AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Og en annen person et annet sted i Norge eller utlandet finner ut av din epostadresse og passordet du bruker for å logge deg på den shoppingsiden, vil den personen da kunne handle uten å legge inn kortopplysninger da? Eller gjelder det med at man trykket på husk kortopplysninger til neste gang kun på mobilen jeg brukte? F. Eks ebay? Anonymkode: 33958...c31
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Nei, som regel ikke. Det er forskjell på å huske detaljer, og når du legger kortet til siden, som du for eks. gjør på paypal og netflix. Det første vil som regel skje via cookies og tilsvarende lokal lagring, mens det siste skjer hos leverandøren av tjenesten. Så det varierer altså noe. Generelt tips, bruk paypal der du kan (som ebay), så er du bedre beskyttet. Det samme gjelder kredittkort i flere tilfeller (se VISA/MC-vilkår). Anonymkode: 89342...ed7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Det verste med slikt,er der det automatisk er haket av for dette valget. Jeg lar aldri slikt ligge. Legger inn for hvert kjøp. Anonymkode: 84327...702
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 De gangene jeg har gjort det, så er det bare kortnummer og utløpsdato som blir lagret, ikke den koden man må skrive inn. Og som oftest må jeg bekrefte med bank id i tillegg. Anonymkode: ef7e5...090 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 Som personen over skriver, du må bekrefte med bank id i tillegg, så problem solved. Anonymkode: 3110b...74d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå