Gå til innhold

Det virker slitsomt å jobbe 100 %

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Roci skrev (2 timer siden):

På min arbeidsplass er det mange, både menn og kvinner, som er passert 60, jobber full tid og er aktive på fritida. Ikke uvanlig i det hele tatt.

Ikke akkuratt mye fritid igjen.. 

Anonymkode: 4e2cb...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er fritid alt? Hjelper ikke med allverdens fritid hvis man ikke har ett øre. Er i full jobb og ferdig kl 15.15. Hjemme kl 1530. Står helt fritt til å disponere tiden slik jeg ønsker frem til jeg legger i 23.30 tida. Står opp kl 07. Fri alle helger/røde dager (jobber på kontor).  N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir sykepleier/vernepleier i turnus får du vel redusert arbeidstid til 35,5 timer i 100% stilling (kanskje noen steder også 33,5 timer i uken?) pga ubekvem arbeidstid. Det tilsvarer jo mer enn 1 arbeidsdag mindre i måneden :)

Anonymkode: ca1e6...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 29.5.2022 den 15.56):

Det er vel bare bortskjemte nordmenn som kan sutre over at det er slitsomt å gå på jobb 37,5 time i uken..

Anonymkode: f5cd1...880

Handler ikke bare om antall timer. Kanskje vi har en kultur der mange er veldig pliktoppfyllende, omtenksomme og stresser mye med jobben? Hvis man gir 110% på jobb og i tillegg tenker mye på jobb hjemme, så jobber man mentalt langt over 37.5 timer. Har lest at i Norge scorer vi høyt på produktivitet. 37.5 timer hardt arbeid kan være tyngre enn 50 timer avslappet arbeid.

Anonymkode: ae4ef...85f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg en jobb som ligger tett opp mot hobbyen din. Så føles det som du ikke er på jobb i det hele tatt. Finn glede i å jobbe. Bruk kroppen. Å jobbe er gøy. Har jobbet ca 48 timer hver uke i håndverksyrke i 35 år. Givende og intressant. Og inntektsmessig er jeg godt fornøyd. 

Anonymkode: 378cd...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Velg en jobb som ligger tett opp mot hobbyen din. Så føles det som du ikke er på jobb i det hele tatt. Finn glede i å jobbe. Bruk kroppen. Å jobbe er gøy. Har jobbet ca 48 timer hver uke i håndverksyrke i 35 år. Givende og intressant. Og inntektsmessig er jeg godt fornøyd. 

Anonymkode: 378cd...221

Dette er det dårligste tipset jeg har fått om arbeidslivet. Gjorde som du beskriver her.

Hva sitter jeg igjen med? En ødelagt hobby, sykemeldt først...så over på AAP i fjor. Jeg ble totalt utbrent, nå hater jeg hobbyen som var min avkobling på fritiden.

Ikke gjør en hobby til TID ER PENGER!!! Så fort man blander inn penger i ting er det ødelagt...det ser vi på samfunnet vårt.

Anonymkode: 3d98b...d29

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...