Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil fortelle om hvordan deres rutine for baby på 5-6 måneder ser ut? Tidspunkter for dupp og mm/mme? 😊

Anonymkode: dcde7...62a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min er 5.5 mnd, og de eneste rutinene vi har er at dagduppene fortrinnsvis tas i vogna (triller oftest nærrunden på ca 600 meter og setter ham på trappa med babycall), at han tilbys puppen før hver dupp og etter dersom den plutselig har vært lang (normalt sett sover han ca 30-45 minutter per dupp), og at våkentida holdes på ca 1.5-2 timer. Ettersom han ikke er helt forutsigbar på når han våkner om morgenen eller hvor lenge han sover, har vi ikke klart å få noen klokkerutiner enda. Mener det kom først rundt 7-8 mnd med eldstemann, så jeg stresser ikke, men forsøker å tilpasse dagen etter hans behov samtidig som jeg holder tak i behovene for AS familien. Går stort sett helt greit 😊🥰

Anonymkode: 184a8...bfc

AnonymBruker
Skrevet

Dagene med tvillingene mine på 5 mnd ser ca sånn ut: Våknet en gang mellom 7 og 8, da får de mme etterfulgt av litt grøt. Lek på gulvet og morgenstell. Legges i vognen inne/ute en gang mellom 9 og 10, sover da 1-1,5 timer. Lek frem til ny flaske i 11-tiden, gjerne med noe fruktmos. Lek frem til trilletur i 12-tiden, da sover dem rundt 2 timer (kan våkne til og pludre litt før dem fortsetter sovingen). Lek på gulvet før storebror hentes 15.30. Vel hjemme er det ny flaske og noe mos, før de må underholdes (dette er den tiden de er mest urolige). En liten dupp på 20-30 min i 17.30-tiden, før det skiftes til pysj og siste flaske for dagen i 19-tiden. De sovner i 20-tiden, han før henne og de sover frem til neste morgen.

Enkelte dager er vi på babysang, triller på senteret eller tar oss en tur til nabobyen, men stort sett ser dagene slik ut.

Anonymkode: 96aa2...8c9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...