Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at en del kvinner som har født barn, får en veldig merkelig fasong på rumpa. Den er flat og "innoverhengende", på et vis. Jeg lurer oppriktig på hvilken mekanisme som ligger bak dette, da jeg vil tro at rumpa ikke så sånn ut før graviditet og fødsel.

Noen som vet? 

Anonymkode: 1cdbc...81d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok...du kjenner mange kvinner som har fått anderledes rompe etter fødselen??

Vel min ble større etter fødselen..

Vil tro at rompe ikke har noe med fødsel og gjøre..mer om du går opp eller ned i vekt 

Anonymkode: ddeee...4b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser at en del kvinner som har født barn, får en veldig merkelig fasong på rumpa. Den er flat og "innoverhengende", på et vis. Jeg lurer oppriktig på hvilken mekanisme som ligger bak dette, da jeg vil tro at rumpa ikke så sånn ut før graviditet og fødsel.

Noen som vet? 

Følte jeg fikk det selv en periode (før jeg begynte på igjen med trening), tenker det kan komme av at man gå opp en del i vekt i svangerskapet (de fylles opp), så går det ned igjen, og musklene har forsvunnet? Man går jo ofte litt annerledes, bruker setemuskulaturen mindre i graviditeten, og etter fødsel med en nyfødt, blir det mye sitte i ro og ligge.. litt sånn punktert muskel-følelse😂

Anonymkode: fca96...13c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok...du kjenner mange kvinner som har fått anderledes rompe etter fødselen??

Vel min ble større etter fødselen..

Vil tro at rompe ikke har noe med fødsel og gjøre..mer om du går opp eller ned i vekt 

Anonymkode: ddeee...4b9

Ja, faktisk 😂

Det ser på en måte ut som at setemusklene er gått hull på, som luften ut av to ballonger, på en måte. Vet ikke om det har så mye med vekt å gjøre. Bare lurer på om det skjer noe i hele denne prosessen, som gjør at noen får denne rumpa 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Rumpa er den største muskelen vi har.

Kan bli veldig stor, men og helt flat uten bruk. 

Hvis du bare går og sitter, får du jo ikke muskler.

Noen har genetisk mye fett der, så den blir større. 

Har ingenting med fødsel å gjøre.

Anonymkode: c23b2...17b

AnonymBruker
Skrevet

Min ble helt flat og rar. Tok vel et drøyt år før den var seg selv igjen. 
I tillegg til det AB…13c nevner kan kanskje det at bekkenet blir midlertidig bredere bidra også. 
Jeg gikk ned i egenvekt og var alt for tynn etter fødsel, men hoftene var bredere så klær fra tidligere var for trange likevel. 

Anonymkode: 8d147...829

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Google "mom butt". Handler om blant annet endret kroppsholdning.

Anonymkode: 69e79...fca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...