du har født før og skal ha tett oppfølging pga komplikasjoner. 

Jeg gikk selv til min tidligere fastlege som holder på privat nå. Han har ultralyd og betalte kun 350 kr.

Anonymkode: dee75...445

Det var billig! Har han utdanning i fosterdiagnostikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym6789 skrev (1 time siden):

Ok, takk :) Var på Volvat sist og det kostet 2000 kr, syns det var litt i overkant 😅

men ser nå at en jordmor i Sandviken tar 990. 

Har vært hos begge. Dersom du kun er interessert i å se om hjertet banker eller 3D etc så tenker jeg hun i sandviken er ok. Koselige folk. Hvis det er mer medisinsk rettet så ville jeg valgt Volvat. 

Anonymkode: 14ab2...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har vært hos begge. Dersom du kun er interessert i å se om hjertet banker eller 3D etc så tenker jeg hun i sandviken er ok. Koselige folk. Hvis det er mer medisinsk rettet så ville jeg valgt Volvat. 

Jeg er egentlig kun ute etter å få en ca termindato. Det får jeg vel der? Har gått på prevensjon som gjorde at jeg mistet mensen, og har bare hatt én bitteliten blødning etter prevensjonsslutt, så er veldig usikker på hvilken dato jeg skal gå ut ifra. Er flere mnd siden den blødningen, men kun to uker siden positiv test (testet et par ganger negativt før den også) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får termindato hos hun i sandviken, tror alle ultralydapparater fungerer likt: når de måler baby kommer det opp eksakt hvor langt du er på veg (altså x antall cm = for eksempel 8+2), og ut fra det kan man se termin. Har vært i sandviken selv, hun ene jobber visstnok på KK i tillegg.

De har ikke begynt med tidlig ultralyd for de under 35 i bergen grunnet kapasitet, som mange andre plasser i landet. De har begynt på Voss da, men det er langt fra Bergen så hjelper nok ikke.

Anonymkode: dfe51...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym6789 skrev (4 timer siden):

Jeg er egentlig kun ute etter å få en ca termindato. Det får jeg vel der? Har gått på prevensjon som gjorde at jeg mistet mensen, og har bare hatt én bitteliten blødning etter prevensjonsslutt, så er veldig usikker på hvilken dato jeg skal gå ut ifra. Er flere mnd siden den blødningen, men kun to uker siden positiv test (testet et par ganger negativt før den også) 

Ja det passer nok bra å gå dit da

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...