Gå til innhold

Føler jeg mister "sex appealen" når jeg havner i et forhold.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen fler?

Jeg har helt siden jeg bikket 20 år vært veldig populær hos det motsatte kjønn. Jeg har visst en fantastisk og sprudlende personlighet, morsom, veldig pen og en veldreid kropp, har jeg blitt fortalt flere ganger.
Dette har igjen ført til masse oppmerksomhet, noe jeg har elsket. 
Denne oppmerksomheten ble nesten som en rus? 
Det har gjort at jeg har følt meg sexy, og at jeg har både elsket meg selv og min kropp. 
Jeg har fått en varm følelse inni meg hver gang jeg har fått blikk fra menn, og iallefall når jeg hører andre har snakket om hvor flott jeg er.

Men, når jeg havner i forhold, forsvinner dette. Selv om kjæresten tenner på meg bare jeg går forbi han, eller snakker med han på telefonen. Får kompliment, og en sunn oppmerksomhet fra han. 
Hvorfor er ikke dette nok? Hvorfor bare må jeg ha mer? 
Det skal sies at når jeg er i forhold slutter jeg å spille på eget utseende, og jeg nyter heller ikke oppmerksomhet fra andre menn på samme måte. Problemet er at jeg slutter å føle meg sexy uten denne påvirkningen og bekreftelsen utenifra, hvorfor det??

Det skal også nevnes, om det skulle være av betydning, at jeg i hele tenåra satt inne på rommet mitt. Jeg var ikke den peneste den gang, og satt veldig mye for meg selv og bare var deprimert fordi jeg følte meg så stygg. 
Så bikket jeg tyve, begynte å sminke meg, gjemte ikke kroppen i store joggebukser mer, begynte i en jobb det var svært lite jenter i, og derfra begynte oppmerksomheten.

Jeg er 30 nå, og det begynner å bli slitsomt med disse tankene😔

Anonymkode: ef16c...56d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må prøve å slutte fred med de ulike sidene av deg selv. Da slutter du å være så enten-eller. Da kan du føle deg sexy av kjærestens oppmerksomhet. Og du kan samtidig tørre å iblant la deg beruse en smule av andres oppmerksomhet, selv om du er i forhold. 

Anonymkode: 7a631...d67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, du er bare relasjonsskadet, og fullstendig sex og sosiale media hektet. Sånn er det når man vokser opp med verdier som pulings, hotness, Ex On The Beach, oppmerksomhet, og forbinder hele greia med sex og kåthet til slutt. Tragisk utseendefokus. 

Dessverre, det er ikke noe kur mot dette. Du er bare slik du er, som en god del andre kvinner som er på ca samme alder som deg. Kanskje blir du "klokere" når du fyller 50, men tviler på det da også. For sent da uansett.

Les gjerne igjen hvordan innlegget ditt fremstår for en potensiell mann. Alt man leser er at du er: 1) Ustabil i flere forhold og 2) Du vet ikke hva lojalitet overhodet er. Et konsept de fleste kvinner på din alder nå til dags ikke skjønner bæret av hva det betyr.

Hele innlegget forteller at du er bare "waste of time", bortsett fra potensiell sex, men ellers nei takk. Hvem vil gidde å investere flere år av sitt liv og satse på deg, for å så oppleve utroskap fra din side eller bli dumpet av deg, fordi "du ikke føler nok sex appeal"? 

Men som sagt, dette er ikke nødvendigvis kritikk av deg som person. Ganske så mange på din alder er akkurat som du, egentlig, så det er heller et stort samfunnsproblem. Men men, sånn er det.

Anonymkode: 3417f...598

• Liker 2
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, du er bare relasjonsskadet, og fullstendig sex og sosiale media hektet. Sånn er det når man vokser opp med verdier som pulings, hotness, Ex On The Beach, oppmerksomhet, og forbinder hele greia med sex og kåthet til slutt. Tragisk utseendefokus. 

Dessverre, det er ikke noe kur mot dette. Du er bare slik du er, som en god del andre kvinner som er på ca samme alder som deg. Kanskje blir du "klokere" når du fyller 50, men tviler på det da også. For sent da uansett.

Les gjerne igjen hvordan innlegget ditt fremstår for en potensiell mann. Alt man leser er at du er: 1) Ustabil i flere forhold og 2) Du vet ikke hva lojalitet overhodet er. Et konsept de fleste kvinner på din alder nå til dags ikke skjønner bæret av hva det betyr.

Hele innlegget forteller at du er bare "waste of time", bortsett fra potensiell sex, men ellers nei takk. Hvem vil gidde å investere flere år av sitt liv og satse på deg, for å så oppleve utroskap fra din side eller bli dumpet av deg, fordi "du ikke føler nok sex appeal"? 

Men som sagt, dette er ikke nødvendigvis kritikk av deg som person. Ganske så mange på din alder er akkurat som du, egentlig, så det er heller et stort samfunnsproblem. Men men, sånn er det.

Dette har ingenting med problemstillinga til ts å gjøre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Wow, det var alvor til utblåsning!

Jeg kan fortelle deg at jeg er så alldeles ikke hekta på sex, snarere tvært imot.

Jeg vet også hva lojalitet er, har aldri vært utro og kommer heller aldri til å være det. Ikke emgang i mitt forrige forhold som bare var dritt de siste tre åra, tenkte jeg ikke tanken på å være utro engang, så den vil jeg gjerne ha meg frabedt.

Forøvrig hadde jeg satt pris på om du kom med noe konstruktivt istedet, for dette fikk jeg ingenting utav.  TS

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, menn putter tissen i støvsugere.

Så det at en mann ser på deg, og tenker at her er det muligheter, er jo ikke ett kompliment.

Anonymkode: d2810...80c

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel, menn putter tissen i støvsugere.

Så det at en mann ser på deg, og tenker at her er det muligheter, er jo ikke ett kompliment.

Anonymkode: d2810...80c

😂 Måtte le av denne 

Har det på samme måte som deg, nesten som å lese om meg selv. Elsker å få oppmerksomhet men er 32 og tobarnsmor, så et sted må grensen gå. 

Anonymkode: bc1c8...5c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Wow, det var alvor til utblåsning!

Jeg kan fortelle deg at jeg er så alldeles ikke hekta på sex, snarere tvært imot.

Jeg vet også hva lojalitet er, har aldri vært utro og kommer heller aldri til å være det. Ikke emgang i mitt forrige forhold som bare var dritt de siste tre åra, tenkte jeg ikke tanken på å være utro engang, så den vil jeg gjerne ha meg frabedt.

Forøvrig hadde jeg satt pris på om du kom med noe konstruktivt istedet, for dette fikk jeg ingenting utav.  TS

Oppmerkshetstroll er utro før eller senere. 

Anonymkode: 6c903...c5f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Oppmerkshetstroll er utro før eller senere. 

Anonymkode: 6c903...c5f

Alvor til generalisering. Er det vanskelig for mange av dere å få frem meningen deres, uten å være ufin eller komme med kallenavn? Må være kjedlig å være så snever i ordforrådet. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Les gjerne igjen hvordan innlegget ditt fremstår for en potensiell mann...

En "potensiell" mann, faktisk. En guttevalp som du foreløpig er, med andre ord? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det noen fler?

Jeg har helt siden jeg bikket 20 år vært veldig populær hos det motsatte kjønn. Jeg har visst en fantastisk og sprudlende personlighet, morsom, veldig pen og en veldreid kropp, har jeg blitt fortalt flere ganger.
Dette har igjen ført til masse oppmerksomhet, noe jeg har elsket. 
Denne oppmerksomheten ble nesten som en rus? 
Det har gjort at jeg har følt meg sexy, og at jeg har både elsket meg selv og min kropp. 
Jeg har fått en varm følelse inni meg hver gang jeg har fått blikk fra menn, og iallefall når jeg hører andre har snakket om hvor flott jeg er.

Men, når jeg havner i forhold, forsvinner dette. Selv om kjæresten tenner på meg bare jeg går forbi han, eller snakker med han på telefonen. Får kompliment, og en sunn oppmerksomhet fra han. 
Hvorfor er ikke dette nok? Hvorfor bare må jeg ha mer? 
Det skal sies at når jeg er i forhold slutter jeg å spille på eget utseende, og jeg nyter heller ikke oppmerksomhet fra andre menn på samme måte. Problemet er at jeg slutter å føle meg sexy uten denne påvirkningen og bekreftelsen utenifra, hvorfor det??

Det skal også nevnes, om det skulle være av betydning, at jeg i hele tenåra satt inne på rommet mitt. Jeg var ikke den peneste den gang, og satt veldig mye for meg selv og bare var deprimert fordi jeg følte meg så stygg. 
Så bikket jeg tyve, begynte å sminke meg, gjemte ikke kroppen i store joggebukser mer, begynte i en jobb det var svært lite jenter i, og derfra begynte oppmerksomheten.

Jeg er 30 nå, og det begynner å bli slitsomt med disse tankene😔

Du må få hjelp. Oppsøk psykolog. Ikke bra for deg eller andre at du må ha bekreftelse fra andre hele tiden. Du mister venner ig om du oppfører deg sånn mot mennene til dine venninner?

Anonymkode: b6a25...7c3

Skrevet

Du har noen fastlåste mønstre basert på oppvekst og deretter dopaminet når du fikk oppmerksomhet fra menn. Det går fint an å avlære seg dette, men kanskje best med hjelp fra en terapaut eller coach? Vet du forskjellen på selvtillit og selvfølelse? Sett deg skikkelig godt inn i det, for det er mange som har dårlig selvfølelse selv om de ikke tror det selv. I det du har god selvfølelse, virkelig er glad i deg selv og vet at du er hel og bra nok som du er, trenger du ikke bekreftelse og komplimenter fra andre lengre. Da vil du føle deg bra og sexy uavhengig av forhold eller ei.  

Prøv å søk på nettet på norsk og engelsk om problemstillingen din, les så mye du kan, se. TED talks eller annet. Reflekter rundt det, ta tiden til hjelp og som sagt kanskje en EQ terapaut eller noe. Du har tatt det første skrittet med å innse at du ønsker en endring og søker hjelp her. Lykke til 🧡

• Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ryddet for diskriminerende ytringer.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel være fordi det i et vel etablert forhold så gir mannen ikke så mye komplimenter lenger - og vi damer er vel ikke like nøye med å se bra ut lenger. Da er veien kort til å begynne å søke bekreftelse på annet hold. Om man da får positiv oppmerksomhet utenfor forholdet så er det fort gjort å bli betatt av den andre.

Anonymkode: 537f0...39b

AnonymBruker
Skrevet

Eksen var sånn og det ble ikke et sunt forhold for å si det sånn.

Problemet til eksen var dårlig selvfølelse og heller ingen andre interesser enn å pynte seg, og rusen av oppmerksomhet fra andre ga en henne en midlertidig boost. 

Jeg ville tatt dette opp med en psykolog, for selv om du tenker på at dette er uskyldig så tyder det på en del underliggende ting og kommer til å skade forholdene dine. 

Anonymkode: 951da...636

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...