Gå til innhold

For dere som har gått endel opp under pandemien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For dere som har gått opp minst 1 størrelse i klær eller minst 5 kg. i løpet av pandemien, har dere kommet ned igjen siden alt er normalt nå? Hvis ja, hvordan (spesifikk/konkret) gjorde du det? Og hva var deres guilty pleasure? Var det mat, alkohol eller lite bevegelse? Kanskje kombinasjon av alle?

Jeg har gått opp 1 størrelse i klær nå (er ei dame), str. L/40-XL/42 og ca. 6-7 kilo. mer. Jeg har aldri vært så stor som jeg er nå og det begynner å tære på meg, fysisk ja, men enormt mentalt. Ønsker ikke ris, det har jeg gitt nok til meg selv, men gi heller tips eller/ evt. om du er i samme båt og hvordan du har det nå?
For meg så har det vært mye pga. alkohol, sliter med å IKKE drikke nå kjenner jeg selv. Lite mosjon, men det kan jeg gjøre noe med fremover nå. Gå mer turer og starte med å bevege meg igjen, men det med alkohol er vanskeligere. Drikker ikke til vanlig, men hver helg. Har slitt veldig med ensomheten under pandemien og kroppen har blitt vant til å drikke, så kjenner at det er vanskelig å slutte/drikke mindre. MEN! Det skal jeg klare meg. Er det noen som føler det slik også? Jeg er åpen for forslag og rom for veiledning. Takk på forhånd🙏

Anonymkode: 57d3e...5ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Guilty pleasure: sjokolade

kuttet sjokoladen, teller kalorier, har gått ned 13kg siden januar/februar en gang. 

Anonymkode: ea4d0...21e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Guilty pleasure: sjokolade

kuttet sjokoladen, teller kalorier, har gått ned 13kg siden januar/februar en gang. 

Wow, imponerende! Det er jo ikke lenge siden engang, du er flink!

Hvor mye veier du nå, om jeg kan spørre? Og teller kalorier, er det slik at du spiser alt uansett (unntatt sjokolade skjønner jeg), men i mindre porsjon da eller hvordan gjør du det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la på meg en buksestørrelse under pandemien, ca 5 kg. Da jeg måtte kle meg pent igjen, oppdaget jeg at jeg ikke fikk igjen buksene 😕 For to uker siden begynte jeg å passe mer på kostholdet, regnet ut hvor mye kalorier jeg trenger, og holdt meg rett under det. Skrev inntaket i en bok, plutselig ser man hvor man kan kutte kalorier når man har en håndfast oversikt. Begynte å google hvor mye kalorier ulike matvarer inneholder. Begynte å passe litt på inntaket. Slanker meg egentlig ikke, spiser gode sunne middager, men kuttet ut brus, sjokolade og "junkfood". Gått en tur hver dag, småjogger eller løper intervaller når jeg orker.  Startet på 60 kg for to uker siden, gått ned til 57.  Målet er tilbake til 53-55 kg som er trivselsvekta mi. I pandemien og særlig i løpet av en kald vinter, holdt jeg meg mye inne. Spiste sjokolade hver dag. Mat skikkelig sent. ikke rart det gikk oppover på vekta. Skal øke aktivitetsnivået fremover. Ønsker deg lykke til, TS! 

Anonymkode: 86047...36b

• Liker 2
Gjest AprilRyan
Skrevet

Ja, har lagt på meg ca 5 kg. Begynte å merke at klærne var begynt å bli trange og synes jeg var blitt litt småfeit. Nå var jeg ikke veldig slank før heller, men normalvektig.

Jeg har slitt litt med depresjon (er sånn som spiser mer da) og har blitt ganske inaktiv også. Guilty pleasure er sjokolade, kaker og generelt bare god mat med mye fett, karbohydrater osv. Alt som er godt :P

Problemet her var nok at mengden økte og jeg var ikke særlig aktiv.

Nå har jeg begynt å gjøre noe med det, men gjør det gradvis. Jeg har begynt å spise bedre og sunnere, men synes det er vanskelig å kutte den sjokoladen så blir fortsatt litt av det. Har ikke tenkt å kutte helt, men holde det til 1-2 dager og da ikke store mengder. Vil spise normal og god mat. Jeg jobber med å bare spise til jeg er mett og ikke fordi jeg har lyst på mer mat.

Jeg har begynt å bevege meg mer, men også der vil jeg øke mer etterhvert.

Jeg har egentlig aldri hatt en veldig sunn livsstil, men jeg ønsker å bedre meg på det. Merker at kroppen liker det bedre når jeg har spist mat som er bra for kroppen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg la på meg en buksestørrelse under pandemien, ca 5 kg. Da jeg måtte kle meg pent igjen, oppdaget jeg at jeg ikke fikk igjen buksene 😕 For to uker siden begynte jeg å passe mer på kostholdet, regnet ut hvor mye kalorier jeg trenger, og holdt meg rett under det. Skrev inntaket i en bok, plutselig ser man hvor man kan kutte kalorier når man har en håndfast oversikt. Begynte å google hvor mye kalorier ulike matvarer inneholder. Begynte å passe litt på inntaket. Slanker meg egentlig ikke, spiser gode sunne middager, men kuttet ut brus, sjokolade og "junkfood". Gått en tur hver dag, småjogger eller løper intervaller når jeg orker.  Startet på 60 kg for to uker siden, gått ned til 57.  Målet er tilbake til 53-55 kg som er trivselsvekta mi. I pandemien og særlig i løpet av en kald vinter, holdt jeg meg mye inne. Spiste sjokolade hver dag. Mat skikkelig sent. ikke rart det gikk oppover på vekta. Skal øke aktivitetsnivået fremover. Ønsker deg lykke til, TS! 

Anonymkode: 86047...36b

Først og fremst, godt gjort du også! Gratulerer med fremgangen din da:) Blir inspirert av dette, skal dog ikke google på hvor mye kalorierer på enkelte matvarer har, men kan nok begynne å skrive ned hvor mye jeg veier og hva er målene på kroppen. Må nok ha noe konkret som du sier, ikke bar et mål som er ganske langt og virke uoppnåelig akkurat nå, nei. Og takk for omtanken!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok først av meg 5 kilo de første månedene av pandemien, under lockdown. Deretter la jeg på meg 5 kilo igjen, tilbake til opprinnelige 70kg, og på et tidspunkt var jeg til og med oppe i 78kg i løpet av 2021 en gang. Da tok jeg tak og kom meg ned til 56kg. Både jeg og samboer følte at det ble litt for spinkelt, men da var det vanskelig å snu på livsstilen jeg var blitt så vant til, men tillot meg å skjeie ut oftere for å forsøke å holde meg rundt 58-60kg. Alt i alt er jeg fornøyd så lenge jeg holder meg mellom 56-60, alt over eller under det er en mental grense for meg nå. Det hjelper til å hanke meg inn etter en langhelg med mye sjokolade og pizza! 

Det jeg gjorde for å gå ned, var å holde meg til periodisk faste, fordi det er da jeg føler på minst sultfølelse. Faktisk har jeg ikke følt meg sulten et eneste sekund, selv på diett. Jeg faster minimum 16 timer, men ofte ble det 20 timer. Jeg spiser når jeg blir sulten, rett og slett, i stedet for å holde meg til ridige måltidstidspunkter. Jeg har en jobb som tillater dette. Jeg økte variasjonen av grønnsaker i kostholdet og jeg kuttet ned på karbohydrater. Ikke slavisk, fordi jeg elsker burgere og pizzaer, men hvis jeg spiste usunt, så holdt jeg meg til kun ett måltid den dagen. Kuttet ut sukker, noe som ikke var vanskelig siden jeg spiste mindre karbohydrater (jeg får ekstremt craving etter sukker når jeg spiser mye brød spesielt!) 

Ellers økte jeg bevegelsen i hverdagen. Spaserte litt mer, syklet i stedet for bilen, danset til musikk i stua litt hver dag. Var mer aktiv i senga.. :) Trente etter youtubevideoer 3-4 ganger i uka, pilates, yoga, HIIT. 

Og jeg er ganske sikker på at følgende også gjorde det lettere å gå ned i vekt: Jeg begynte å meditere 15 minutter hver dag før leggetid, uten å sjekke tlf etterpå. Sovnet og sørget for at tlf lå langt unna sengen, for ikke å sjekke den hvis jeg våknet på natten. På morgenen begynte jeg å strekke på meg i senga, så mye som føltes riktig, mens jeg tenkte positivt over hvordan dagen skal bli, og hvor bra jeg føler meg og ser ut, og minnet meg selv på at jeg klarer å ta riktige og sunne valg. Først etter dette, tillot jeg meg å sjekke telefonen. GAME CHANGER. JEg har aldri sett så store åositive forandringer i meg selv og mitt liv på så kort tid tidligere! Skulle ønske jeg begynte å skrive journal daglig for mange år siden... 

Anonymkode: fcd88...710

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AprilRyan skrev (6 minutter siden):

Ja, har lagt på meg ca 5 kg. Begynte å merke at klærne var begynt å bli trange og synes jeg var blitt litt småfeit. Nå var jeg ikke veldig slank før heller, men normalvektig.

Jeg har slitt litt med depresjon (er sånn som spiser mer da) og har blitt ganske inaktiv også. Guilty pleasure er sjokolade, kaker og generelt bare god mat med mye fett, karbohydrater osv. Alt som er godt :P

Problemet her var nok at mengden økte og jeg var ikke særlig aktiv.

Nå har jeg begynt å gjøre noe med det, men gjør det gradvis. Jeg har begynt å spise bedre og sunnere, men synes det er vanskelig å kutte den sjokoladen så blir fortsatt litt av det. Har ikke tenkt å kutte helt, men holde det til 1-2 dager og da ikke store mengder. Vil spise normal og god mat. Jeg jobber med å bare spise til jeg er mett og ikke fordi jeg har lyst på mer mat.

Jeg har begynt å bevege meg mer, men også der vil jeg øke mer etterhvert.

Jeg har egentlig aldri hatt en veldig sunn livsstil, men jeg ønsker å bedre meg på det. Merker at kroppen liker det bedre når jeg har spist mat som er bra for kroppen.

Jeg har hatt perioder der jeg har spist sunt og godt, stortsett i utlandet faktisk. Der kan man ha smoothie, juicer og slike ting hverdag uten at det koster skjorte. Hotellfrokost med mye sunt og slike ting. Er nok motsatt enn de fleste der, tror jeg 🤣 Kjenner også de periodene jeg har trent før, det var godt, men hater å trene... Så det går alltid i berg og dalbane for meg i den fronten. Liker litt roligere type trening som yoga og tur, men det har blitt for lite i forhold til kaloriinntakene jeg har hatt ja...
Og fint at du begynner å gjøre litt du også! Det er bare bra, kjenner at jeg orker mer og mer nå og blir inspirert av dere. Har sett "sommerkroppen 2022" tråden, skal ikke begynne på den nå, siden det er litt sent. Er du med på den eller har du sett det forresten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

For dere som har gått opp minst 1 størrelse i klær eller minst 5 kg. i løpet av pandemien, har dere kommet ned igjen siden alt er normalt nå? Hvis ja, hvordan (spesifikk/konkret) gjorde du det? Og hva var deres guilty pleasure? Var det mat, alkohol eller lite bevegelse? Kanskje kombinasjon av alle?

Jeg har gått opp 1 størrelse i klær nå (er ei dame), str. L/40-XL/42 og ca. 6-7 kilo. mer. Jeg har aldri vært så stor som jeg er nå og det begynner å tære på meg, fysisk ja, men enormt mentalt. Ønsker ikke ris, det har jeg gitt nok til meg selv, men gi heller tips eller/ evt. om du er i samme båt og hvordan du har det nå?
For meg så har det vært mye pga. alkohol, sliter med å IKKE drikke nå kjenner jeg selv. Lite mosjon, men det kan jeg gjøre noe med fremover nå. Gå mer turer og starte med å bevege meg igjen, men det med alkohol er vanskeligere. Drikker ikke til vanlig, men hver helg. Har slitt veldig med ensomheten under pandemien og kroppen har blitt vant til å drikke, så kjenner at det er vanskelig å slutte/drikke mindre. MEN! Det skal jeg klare meg. Er det noen som føler det slik også? Jeg er åpen for forslag og rom for veiledning. Takk på forhånd🙏

Jeg tenker kanskje dette ikke primært er et vektspørsmål, men at du bør kontakte fastlegen angående alkoholavhengighet? 

Du er over en faresone her - jeg vil si du er i ferd med å bli alkoholiker.

Det høres kanskje brutalt ut å få det servert sånn midt i fleisen, men jeg tror du faktisk trenger henvisning og oppfølging via fastlege. 

• Liker 4
Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har hatt perioder der jeg har spist sunt og godt, stortsett i utlandet faktisk. Der kan man ha smoothie, juicer og slike ting hverdag uten at det koster skjorte. Hotellfrokost med mye sunt og slike ting. Er nok motsatt enn de fleste der, tror jeg 🤣 Kjenner også de periodene jeg har trent før, det var godt, men hater å trene... Så det går alltid i berg og dalbane for meg i den fronten. Liker litt roligere type trening som yoga og tur, men det har blitt for lite i forhold til kaloriinntakene jeg har hatt ja...
Og fint at du begynner å gjøre litt du også! Det er bare bra, kjenner at jeg orker mer og mer nå og blir inspirert av dere. Har sett "sommerkroppen 2022" tråden, skal ikke begynne på den nå, siden det er litt sent. Er du med på den eller har du sett det forresten?

Jeg er heller ikke glad i å trene, men det gjør veldig godt og jeg har satt pris på det når jeg har trent.

Nei, jeg har ikke sett på den enda. Vet ikke helt for jeg ønsker egentlig å gjøre dette på min måte. Tidligere har jeg tenkt veldig på slanking og sett veldig mye på hva andre gjør, men det fungerer ikke for meg. Mye av maten andre spiser gjør at jeg mister motet i hvert fall, men nå har jeg ikke sett på tråden enda :)

AnonymBruker
Skrevet

Åh, jeg kunne skrevet hvert eneste ord i hovedinnlegget...

Spiser greit, men drikker altfor mye. Har et skikkelig problem.

Anonymkode: d747f...e66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tok først av meg 5 kilo de første månedene av pandemien, under lockdown. Deretter la jeg på meg 5 kilo igjen, tilbake til opprinnelige 70kg, og på et tidspunkt var jeg til og med oppe i 78kg i løpet av 2021 en gang. Da tok jeg tak og kom meg ned til 56kg. Både jeg og samboer følte at det ble litt for spinkelt, men da var det vanskelig å snu på livsstilen jeg var blitt så vant til, men tillot meg å skjeie ut oftere for å forsøke å holde meg rundt 58-60kg. Alt i alt er jeg fornøyd så lenge jeg holder meg mellom 56-60, alt over eller under det er en mental grense for meg nå. Det hjelper til å hanke meg inn etter en langhelg med mye sjokolade og pizza! 

Det jeg gjorde for å gå ned, var å holde meg til periodisk faste, fordi det er da jeg føler på minst sultfølelse. Faktisk har jeg ikke følt meg sulten et eneste sekund, selv på diett. Jeg faster minimum 16 timer, men ofte ble det 20 timer. Jeg spiser når jeg blir sulten, rett og slett, i stedet for å holde meg til ridige måltidstidspunkter. Jeg har en jobb som tillater dette. Jeg økte variasjonen av grønnsaker i kostholdet og jeg kuttet ned på karbohydrater. Ikke slavisk, fordi jeg elsker burgere og pizzaer, men hvis jeg spiste usunt, så holdt jeg meg til kun ett måltid den dagen. Kuttet ut sukker, noe som ikke var vanskelig siden jeg spiste mindre karbohydrater (jeg får ekstremt craving etter sukker når jeg spiser mye brød spesielt!) 

Ellers økte jeg bevegelsen i hverdagen. Spaserte litt mer, syklet i stedet for bilen, danset til musikk i stua litt hver dag. Var mer aktiv i senga.. :) Trente etter youtubevideoer 3-4 ganger i uka, pilates, yoga, HIIT. 

Og jeg er ganske sikker på at følgende også gjorde det lettere å gå ned i vekt: Jeg begynte å meditere 15 minutter hver dag før leggetid, uten å sjekke tlf etterpå. Sovnet og sørget for at tlf lå langt unna sengen, for ikke å sjekke den hvis jeg våknet på natten. På morgenen begynte jeg å strekke på meg i senga, så mye som føltes riktig, mens jeg tenkte positivt over hvordan dagen skal bli, og hvor bra jeg føler meg og ser ut, og minnet meg selv på at jeg klarer å ta riktige og sunne valg. Først etter dette, tillot jeg meg å sjekke telefonen. GAME CHANGER. JEg har aldri sett så store åositive forandringer i meg selv og mitt liv på så kort tid tidligere! Skulle ønske jeg begynte å skrive journal daglig for mange år siden... 

Oh, wow! Det er helt fantastisk å lese! Tusen hjertelig takk for det du deler, det setter jeg kjempestor pris på!❤️🙏 Du er på den manifestasjon og den bølgen ja, det er veldig kult! Jeg gjøre det jeg også, bruker ikke mobilen og av og til meditere jeg også i sengen og sier fine ting til meg selv hverdag før jeg begynner med noe. Det er så deilig det! Jeg har ikke brukt dette på å hjelpe meg med å gå ned i vekt da. Og det skal også sies at selv om jeg gjøre slike ting på morningen stortsett hverdag, så har jeg hatt mye ensomhet og lette depresjoner som kommer og går, og jeg lurer på om det er grunne til at jeg har gått opp også. Ikke bare livstilen liksom. Blir veldig glad å lese dette og veldig ivrig nå til å komme forsette med det jeg holder på med.
Har spørsmål angående fasting, hvordan fungerer dette med partneren din? Bor dere sammen og har dere middag sammen hverdag da? Hvis du spiser en gang om dagen, er det middagen du velger? Jeg føler og har vokst opp med at middagstid er viktig tid med familien og å sitte sammen med min partner og dele hverandre hverdag er viktig for meg. Hvordan løser du dette? Er partneren din også med på hva dere velger til middag? Hva gjør dere om den ene har lyst på noe mer usunt og den andre ikke? Sorry, blir så mange spørsmål her 😅

AnonymBruker
Skrevet

Så godt å høre at det kunne få i gang litt motivasjon hos deg, jeg har også slitt mye med tilbakevendende depresjoner de siste femten årene. Som om den alltid ligger rett under overflaten, klar til å vippe meg av pinnen når jeg mister fokus på hverdagsgleden... Det pleide å få meg til å føle meg hjelpeløs, men gjennom terapi lærte jeg å snu den tankegangen helt. Nå ser jeg på det som "tenk at jeg har så mye kontroll, at hvis jeg tar de riktige valgene mtp kosthold, trening, rutiner og egenpleie, så kan jeg faktisk holde den triste delen av meg mer i sjakk!" Det er så klart ikke noen magisk kur altså, det har bare hjulpet meg til å finne motivasjonen igjen de dagene hvor den forsvinner. For det gjør den jo absolutt av og til!

Det hjelper å tvinge meg selv til å være aktiv, om så bare ti minutter med intens dansing til favorittmusikken. Det er jo slik at energi ikke er noe man kan vente på; vi må skape den :) Og når jeg har energi, har jeg mer overskudd til å ta riktige valg for kosthold og tankene. 

Når det gjelder mat og samboer, så spiser vi allerede litt forskjellig. Han spiser oftere fordi han blir hangry(🤣). Han er den som indirekte fikk meg til å kutte ut endel karbo, fordi han selv ikke ønsker noe særlig av det i sitt eget kosthold og han er kokken i huset. Han spiser hovedsaklig proteinbasert med grønnsaker, mens jeg spiser mest plantebasert med litt animalske proteiner når jeg føler kroppen behøver det, som regel 2-4 ganger i uka. Mest fisk og skalldyr, ellers kylling av og til eller viltkjøtt. Får mye oppblåsthet av rødt kjøtt og kjøttdeig og andre prosesserte kjøttprodukter, så jeg lytter til kroppen. 

Vi spiser alltid middag sammen og han lager det meste, men jeg legger til hvis jeg vil ha noe som han ikke spiser og som han ikke helt vet hvordan han tilbereder. Som bønner, linser osv. Han syntes det var rart i starten hvis han skulle spise lunsj og jeg ikke ønsket å spise, og han pleide å overtale meg, men han ser hvor mye bedre jeg har det med.periodisk faste, så nå støtter han meg fullt ut. Han bruker også periodisk faste når han ønsker å gå ned i vekt, men den første uken før kroppen blir vant til det, pleier han å være litt ekstra grumpy 😝

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hovedproblemet her er jo ikke vektoppgangen, men alkoholavhengigheten. Dersom du fjerner denne vil vektproblemene også forsvinne. Så det er nok riktig ende å starte tenker jeg. Og ikke begge deler på en gang! Enten gå inn for det på egenhånd, ikke kjøp inn alkohol, hell ut det du har. Hvis du ikke klarer det er fastlegen neste steg. Det er kjempefint at du har innsett at du ikke klarer å la være å drikke i helgene. Dette er ikke tabu eller en feil ved deg. Ulike mennesker har ulik grense for hvor lett de blir avhengige av ting. Og det finnes masse hjelp om du ikke klarer på egenhånd.

Anonymkode: 1aa0e...93e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Wow, imponerende! Det er jo ikke lenge siden engang, du er flink!

Hvor mye veier du nå, om jeg kan spørre? Og teller kalorier, er det slik at du spiser alt uansett (unntatt sjokolade skjønner jeg), men i mindre porsjon da eller hvordan gjør du det?

Takk:) Jeg veier 75kg nå. Skal ned til 69, så blir jeg normalvektig på BMI.

Egentlig spiser jeg alt. Men siden det skal passe inn i et kaloribudsjett, og at jeg ikke skal bli innmari sulten, så kutter jeg automatisk ut de tingene med for mye kalorier i forhold til hvor godt det er. For eksempel pasta. Det er ikke så godt at det er verd alle kaloriene. Og yoghurt. Smaker ikke godt nok. Spiser også lite brødmat, men jeg er absolutt ikke i nærheten av noe lavkarbo. 

Så alt i alt er det vel mindre porsjoner, bedre satt sammen porsjoner, og (litt) sjokolade en eller to ganger i uka. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hovedproblemet her er jo ikke vektoppgangen, men alkoholavhengigheten. Dersom du fjerner denne vil vektproblemene også forsvinne. Så det er nok riktig ende å starte tenker jeg. Og ikke begge deler på en gang! Enten gå inn for det på egenhånd, ikke kjøp inn alkohol, hell ut det du har. Hvis du ikke klarer det er fastlegen neste steg. Det er kjempefint at du har innsett at du ikke klarer å la være å drikke i helgene. Dette er ikke tabu eller en feil ved deg. Ulike mennesker har ulik grense for hvor lett de blir avhengige av ting. Og det finnes masse hjelp om du ikke klarer på egenhånd.

Anonymkode: 1aa0e...93e

Hæ? Alkoholiker når man drikker hver helg? I så fall har VELDIG mange nordmenn vært alkoholikere i perioder av livet.🤣🤦‍♀️

Anonymkode: fccc9...75c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Guilty pleasure: alkohol, godteri, pizza, mcdonalds, ligge under dyna til langt på dagen.

Gikk vel opp rundt 8kg under pandemien, har nå gått ned over 10 kilo siden januar. Først slutta jeg helt å drikke alkohol, men fortsatte normalt med andre ting. Nå har jeg ikke drukket på et halvt år, og det føles helt fantastisk. Har aldri lyst til å drikke igjen. Jeg har funnet min indre selvtillit som jeg trodde bare eksisterte når jeg drakk alkohol, og det er så digg å slippe fyllesyke og late dager.

I januar forlot jeg et dårlig forhold. Det hjalp utrolig på psyken. Jeg må også gå tur med hunden selv hver dag, og hun trenger mye mosjon. Jeg har også begynt å telle kalorier og spise mindre og sunnere. Jeg spiser det jeg har lyst på, men prøver å gjøre noe sunt ut av det. Så om jeg har megalyst på mcdonalds, lager jeg heller en kalkunburger hjemme med masse grønnsaker, grovt brød og magert kjøtt. Har jeg kjempelyst på sjokolade, kjøper jeg én liten sjokolade, jeg spiser ikke en hel stor en. Jeg kjøper aldri store mengder av usunne ting som jeg har liggende.

Anonymkode: 98118...a97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt sjokkert over hvor mange som fikk et alkoholproblem i løpet av covid tiden, har det ligget latent hele tiden tro? Jeg drakk heller mindre i den tiden pga mangel på det sosiale. Vekten min derimot gikk oppover, da droppet jeg alt av selvdisiplin og spiste og fråtset i godis,var liksom ikke så mye annet å ta seg til, enda jeg var fysisk på jobb hver dag.

Anonymkode: 392cd...20d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 5 kilo (fra 57 til 62) og har ikke klart å gå ned igjen enda. Har talt kalorier en stund, men skeier ut i helgene såpass mye at det ødelegger for hele uka😂 De fem kiloene plager meg en del. Trener mye, men må kanskje trene enda mer!

Anonymkode: 225a2...c30

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er helt sjokkert over hvor mange som fikk et alkoholproblem i løpet av covid tiden, har det ligget latent hele tiden tro? Jeg drakk heller mindre i den tiden pga mangel på det sosiale. Vekten min derimot gikk oppover, da droppet jeg alt av selvdisiplin og spiste og fråtset i godis,var liksom ikke så mye annet å ta seg til, enda jeg var fysisk på jobb hver dag.

Anonymkode: 392cd...20d

Jeg drakk før det også. Hadde en samboer som jobbet i utelivsbransjen og drakk ekstremt mye, da korona kom begynte han å drikke hjemme istedenfor ute, og da ble jeg med på drikkinga fordi det ikke var noe annet å gjøre og jeg ikke egentlig hadde satt meg noen begrensninger.

Anonymkode: 98118...a97

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...