AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Har høyere utdannelse og jobber for et bemanningsbyrå, dette har fungert veldig fint. Likevel stiller jeg spørsmål om urettferdigheten jeg opplever, da faste ansatte ( med samme utdannelse som meg ) får ekstra tillegg ( noe ikke jeg får ) i tillegg til dette satte de bare opp en lønn, er det ikke vanlig å diskutere det? En av mine første jobber så er litt usikker på hva som er rett Anonymkode: cbc48...d60 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 Men tjener du det samme som de? Vanligvis tjener de fra byrå mer i timen. Anonymkode: 6c4eb...d56
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men tjener du det samme som de? Vanligvis tjener de fra byrå mer i timen. Anonymkode: 6c4eb...d56 Jeg tør ikke spørre, er så utsatt når man bare er vikar, neste uke kan du stå der uten noe.. søker videre. Anonymkode: cbc48...d60 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #4 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men tjener du det samme som de? Vanligvis tjener de fra byrå mer i timen. Anonymkode: 6c4eb...d56 Er det ikke omvendt? Anonymkode: 1ce6e...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #5 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tør ikke spørre, er så utsatt når man bare er vikar, neste uke kan du stå der uten noe.. søker videre. Anonymkode: cbc48...d60 En annen ting jeg reagerer på er at de faste ansatt ofte er borte, vikarer dekker gjerne vakter ingen vil ha, dvs sen/tidlig/ettermiddag etter slik det passer de faste. De faste får også lønn for helligdager, planleggingsdager o,l men ikke vikarer, taper jo MYE penger på holde på slik. Anonymkode: cbc48...d60 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #6 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ikke omvendt? Anonymkode: 1ce6e...ffb Prøver du å forvirre eller? Fint hvis noen som kan svare tar seg tid til å gjøre det, begynner å føle meg veldig URETTFERDIG behandlet. Kan det jeg gjør på, likevel må jeg alltid bevise MER, greit nok med den respekten jeg møter etter det- likevel har enkelte trodd at de kan behandle meg som de vil .. har noen episoder hvor de regelrett har utsatt meg for psykisk vold. Anonymkode: cbc48...d60
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #7 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prøver du å forvirre eller? Fint hvis noen som kan svare tar seg tid til å gjøre det, begynner å føle meg veldig URETTFERDIG behandlet. Kan det jeg gjør på, likevel må jeg alltid bevise MER, greit nok med den respekten jeg møter etter det- likevel har enkelte trodd at de kan behandle meg som de vil .. har noen episoder hvor de regelrett har utsatt meg for psykisk vold. Anonymkode: cbc48...d60 Hæ hva snakker du om? Jeg spør den personen som jeg svarte og ikke deg. Anonymkode: 1ce6e...ffb 3
viren Skrevet 28. mai 2022 #8 Skrevet 28. mai 2022 Vanligvis tjener man mindre når man er ansatt gjennom et vikarbyrå, da bedriften må betale mye til vikarbyrået for å kjøpe tjenesten av dem. Det er også helt vanlig at lønnen er ganske fastsatt, basert på hva bedriften har oppgitt til vikarbyrået. Det er også helt normalt at fast ansatte har flere «goder», da de typisk jobber på fastlønn og derfor får betalt fri på helligdager; mens vikarer gjerne går på timelønn. Dette er altså ikke «dårlig behandling» av deg, det er rett og slett bedre å være fast ansatt. 6 1
viren Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Prøver du å forvirre eller? Fint hvis noen som kan svare tar seg tid til å gjøre det, begynner å føle meg veldig URETTFERDIG behandlet. Kan det jeg gjør på, likevel må jeg alltid bevise MER, greit nok med den respekten jeg møter etter det- likevel har enkelte trodd at de kan behandle meg som de vil .. har noen episoder hvor de regelrett har utsatt meg for psykisk vold. Anonymkode: cbc48...d60 Psykisk vold har ingenting med å være vikar å gjøre, hva er det du mener er psykisk vold?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #10 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det ikke omvendt? Anonymkode: 1ce6e...ffb Vet ikke hva de fra byrå sitter igjen med selv, men det som betales til bemanningsbyrået vi bruker er MYE mer enn hva fast ansatte tjener. Men de fra byrå må jo også stille opp på kort varsel, ugunstige vakter etc. Anonymkode: 6c4eb...d56 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #11 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet ikke hva de fra byrå sitter igjen med selv, men det som betales til bemanningsbyrået vi bruker er MYE mer enn hva fast ansatte tjener. Men de fra byrå må jo også stille opp på kort varsel, ugunstige vakter etc. Anonymkode: 6c4eb...d56 Ok, har alltid hatt inntrykk av at de fra byrå fikk mindre enn de faste Anonymkode: 1ce6e...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #12 Skrevet 28. mai 2022 viren skrev (5 minutter siden): Psykisk vold har ingenting med å være vikar å gjøre, hva er det du mener er psykisk vold? De vet godt at vikarer fra bemanningsbyråer har lite rettigheter, nederst på rangstigen og at de kan bli behandlet deretter. Hva jeg legger i psykisk vold er at det er en del mobbing av vikarer, dessverre tror jeg mørketallene er store her. Merker stor forskjell på hvordan faste/ansatte blir behandlet. Anonymkode: cbc48...d60 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #13 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det ikke omvendt? Anonymkode: 1ce6e...ffb De fra byrå tjener mye mer Anonymkode: 08d20...139
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #14 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok, har alltid hatt inntrykk av at de fra byrå fikk mindre enn de faste Anonymkode: 1ce6e...ffb Det g gjør de nok, men byrået i seg selv sitter nok igjen med en god del! Jeg er barnehageassistent og tror timeslønnen er 160 kr 🤷♀️ ikke noe å bli feit av. Jobber som freelancer på siden heldigvis da. Anonymkode: 4c914...85e 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #15 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De fra byrå tjener mye mer Anonymkode: 08d20...139 Men faste ansatte får jo betalt for alle helligdager og planleggingsdager, det gjør ikke en som er ansatt i bemanningsbyrået, og da er det snakk om mange tusenlapper i året, i tillegg får de mindre pensjon. Anonymkode: cbc48...d60
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #16 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det g gjør de nok, men byrået i seg selv sitter nok igjen med en god del! Jeg er barnehageassistent og tror timeslønnen er 160 kr 🤷♀️ ikke noe å bli feit av. Jobber som freelancer på siden heldigvis da. Anonymkode: 4c914...85e Er det lov å lønne noen så lite som 160 kroner timen? Høres helt villt ut. Anonymkode: cbc48...d60 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #17 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det lov å lønne noen så lite som 160 kroner timen? Høres helt villt ut. Anonymkode: cbc48...d60 Det er visst det, det står i kontrakten min at det er minimum de kan betale, men jeg tipper det er akkurat det vi får, for det virker sånn. Anonymkode: 4c914...85e
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #18 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er visst det, det står i kontrakten min at det er minimum de kan betale, men jeg tipper det er akkurat det vi får, for det virker sånn. Anonymkode: 4c914...85e Det bør du undersøke, det høres ikke rett ut. Anonymkode: cbc48...d60
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #19 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det bør du undersøke, det høres ikke rett ut. Anonymkode: cbc48...d60 Det er ikke uvanlig når man er ung. Minstelønn for bedrifter underlagt handel og kontor ligger på ca. 160kr for arbeidstakere over 18. Anonymkode: dd0ed...5ef
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #20 Skrevet 28. mai 2022 Noen som vet hvor mye vikarbyrået tjener? Skal forhandle lønn da jeg får et nytt vikariat men nå hos arbeidsgiver jeg har vært hos i 2 år gjennom byrå. Greit å vite hva jeg har vært verdt disse årene. Anonymkode: 5a6ee...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå