Gå til innhold

Mannen får Kreftbehandling og vi lever nå sammen som to bekjente

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen får cellegiftbehandling i perioder, men er i 50% arbeid.

Han har gode og dårlige dager, men selv på de gode dagene oppfører han seg som om vi er bekjente eller venner.

Fra å ha vært veldig fysisk med meg og sex omtrent alle dager, er det nå ingenting av noe og ikke engang et smil å få.

Er nesten konstant irritert på meg virker det som, og det virker som om jeg helst skulle ha flyttet ut.

Jeg kan gå naken forbi han uten reaksjon og vi sover på hvert vårt rom også, men hovedgrunnen til det er at han sover urolig pga ubehag og jeg da våkner.

Jeg er så lei meg på grunn av dette og føler virkelig dette kan være slutten på forholdet.

Vil ikke snakke med han om det, siden det sikkert er pga cellegiften han er så kald.

Noen andre som har det sånn?

Anonymkode: 1889d...c44

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ta det så personlig. Han er sikkert deprimert og har det vanskelig fysisk og psykisk. Ja det er tøft for deg, men sikkert enda tøffere for mannen din. I gode og vonde dager. Dette er vonde dager. Hold ut, støtt mannen din, vær der uansett og vis at du er like glad i gan som alltid ❤️ Dette kommer til å ordne seg når han sin redsel og mørke tunge tanker gir seg.

Anonymkode: a20de...29a

• Liker 26
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. Var så støttende jeg kunne gjennom sykdom og behandling men hadde jo barna å ta meg av også, han slapp selvsagt unna alt som hadde med hus, hjem og barnestell å gjøre da.  Nå, over 1,5 år etter friskmelding er egnetlig ingenting forandret.  Vi sover hver for oss, ingen intimitet,  mannen er mye irritabel :(  

leste på den tiden om flere som opplevde det lignende da.  

Anonymkode: 322c2...ec8

• Liker 4
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han har gode og dårlige dager, men selv på de gode dagene oppfører han seg som om vi er bekjente eller venner.

Fra å ha vært veldig fysisk med meg og sex omtrent alle dager, er det nå ingenting av noe og ikke engang et smil å få.

Er nesten konstant irritert på meg virker det som, og det virker som om jeg helst skulle ha flyttet ut.

Jeg kan gå naken forbi han uten reaksjon og vi sover på hvert vårt rom også, men hovedgrunnen til det er at han sover urolig pga ubehag og jeg da våkner.

Jeg er så lei meg på grunn av dette og føler virkelig dette kan være slutten på forholdet.

Vil ikke snakke med han om det, siden det sikkert er pga cellegiften han er så kald.

Du/ dere kan få snakke med sexolog. Det du nevner er ikke uvanlig. Behandling går utover sex lyst. Dessuten så hvis de forandrer på kroppen og utseendet pga behandlingen, kan det også påvirke negativt. Jeg kan forstå han blir irritert på deg. Om du tenker mer på deg og dine behov iht hva han står i akkurat nå. Kreft medfører også endel frykt for død osv. 

Anonymkode: 82a4f...86d

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg syntes folk tenker så utrolig mye med kjønnsorganet sitt. Er det virkelig så om å gjøre med primitiv parring at alle forhold er saga blott med litt avhold? Hva slags fundament er dagens forhold basert på når alt tenker på er sex? Du burde virkelig ta deg sammen. Ikke rart han er kald når du forventer sex rundt enhver sving. 

Anonymkode: dee23...4ce

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Cellegift er tøft for kroppen og en blir veldig sliten. Så at han ikke makter annet enn å eksistere sammen med deg nå er ikke så merkelig, så klart det føles sårt for deg men at han ikke drar på seg ett falskt smil og later som om alt er bra betyr jo at han stoler på deg.

Mulig han burde gå enda mer ned i jobb, men samtidig så gjør det nok veldig godt å klynge seg fast i noe normalt, noe der en ikke blir sett på som syk.

Du kan jo prøve å snakke med han, evt bli med i en pårørende gruppe. Men pass på så det du sier ikke blir bebreidende, så han ikke føler han må prestere på hjemmebane også.

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

La den stakkars mannen få være syk og fokuser på å lage  god mat og hyggelige stunder

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, han kjemper sin livs største kamp og det eneste som står i hodet på deg er at du ikke får deg et knull?!🤷‍♀️ Sorry altså, men mannen din har kreft, han er alvorlig syk! Slutt å ta lett på det, for det føles som det er akkurat det du gjør ut ifra innlegget ditt. Veldig provoserende.

Anonymkode: 19e4e...3c3

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Tenk om det var omvendt, hva hadde du tenkt da? Syntes du skal være tålmodig og fokusere på å være en god støttespiller. Han får cellegift for pokker, du burde lese litt om hva det faktisk gjør med kroppen. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Men det er kroppen hans som har nok å stri med. Ting fungerer ikke som de skal. Det er ikke uvanlig, tvert imot. Dersom det også er et vanskelig tema, så blir det verre, tenker jeg. Vi prater litt om det, og her er ingen forventninger. Skulle det bli et problem når han, forhåpentligvis, blir frisk, så får vi snakke med legen om det. Nå handler livet om å klare hverdagen.

Anonymkode: 05c69...ce1

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er noen av innleggene her tull, eller? Det er snakk om kreft og cellegiftbehandling; jeg trodde virkelig alle visste at slikt er utmattende og knallhardt for både kropp og sjel å komme seg igjennom.

Anonymkode: 506d6...1c8

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig mulig at du forventer at han er i godt humør ++  nå  når han kjemper sitt livs kamp!!

Anonymkode: 5f401...3e0

• Liker 8
Skrevet

Dette er det rareste jeg har lest på lenge. Mannen din gjennomgår celkegiftsbehandling og du klager på manglende sex. Cellegift er knallhardt for kroppen og han trenger å fokusere på restitusjon mellom slagene. Jeg tenker at å jobbe mens dette foregår er litt i overkant. Ved å ikke jobbe har han mer tid til hvile og komme seg og kanskje orke andre ting. Nærhet er viktig, men jeg tror at man kan bli litt sur og grinete av behandlingen. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du/ dere kan få snakke med sexolog. Det du nevner er ikke uvanlig. Behandling går utover sex lyst. Dessuten så hvis de forandrer på kroppen og utseendet pga behandlingen, kan det også påvirke negativt. Jeg kan forstå han blir irritert på deg. Om du tenker mer på deg og dine behov iht hva han står i akkurat nå. Kreft medfører også endel frykt for død osv. 

Anonymkode: 82a4f...86d

Han har ikke fått forandret utseendet pga behandling, men 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg syntes folk tenker så utrolig mye med kjønnsorganet sitt. Er det virkelig så om å gjøre med primitiv parring at alle forhold er saga blott med litt avhold? Hva slags fundament er dagens forhold basert på når alt tenker på er sex? Du burde virkelig ta deg sammen. Ikke rart han er kald når du forventer sex rundt enhver sving. 

Jeg forventer mer at han vil sitte ved siden av meg i sofaen og kanskje et smil, eller at han sier "hadet" når jeg sier "hadet" når jeg går ut døren.

Ts 

• Liker 5
  • Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så dette handler om deg?  Har ikke andre ord, en skjerp deg og vær en god partner for mannen din.

Anonymkode: efb40...8c2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

La den stakkars mannen få være syk og fokuser på å lage  god mat og hyggelige stunder

Han vil lage maten sin selv. Jeg får ikke hjelpe han.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene kvinne, du går naken forbi han uten at han reagerer? 😂 Hva er det du forventer!?

Mannen er syk. Ta deg sammen. Det er dette samliv handler om.

Jeg synes det er sinnsykt hvor egosentriske enkelte mennesker klarer å tillate seg å være. Det er bare... Jeg finner liksom ikke ord.

Anonymkode: 66b21...602

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er redd. Ikke alle håndterer det på noen god måte. Bare vær der, vær varm og raus. 

Anonymkode: cf489...69e

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært litt bedre for meg å forstå hvis han fortalte meg at han er glad i meg og vil ha meg i livet sitt, men føler for å være for seg selv nå og ikke bli stilt krav til.

Spør jeg om noe får jeg beskjed om at jeg stiller dumme spørsmål.

Sender jeg han en søt godnattmelding der jeg skriver: "Ønsker deg en god natt 😚" , får jeg ingen respons.

Står jeg opp først og lager kaffe til han, så får jeg beskjed om at han lager kaffen sin selv!

Ts 

• Liker 5
  • Hjerte 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...