Gå til innhold

Tinnitus i begge ørene nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en piping i venstre øre i ett par år, men det er til å klare å leve med. I det siste har jeg fått på høyre øre og, men dette er en høyere lyd som plager meg. Har hørt det ikke er noe å gjøre med det, og at man må lære seg å leve med det.😣

Anonymkode: 415ca...5e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oppsøkt hjelp da? Mye kunnskaper om det i dag, om det nylig har startet så er det ikke sikkert den er varig.

Susing osv i ørene er jo ganske vanlig, noe mange har. Men pipetone er noe herk. Har det selv av og til.

Beskytte ørene mot hard støy er viktig, men ikke slutt å lytt til musikk i normale nivåer. Skal du på konsert osv innendørs BRUK ørepropper.

Mange gir faen i hørselen sin dessverre, går rundt med musikk på øret timesvis hver dag.

Anonymkode: dd4f9...137

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Oppsøkt hjelp da? Mye kunnskaper om det i dag, om det nylig har startet så er det ikke sikkert den er varig.

Susing osv i ørene er jo ganske vanlig, noe mange har. Men pipetone er noe herk. Har det selv av og til.

Beskytte ørene mot hard støy er viktig, men ikke slutt å lytt til musikk i normale nivåer. Skal du på konsert osv innendørs BRUK ørepropper.

Mange gir faen i hørselen sin dessverre, går rundt med musikk på øret timesvis hver dag.

Jeg har nevnt det for legen, hun sa ingenting. Det er en pipende lyd som går opp og ned i nivå, og høyere enn i venstre øre. Har hatt det av og på i det høyre i noen mnd, men er blitt mer i det siste. Det i venstre har jrg hele tiden, men den lyden er til å leve med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har nevnt det for legen, hun sa ingenting. Det er en pipende lyd som går opp og ned i nivå, og høyere enn i venstre øre. Har hatt det av og på i det høyre i noen mnd, men er blitt mer i det siste. Det i venstre har jrg hele tiden, men den lyden er til å leve med.

NEVNT det for legen? Du må oppsøke øre nese hals som driver med dette! Gå privat, Aleris for eks.

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt hørselstest? Mange med tinnitus har hørseltap uten av de er klar over det selv. Høreapparat hjelper, man kan få lagt inn et program som maskerer tinnitus. 
Jeg har hørselstap på begge ører og bruker høreapparat. Streamer lydbøker direkte på høreapparatene for å få sove, stillhet er det verste for meg pga. tinnitus. 
De fleste er skeptiske til høreapparater, men dagens apparater er omtrent som airpods, bare bedre. De er små og oppladbare og man kan streame all medialyd og telefonsamtaler direkte til apparatene. 

Anonymkode: e0219...30e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du tatt hørselstest? Mange med tinnitus har hørseltap uten av de er klar over det selv. Høreapparat hjelper, man kan få lagt inn et program som maskerer tinnitus. 
Jeg har hørselstap på begge ører og bruker høreapparat. Streamer lydbøker direkte på høreapparatene for å få sove, stillhet er det verste for meg pga. tinnitus. 
De fleste er skeptiske til høreapparater, men dagens apparater er omtrent som airpods, bare bedre. De er små og oppladbare og man kan streame all medialyd og telefonsamtaler direkte til apparatene. 

Anonymkode: e0219...30e

Jeg som er så glad i stillhet. 😕 Klarer ikke å ha radio eller lignende på hele tiden, blir stressa av for mye lyd. Men det er vel fremtiden for meg nå..

AnonymBruker
Skrevet

Det var etter jeg var hos kiropraktor for ca 2 mnd siden, og knakk opp nakken, at lyden kom i det andre øret. Først bare av og til, men de siste dagene hele tiden. Så det kan ikke være hørselen. Våkner om natta og, blir helt desperat.😣 Lyden som kom for noen år sidenni det første øret var til å leve med, men ikke dette.

AnonymBruker
Skrevet

Kan det hjelpe å få knekt opp nakken på nytt? Jeg blir gal av denne lyden i høyre øre som er mye høyere. Jeg klarte å overse lyden som jeg hadde før, men denne er skkurat over grensen til at jeg klarer å overse den. :(

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt tinnitus i 13 år, begge sider. Siste året har jeg også fått en kvitrelyd, nesten som å ha fugler inni der. Jeg har lydpute og skal på kurs i august. Kurset er så godt som gratis. Du får overnatting hvis du trenger det og du kan søke refusjon for reiseutgifter hos nav.

Jeg legger ved link her:

https://hlfbriskebyrut.no/kurs/voksne/tinnitusmestring-voksne/

Anonymkode: a2911...bcd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...