AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Hei! Hvordan er det når fordeling til foreldre er ca 60/40? Mor har hovedomsorgen, dvs bostedadresse og de er mest hos mor. Barnebidrag er regnet ut via nav. Men hvordan er reglene utover dette? Hva kan mor kreve av betaling av feks briller, tannregulering, konfirmasjon, utstyr osv? Er det noe regler på dette, eller noe man blir enige om seg imellom? Setter pris på innspill, og kanskje henvisning til noe som viser hvordan det skal være? Anonymkode: 44b37...076
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Hun kan kreve at du skal være med å betale halvparten av briller, om barnet trenger regulering og til konfirmasjonsselskap. Vil du ikke være med å dekke dette kan mor ta det via Nav som vil kreve inn pengene fra deg. Og du pengene går ikke til mor men til fellles barn dere har. Du kan lese om dette inne på Nav.no Anonymkode: 86141...69e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 https://www.nav.no/bidrag-utgifter Anonymkode: fd738...ac6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 Jeg bare betaler det det koster. Uansett hvor mye penger man øser over til mor ifptm av stønader og bidrag så vil oppfattelsen av hva et barns grunnleggende behov være ulikt og mor alltid være rakablakk. Så jeg har sluttet og irrittere meg over kvinner og bare betaler og kjøper det jeg føler mine barn trenger for et nogenlunde normalt liv. Så får det heller være en livslang lærepenge Anonymkode: 5b1f5...317
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Jeg betaler allerede nærmere 10,000 i mnd. i bidrag, det får jaggu holde til både briller, mat og husly den lille tiden barnet er mer hos mor enn meg. Anonymkode: e0cc8...a29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå