AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Noen som vet hvorfor reglene om hets og trakassering anvendes så ulikt på Twitter og Insta? På Twitter fjernes ufint innhold ganske raskt, mens haterne samles og koser seg på Insta. Her om dagen snublet jeg innom en utenlandsk konto der en kjendis kritiseres. Skjønner jo at man må finne seg i litt av hvert som kjent fjes. "Er man med på leken får man tåle steken", som det heter. Men det er ikke måte på som folk driver på der inne. Syke konspirasjonsteorier. De rakker ned på utseendet til denne personen og kaller henne hore og påstår at hun holder partneren sin som gissel. De stiller diagnoser, sammenligner henne med Amber Heard, og det er beskyldninger om at vedkommende skal ha gjort seg skyldig i seksuelle overgrep. (Totalt uberettiget virker det som, det er bare noen som er veldig uenig i at lavalder i noen land er under 18). Det er helt sykt. Har rapportert noe av det groveste, men Insta gjør ingen verdens ting. Noen som har greie på sånn cirka hva skal til før grensen for ytringsfrihet krysses og vi snakker om ærekrenkelser sånn at Insta faktisk må gripe inn? Anonymkode: edcec...bed
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 Nå er jeg ingen ekspert, men jeg tror at filtreringen på insta er knyttet mot bilder. Dvs. at teksten til bildene gjerne ikke flagges på samme måte som det gjør på Twitter. Men dette blir bare spekulasjoner fra min side Anonymkode: 244e2...441
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå er jeg ingen ekspert, men jeg tror at filtreringen på insta er knyttet mot bilder. Dvs. at teksten til bildene gjerne ikke flagges på samme måte som det gjør på Twitter. Men dette blir bare spekulasjoner fra min side Anonymkode: 244e2...441 Ja, det er mulig, takk for svar. Har sett gjennom en del av innholdet nå og ser at innleggene neppe går over grensa for hva som anses som hets. Kontoen går ut på at alt denne kjendisen sier og gjør blir kritisert, og det legges ut innlegg daglig. Kontoeier er smart nok til at hun ikke blir rapportert, så hun skriver ikke noe som er direkte hatefullt. Hun legger opp til at folk kommenterer, og det gjør de til gangs. De driver og heier på hverandre og skriver mye dritt. Anonymkode: edcec...bed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå