AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Jeg skadet foten min som 19 åring og måtte operere med skruer inn 6 måneder osv. den dag i dag er jeg over 30 år gammel men har plutselig begynt å få reaksjoner følelsesmessig rundt dette bruddet i foten som nå er langt over 10 år tilbake i tid. Jeg får plutselig lyst å gråte og mange ganger gjør jeg det. Andre måter jeg reagerer er med sinne og frustrasjon. før denne skaden kunne jeg stå på tærne mine bokstavelig talt som en ballett danserinne (😂)og var glad i å drive med klatring blant annet. Jeg var glad i å danse å glad i å hoppe på trampoline. Jeg elsket å gå i høyhælte. Slik det er blitt så er det sånn at denne skaden har blitt mer og mer plagsom for meg og med alderen har jeg blitt mer og mer plaget. Grunnet alt dette så er balansen mye dårligere grunnet mangel på god trening etter bruddet vil jeg tro. I tilegg begynte jeg å gå anderledes etter skaden, altså at gågangen blir litt forandret grunnet skaden men ikke noe veldig oppsiktsvekkende for noen…alikevel merker jeg det selv veldig godt når jeg går å løper. Siden jeg tydeligvis har ‘’lært’’ meg å belaste foten på EN ANNEN PLASS enn tidligere, så har dette blitt helt feil..!!Siden jeg var så dum å ikke være mer oppmerksom på gåingen/gågangen etterpå så har dette forverret det så mye at jeg får feil belastninger som igjen har ført til at jeg belaster hofter, knær, legger og bekken og korsrygg m.m anderledes enn før. Nå har jeg vondt overalt og blir kjempe deppa. Ikke sikkert alt stammer fra foten men mesteparten vil jeg uansett tro. Jeg havnet inn i en depresjon når dette skjedde så jeg falt ut av ALT🤔 jeg har alltid vært en sterk person men jeg vet ikke helt hva som skjedde etter ulykka.. jeg datt helt ned i kjeller av en eller annen grunn. Nå har alle drømmene jeg hadde som ikke ble noe av begynt å plage meg så kanskje det spiller mye inn? Man alle kommer (hvertfall nesten alle) i en periode hvor man tenker mye over hva man kunne blitt og hva man jar brukt livet på såå langt(!) og derfor dette har blitt så sårt for meg? Hatt et veldig tøft liv med et rent helvette ellers men alltid vært veldlg vilje sterk så kanskje det er en slags bitterhet over at ‘’de alle’’ + skaden klarte å ødelegge meg? Det er jo vanlig fenomen å begynne å skylde på alt mulig rart med alderen? Har jeg hørt? Hehe..nå er ikke jeg 70 år Men dere skjønner føler meg bare så sippete siden folk sitter i rullestol og ikke kan gå en gang. Noen erfaringer ? Mener ikke dette er det største problemet jeg har her i livet mitt men har en sånn dag hvor jeg trenger svar om dere skjønner god helg. Anonymkode: 3e6bc...ec1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 Helt naturlig reaksjon Anonymkode: 8480a...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 Forstår deg veldig godt! Anonymkode: 3e7f2...ea2 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Jeg fikk drop-fot, og lammelse i fot etter stor prolaps. Kan aldri løpe, hoppe, eller danse mer, og har dårlig balanse. Jeg lever greit med det, men innimellom er det en sorg. Klem ❤ Anonymkode: eeb58...c27 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 Det er slett ikke uvanlig å få en sorgreaksjon etter en varig skade ❤️ Har du tenkt på alderen din? For i tillegg er det også nokså vanlig å få en liten ‘eksistensiell krise’ når en nærmer seg å tippe over fra tyve til tredveåra. Mitt ene søsken f.eks gikk inn i det som nesten må kalles en liten depresjon, uten å ha noen ekstra utfordringer. Angående forandret gange og følgeskader vil jeg på det varmeste oppfordre deg til å ta kontakt med fysioterapeut. Ikke for sent å ta tak, og du vil takke deg selv når du blir eldre. Anonymkode: a571a...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Støtter rådet om fysioterapeut! Det er ikke noen quick fix, men min egen erfaring er at det gjør stor forskjell over tid. Anonymkode: 0a1d9...2cd
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 Har du jobb og mann og barn og sosialt liv? Anonymkode: 591f1...bd6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 Kom deg til fysioterapeut, sikker på at mye kan bli bedre om du jobber hardt for det. Jeg brakk benet på 3 steder, fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig kom til å bli halt resten av livet. Så jeg trente opp benet som en tulling etterpå, jeg ville virkelig ikke bli halt. Og det er jeg ikke. Jeg kan gjøre hva jeg ønsker med benet. Får litt smerter i det da jeg går lang tur, jogger osv. Men det går helt fint. Anonymkode: 1259e...8d0
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 Selvfølgelig er det normalt ❤ man mistet funksjon og får ikke gjort det man ønsker. Anonymkode: a7747...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå