AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Våknet med hodepine og har hatt det i hele dag. Vært ganske svimmel og litt slapp også. Utover kveld har jeg hatt frysninger og feber (38.5) i 21 tiden. Begynte å kjenne meg enda dårligere den siste timen, og når jeg sjekka tempen nettopp var den oppe i 40.3. Aldri opplevd så høy feber før, så synes det er litt skremmende. Men det er vel ikke farlig? Eller? Anonymkode: 38fbf...3fb
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 Kontakt legevakten, feber over 40 grader er høyt. Har du utslett/fått nye flekker på huden? Er dy lyssky? Nakkestiv? Andre symptomer? Anonymkode: 9c004...bd6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kontakt legevakten, feber over 40 grader er høyt. Har du utslett/fått nye flekker på huden? Er dy lyssky? Nakkestiv? Andre symptomer? Anonymkode: 9c004...bd6 Nei man kontakter ikke legevakt kun grunnet høy feber og hodepine. Da prøver man paracet, covid er også bra tilbake i samfunnet nå, så greit å sjekke om det kan være det, influensa er det mye av nå. Feber og hodepine betyr ikke automatisk meningitt. Anonymkode: 5dea1...3b9 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #5 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei man kontakter ikke legevakt kun grunnet høy feber og hodepine. Da prøver man paracet, covid er også bra tilbake i samfunnet nå, så greit å sjekke om det kan være det, influensa er det mye av nå. Feber og hodepine betyr ikke automatisk meningitt. Anonymkode: 5dea1...3b9 Jeg sa ikke at det automatisk betydde det heller. Dette er en voksen person som sannsynligvis ikke har målt temperaturen sin rektalt, altså er den muligens enda høyere enn TS oppgir. TS angir hodepine, slapphet, svimmelhet, høy temperatur og at vedkommende føler seg dårlig. Det trenger ikke være noe farlig på ferde, men kan være det. Da tar man en tlf til legevakten og får en vurdering, heller 1 tlf for mye enn 1 for lite. Anonymkode: 9c004...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #6 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kontakt legevakten, feber over 40 grader er høyt. Har du utslett/fått nye flekker på huden? Er dy lyssky? Nakkestiv? Andre symptomer? Anonymkode: 9c004...bd6 Ingen utslett. Litt lyssky. Litt nakkestiv (men det er jeg ofte til vanlig også). Ikke spesielt andre symptomer. Slapp og litt kvalm bare. Anonymkode: 38fbf...3fb 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #7 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen utslett. Litt lyssky. Litt nakkestiv (men det er jeg ofte til vanlig også). Ikke spesielt andre symptomer. Slapp og litt kvalm bare. Anonymkode: 38fbf...3fb Når skal man kontakte lege ved feber: Hos voksne dersom temperaturen er høyere enn 40°C eller ved feber over 39°C over mer enn tre dager https://nhi.no/forstehjelp/medisinske-problemer/feber/ Ta en telefon du, så er du på den sikre siden 😊 God bedring! Anonymkode: 9c004...bd6 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #8 Skrevet 28. mai 2022 Ringte legevakten, de sa jeg bare skulle komme så fort jeg kunne så nå sitter jeg her🙃 Takk for hjelpen dere! Anonymkode: 38fbf...3fb 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 Hvordan gikk det, ts? AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ringte legevakten, de sa jeg bare skulle komme så fort jeg kunne så nå sitter jeg her🙃 Takk for hjelpen dere! Anonymkode: 38fbf...3fb Anonymkode: 8798e...d51
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan gikk det, ts? Anonymkode: 8798e...d51 Hadde en crp på 160 eller noe sånt, ble hvertfal sendt videre til sykehuset og innlagt for videre undersøkelser.. Fått intravenøst greier. Tatt masse blodprøver og spinalpunksjon. De mistenker faktisk hjernehinnebetennelse, så jeg er litt stressa nå😳 Anonymkode: 38fbf...3fb 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 Oi, så bra at du kontakt med legevakten! Nå er du i gode hender i alle fall. Håper det går bra med deg! God bedring🌼 Anonymkode: 8798e...d51
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Oi, så bra at du kontakt med legevakten! Nå er du i gode hender i alle fall. Håper det går bra med deg! God bedring🌼 Anonymkode: 8798e...d51 Ja, veldig glad for at jeg får hjelp. Utrolig flinke og snille folk her! Går greit. Formen er veldig dårlig da, verre enn i går. Så er stuck i sengen.. Men er jo heller ikke stort annet å gjøre her, så trøster meg med det:) Fortsatt høy feber, men hjelper litt med smertestillende heldigvis. Takk for det! Anonymkode: 38fbf...3fb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå