AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Jeg har verdens største luksusproblem. Har møtt en mann som er så utrolig fin, på alle mulige måter, men han trener ikke. Absolutt ingenting! Her står det utelukkende på vilje. Har eget treningsrom som han ikke bruker. Relasjonen vår er såpass fersk at jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal ta det opp. Er ikke topprent selv heller, så handler ikke om det. Tenker mer på at trening gjør en mer utholdende og selvfølgelig også sprekere. Jeg liker han for den han er, men vil så gjør at han skal ta bedre vare på kroppen sin. Han er normalvektig. Kan jeg foreslå at vi begynner å trene sammen? Har ikke lyst til verken å såre eller fornærme han. Jeg er totalt uinteressert i andre enn han, uansett om han trener eller ikke. Han har så mange andre kvaliteter som betyr mer for meg, men som sagt, vil jo at han skal ta vare på seg selv. Og ja, vet at det er hans valg etc. Anonymkode: 88bbd...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Høres ut som dere godt kan trene sammen, ja. Begynn uansett med deg selv. Anonymkode: e3110...8bd 9 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Er dine følelser ovenfor han avhengig av at han trener? Anonymkode: d7f25...f04 7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er dine følelser ovenfor han avhengig av at han trener? Anonymkode: d7f25...f04 Man ønsker jo ikke å være sammen med noen som driter i egen helse. Anonymkode: bab4f...5f0 9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres ut som dere godt kan trene sammen, ja. Begynn uansett med deg selv. Anonymkode: e3110...8bd Det har jeg gjort😊 Anonymkode: 88bbd...d5c 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Kan ikke dere heller knulle sammen. Knulling er god trening. En mann på 75 kg som feks må knulle i misjonærstillingen i 15 min forbruker 101 kalorier. Så om du lot han ligge å pumpe på deg i misjonæren i en halvtime så snakker vi om en grei treningsøkt. Anonymkode: 6b297...3a5 8 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 Tenker du må legge bort tanken om å kontrollere andre/ønske endre en partner selv om det aldri så mye er velment fra din side. I tillegg er ikke trening noe annet en substitutt for naturlig bevegelse vi ikke får med en sedat livsstil. Er man aktiv i hverdagen trenger man ikke å trene med mindre man ønsker se ut som en oppblåsbar madrass. Anonymkode: 1c10b...64b 11 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er dine følelser ovenfor han avhengig av at han trener? Anonymkode: d7f25...f04 Absolutt ikke. Men har f.eks lyst til å gå lange fjellturer med han. Foreslo et fjell her vi bor, men han sa at han ikke er godt nok trent. Sånt er litt trist. Vil så gjerne dele slike opplevelser. Men nei, det endrer ikke følelsene mine for han. Anonymkode: 88bbd...d5c 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker du må legge bort tanken om å kontrollere andre/ønske endre en partner selv om det aldri så mye er velment fra din side. I tillegg er ikke trening noe annet en substitutt for naturlig bevegelse vi ikke får med en sedat livsstil. Er man aktiv i hverdagen trenger man ikke å trene med mindre man ønsker se ut som en oppblåsbar madrass. Anonymkode: 1c10b...64b Han har en ekstremt inaktiv hverdag. Og det kommer ikke til å endre seg. Vet jo at det du skriver stemmer, hadde bare håpet at det kan endre seg... Anonymkode: 88bbd...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): har f.eks lyst til å gå lange fjellturer med han. Foreslo et fjell her vi bor, men han sa at han ikke er godt nok trent. Anonymkode: 88bbd...d5c Da kan dere vel begynne med kortere turer. Anonymkode: e3110...8bd 4 1
Fremmed fugl Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Absolutt ikke. Men har f.eks lyst til å gå lange fjellturer med han. Foreslo et fjell her vi bor, men han sa at han ikke er godt nok trent. Sånt er litt trist. Vil så gjerne dele slike opplevelser. Men nei, det endrer ikke følelsene mine for han. Anonymkode: 88bbd...d5c Hei TS, Supert at du ønsker at kjæresten din: - Skal føle seg bedre med seg selv - Ha mer overskudd til daglig - Leve lengre Har han tidligere i livet vært godt trent, eller? Er han sjenert? Har han komplekser for at han er dårlig trent? Er han stresset? 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 27 minutter siden, AnonymBruker said: Absolutt ikke. Men har f.eks lyst til å gå lange fjellturer med han. Foreslo et fjell her vi bor, men han sa at han ikke er godt nok trent. Sånt er litt trist. Vil så gjerne dele slike opplevelser. Men nei, det endrer ikke følelsene mine for han. Anonymkode: 88bbd...d5c Vel, der gikk du jo glipp av tidenes sjanse til å foreslå å trene sammen, eller? Du kan jo si det på den måten, at du har lyst til å utforske fjellet sammen, så kanskje dere kan begynne å bruke treningsrommet hans litt sammen? Siden han selv mener han er for dårlig trent, liksom. Anonymkode: b93d6...0fb 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #13 Skrevet 29. mai 2022 Det hadde vært en dealbreaker for meg. Først og fremst dette med helse. Og at jo eldre man blir jo mindre får man gratis. Deretter opplevelser. Jeg elsker toppturer, skiturer, og ulike aktiviteter. Og at man motiverer hverandre og drar hverandre med på slikt. Anonymkode: 4dfae...a8f 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #14 Skrevet 29. mai 2022 Jeg har bønnfalt mannen min om å begynne å trene. Han har komplekser, men etter syv år sammen og med utallige forsøk på oppmuntring og lokking og luring så har jeg sagt at dette kan ikke jeg leve med lenger. Du må gjøre endringer og de må vare, ellers kan ikke vi være sammen lenger. Vi har en vekt med en app som gir estimat på muskelmasse, beinmasse, vann og fett og mens jeg har ligget midt på normalområdet på alt hele veien så har muskelmassen hans ligget under normalområdet og fettmassen over. Han kjører til jobb hver dag og bruker pc når han er hjemme. Hvis han har 5000 skritt eller over så er det en bra dag.... Jeg har faen gitt opp. Og jeg skjønner virkelig at andre gjør det samme fordi det begrenser aktiviteter i hverdagen, på ferier og hva vi kan gjøre av sosiale ting. Han liker ikke ballspill, lange turer, kan svømme hvis det ikke blir lagt opp til for lange økter(🤦♂️). Han syntes det var langt nok å gå i barnetoget på 17.mai i år.... Jeg har dessverre ingen tips. Bortsett fra at det ikke blir bedre av seg selv. Anonymkode: 5e1c8...954 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #15 Skrevet 29. mai 2022 Selvfølgelig kan du foreslå det, men da bør du også godta svaret du får. Om han sier ja, så start i det små slik at han ikke går lei etter kort tid. Anonymkode: 256f9...18c 1
Lill3My Skrevet 29. mai 2022 #16 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har verdens største luksusproblem. Har møtt en mann som er så utrolig fin, på alle mulige måter, men han trener ikke. Absolutt ingenting! Her står det utelukkende på vilje. Har eget treningsrom som han ikke bruker. Relasjonen vår er såpass fersk at jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal ta det opp. Er ikke topprent selv heller, så handler ikke om det. Tenker mer på at trening gjør en mer utholdende og selvfølgelig også sprekere. Jeg liker han for den han er, men vil så gjør at han skal ta bedre vare på kroppen sin. Han er normalvektig. Kan jeg foreslå at vi begynner å trene sammen? Har ikke lyst til verken å såre eller fornærme han. Jeg er totalt uinteressert i andre enn han, uansett om han trener eller ikke. Han har så mange andre kvaliteter som betyr mer for meg, men som sagt, vil jo at han skal ta vare på seg selv. Og ja, vet at det er hans valg etc. Anonymkode: 88bbd...d5c Hva med å vinkle det mer mot deg selv. «Trening/livsstil er viktig for meg, også i et forhold. Skal vi trene sammen?» eller: «jeg ønsker å trene litt mer, og det ville hjulpet å ha em avtale/forpliktelse. Hva om,vi trener sammen?» forklar gjerne hvorfor det er viktig, for deg, men også for et forhold, at begge er aktive
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #17 Skrevet 29. mai 2022 Fremmed fugl skrev (54 minutter siden): Hei TS, Supert at du ønsker at kjæresten din: - Skal føle seg bedre med seg selv - Ha mer overskudd til daglig - Leve lengre Har han tidligere i livet vært godt trent, eller? Er han sjenert? Har han komplekser for at han er dårlig trent? Er han stresset? Han har aldri vært trent. Både ja og nei. Bryr seg ikke om hva synes og et veldig trygg, men er nok litt usikker på seg selv i relasjon med meg. Ikke så mye at det bør være utslagsgivende. Anonymkode: 88bbd...d5c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #18 Skrevet 29. mai 2022 Lill3My skrev (4 minutter siden): Hva med å vinkle det mer mot deg selv. «Trening/livsstil er viktig for meg, også i et forhold. Skal vi trene sammen?» eller: «jeg ønsker å trene litt mer, og det ville hjulpet å ha em avtale/forpliktelse. Hva om,vi trener sammen?» forklar gjerne hvorfor det er viktig, for deg, men også for et forhold, at begge er aktive Skal prøve det. Vi har en veldig åpen og ærlig dialog, så burde i utgangspunktet ikke være noe problem. Kanskje går det helt fint. Skal holde dere oppdatert 😅 Anonymkode: 88bbd...d5c
Alt blir ok Skrevet 29. mai 2022 #19 Skrevet 29. mai 2022 Jeg forstår at du ønsker at han skal trene. Nå har jeg vært sammen med min mann i flere tiår, men jeg hadde ikke likt det om han for eksempel ikke var i stand til å gå en topptur pga dårlig form. Kjenner noen i femtiårene som begynner å pese av å gå noen hundre meter med bortover og litt slakt oppover, og jeg vil aldri at vi skal havne der. Heldigvis har han alltid vært i god form fordi han er aktiv og driver med ulike fysiske aktiviteter. Men, det som er problemet her, det er at relasjonen deres er ny. Og du sier at ingen av dere egentlig trener. Dette vil du endre på. Du vet at det er vanskelig å bryte med gamle mønstre. Hva hvis han blir med i starten, og så faller han tilbake til gamle vaner. 5 år inn i forholdet ligger han bare på sofaen, imens du vil ut og gå fjellturer med barna? Selvfølgelig kan du foreslå at dere skal trene sammen, men jeg ville tenkt meg om: Er dette drømmemannen når jeg allerede tidlig ønsker å forandre ham? 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #20 Skrevet 29. mai 2022 Hva om kjæresten din hadde en sykdom eller skade som gjorde at han ikke klarte å gå toppturer, gå på ski osv? Hadde han vært helt uaktuell for deg? Anonymkode: 66adf...87b 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå