Gå til innhold

Det virker slitsomt å jobbe 100 %


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fortsatt student, men jeg leker allerede med tanken om 70 % stilling. Det virker så stressende å jobbe 100 %. Flere i omgangskretsen vurderer det samme. Jada, da må man gå ned i levestandard og så sitter man kanskje ikke med allverden, men jeg gjør alt for å slippe hamsterhjulet. 

Hvordan er så mange villig til å ofre fritiden sin? 

Anonymkode: 7257c...9eb

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber 100%, og som regel et par timer mer enn det i uka, og ser ikke på det som et hamsterhjul. Faktisk har jeg mye mer fritid nå enn jeg noengang hadde som student. Da jeg var student så hadde jeg en evig følelse av dårlig samvittighet fordi uansett hvor mye jeg leste og studerte, så kunne jeg alltid lese og studere mer. Det å nå kunne gå hjem kl 15 og ha hele kvelder og helger fri er for meg luksus i forhold til studentlivet.

Anonymkode: 3a359...aba

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an hvor sliten du blir av jobben. Altså hvor mye overskudd du da har på fritiden din. Jeg jobbet 100% som sykepleie før jeg fikk barn. Da var det slutt. Familien først. Kunne sikkert sykemeldt meg som jeg får inntrykk av så mange andre småbarnsmødre i 100% stillinger gjør. Men det hadde jeg ihvertfall aldri klart. Så nå jobber jeg 50% natt med en uke fri mellom øktene. Fantastisk. Mye tid og overskudd sammen med familien og slipper jobbe hver 3 helg og ikke minst slipper jeg ofte unna de verste røde dagene☺️

Anonymkode: a3bbd...1a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt. Særlig i enkelte yrker. Det er derfor mange blir syke og utbrente. Men for mange av oss er det eneste måte å betale regningene på, eller å ha råd til å pensjonere oss når vi er 70. Det er helt forferdelig. 

Anonymkode: a79a0...2cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider