Rioja Skrevet 10. november 2005 #1 Skrevet 10. november 2005 I helga skal det lages "kongemiddag". Jeg skal lage forrett og dessert, mannen skal stå for hovedretten. I den forbindelse lurer jeg på om dere kan gi meg forslag på gode forretter? Desserten tror jeg jeg har klar, men sleng gjerne med forslag på det også! Takker...
Gjest piaf Skrevet 10. november 2005 #2 Skrevet 10. november 2005 Hva blir hovedretten da? Lettere å pønske ut en forrett når man vet hva som skal serveres etter den.
Smørblomsten Skrevet 10. november 2005 #3 Skrevet 10. november 2005 Avocado med reker Hjemmelaga sitron-is til dessert
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2005 #4 Skrevet 10. november 2005 Hva blir hovedretten da? Lettere å pønske ut en forrett når man vet hva som skal serveres etter den. ← Samme sier jeg
Arkana Skrevet 10. november 2005 #5 Skrevet 10. november 2005 Noen forslag: - tomat/mozzarella-salat - fylte sopp - marinert laks med urtekrem - parmaskinke med fiken og chèvre - parmesanpærer - squashpletter med yoghurtdressing - hvitløks-/chilireker - bruschetta med forskjellige toppinger - suppe (f.eks. paprikasuppe, asparges- og briesuppe, kremet oste- og urtesuppe, kremet gulrot- og spisskummensuppe eller karri- og rekesuppe)
BettyB Skrevet 10. november 2005 #6 Skrevet 10. november 2005 Avocado med reker ← Henger meg på denne jeg, knallgodt. Eller Parmaskinke og honningmelon, enkelt og kjempe godt!
LilleBille Skrevet 10. november 2005 #7 Skrevet 10. november 2005 Rekecoctail gjerne med avocado Asparges (helst de små) med ristet spekeskinke evt. litt Hollandaisesaus Reker/krepsehaler + asparges + div. sauser
Rioja Skrevet 10. november 2005 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2005 Ååå, nam nam! Takker for mange gode forslag! Litt av greia er at jeg ikke skal vite hva hovedretten er vice versa!
-Fisken- Skrevet 11. november 2005 #9 Skrevet 11. november 2005 Reker og/eller krepsehaler woket raskt med sweet chilisaus (ikke for lenge, da blir rekene seige) servert på ruccolasalat - kjempegodt!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. november 2005 #10 Skrevet 11. november 2005 Kamskjell er en av mine absolutte forrett-favoritter. Godt sammen med asparges (skjønt ikke helt sesong for det nå) eller en salsa med f.eks litt tropiske frukter, tomat, chilli og lime. Er også lekkert, og godt, å surre litt parmaskinke som "magebelte" på kamskjellet før du steker det.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #11 Skrevet 11. november 2005 Kamskjell er en av mine absolutte forrett-favoritter. Godt sammen med asparges (skjønt ikke helt sesong for det nå) eller en salsa med f.eks litt tropiske frukter, tomat, chilli og lime. Er også lekkert, og godt, å surre litt parmaskinke som "magebelte" på kamskjellet før du steker det. ← Hvordan steker man egentlig kamskjell? Og er de ferske eller frosne når du kjøper dem i butikken? Jeg har nemlig bare kjøpt kamskjell på restaurant før, og det er jo rågodt, så vil gjerne prøve det hjemme også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå