Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg jobber 100% fast i min jobb. Stor trives hver dag, og tenker jeg kommer til å bli der et par år. Kanskje drømmejobben min? Eneste kjedelige er at lønnen er ikke den beste (tariffavtale etter bransjen). Har snart vært ansatt der i et år. Vurderer sterkt å prøve meg på en lønnsamtale med min sjef. Har utviklet meg meget mye, gjør en god jobb, og sjefen er storfornøyd med min innsats og den personen jeg er. Min kompetanse også. Vi har en god komminaksjon sammen hver eneste dag. Noen tips på denne samtalen? Har jeg noe å tape på det? Hva er det første steget? Bare å spørre om vi kan ha en «lønnsamtale»? Har tenkt å gå frem etter jeg har vært der i nøyaktig ett år. Hva tenker dere er lurt? Sjangser? Setter pris på alle svar! :) 

Anonymkode: 3443a...c2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ofte vanskelig å få til lønnsøkning utenom vanlige lønnsforhandlinger. Jobber du offentlig eller privat? Hvis det ikke er budsjettert så skal det en del til. Da skal du ev levere veldig mye bedre enn forventet. Ikke bare generelt gjøre en god jobb. Det du ikke klarer å forhandle inn av gap i det du ansettes er ofte vanskelig å hente inn igjen 

Ligger du inder andre med tilsvarende oppgaver? Det kan i såfall muligens være et argument

Anonymkode: 20f85...909

AnonymBruker
Skrevet

Er det statlig sektor? I såfall må lønnssamtale etter HTA 2.5.5 skje INNEN 1 år. Ikke etter. Det er et absolutt krav i staten. Dagen etter ett år låses mulighet for leder til å legge inn lønnsendring etter gjeldende paragraf.

Anonymkode: 72ca6...5dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...