Gå til innhold

Jeg har 6 nære venner og jeg har bedt 2 stk på tur, det er de 2 nærmeste som jeg har kjent siden barnehagen,de andre reagerer veldig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en jentegjeng på 7 stk, nå har jeg fått lånt hytta til farmoren min 1 uke, så jeg ber mine 2 beste venninner som jeg har kjent siden barnehagen og deres barn, våre barn går veldig godt i sammen og er ca på samme alder, min er 9, mens de 2 til hun ene er 10 og 8, har en på 17 også,men hn skal være alene hjemme og til hun andre venninnen min er 7 og 9.

De 4 andre har barn fra 6 måneder til 5 år, så de er jo mye yngre og er heller ikke plass til alle på hytta. Jeg var så dumt og nevne det når vi hadde jentekveld,men hadde ikke regnet med de reagerte slik. Gjorde jeg noe helt feil her? skjønner jo at det var dumt og nevne det ,men sånn ellers? jeg ba ikke 4 av 6 eller noe, ba kun et fåtall

Anonymkode: 968f2...9a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er en jentegjeng på 7 stk, nå har jeg fått lånt hytta til farmoren min 1 uke, så jeg ber mine 2 beste venninner som jeg har kjent siden barnehagen og deres barn, våre barn går veldig godt i sammen og er ca på samme alder, min er 9, mens de 2 til hun ene er 10 og 8, har en på 17 også,men hn skal være alene hjemme og til hun andre venninnen min er 7 og 9.

De 4 andre har barn fra 6 måneder til 5 år, så de er jo mye yngre og er heller ikke plass til alle på hytta. Jeg var så dumt og nevne det når vi hadde jentekveld,men hadde ikke regnet med de reagerte slik. Gjorde jeg noe helt feil her? skjønner jo at det var dumt og nevne det ,men sånn ellers? jeg ba ikke 4 av 6 eller noe, ba kun et fåtall

Som voksne damer burde de tåle dette. Alle 7 med sine barn hadde uansett blitt for mye. Men hadde kanskje sagt at neste tur  blir en «voksentur», med alle syv damene😃

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (4 minutter siden):

Som voksne damer burde de tåle dette. Alle 7 med sine barn hadde uansett blitt for mye. Men hadde kanskje sagt at neste tur  blir en «voksentur», med alle syv damene😃

ja vi skal til Roma i juli alle sammen , i 6 dager :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke gjort noe galt. Folk må lære seg at alle kan ikke gjøre alt sammen alltid. 

Anonymkode: 1abe4...6ee

• Liker 5
Gjest Hippokrates
Skrevet

En vennegjeng er ikke synonymt med "all or nothing". 

Det er selvfølgelig helt innafor å be noen få av dem innimellom uten at det blir ramaskrik. 

En annen gang er det du som holdes "utenfor" av ulike grunner. 

Voksne folk forstår dette. Som oftest.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har ikke gjort noe galt. Folk må lære seg at alle kan ikke gjøre alt sammen alltid. 

Anonymkode: 1abe4...6ee

Ja enig i dette,men synes det er trist de reagerer slik

AnonymBruker
Skrevet
Cylon skrev (3 minutter siden):

En vennegjeng er ikke synonymt med "all or nothing". 

Det er selvfølgelig helt innafor å be noen få av dem innimellom uten at det blir ramaskrik. 

En annen gang er det du som holdes "utenfor" av ulike grunner. 

Voksne folk forstår dette. Som oftest.

helt klart, er jo noen ganger ikke jeg får være med heller og det er selvsagt helt ok

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke gjort noe galt, og jeg mener det sier mye om de andre damene som reagerer negativt. Det er rett og slett barnslig og egoistisk tankegang de har, hvis de virkelig blir dødelig fornærmet av å ikke bli invitert. 

Hvis de konfronterer deg og mener dette er dårlig gjort, så får du si at "nei, det er ikke dårlig gjort - vi er alle voksne kvinner og ingenting å bli fornærmet over. Det er grunner til at bare *** og **** er invitert, neste gang blir det noen andre sikkert. Ikke alltid jeg blir invitert til alt heller, så denne oppførselen mener jeg er upassende" 

Anonymkode: 97c73...d2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Neida, men du trenger jo ikke spesifikt ta det opp? 

Anonymkode: 74f54...f0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sa de noe om hva de reagerte på? 

Anonymkode: f15f7...9df

AnonymBruker
Skrevet

Helt ok føler jeg. Hadde vært verre hvis det var én eller to du IKKE inviterte.

Anonymkode: b18fd...9fc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hahah virkelig. Voksne mennesker tåler sånt!
Fryktelig nærtagende damer det der..

AnonymBruker
Skrevet

Haha, trodde dette var et stikk mot denne brukeren:

Jeg skjønner ikke at voksne folk kan reagere så mye på småting som dette. Skulle tro man var i barneskolen, der hele klassen må bli invitert hver eneste gang....

Anonymkode: 966d3...4a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

jeg skjønner ikke at voksne folk kan reagere så mye på småting som dette. Skulle tro man var i barneskolen, der hele klassen må bli invitert hver eneste gang....

Anonymkode: 966d3...4a8

Ja, helt tragisk. Er jo kvinner som skaper dette tullet, de kaller tvang for inkludering.

Nordmenn er et merkelig folkeslag.

Anonymkode: 705c0...9d3

Skrevet

Rar ting å reagere på. Sier seg selv at det ikke er mulig at alle pluss barn er med, med mindre din bestemor eier et slott. 

Jeg har jevnt over ikke blitt bedt med på foreldre + barn turer mine venninner har hatt, og det har jeg full forståelse for. Jeg fikk barn mye tidligere enn mine venninner, så det hadde ikke vært noe særlig kjekt for mine barn. Ikke for meg som var ferdig med småbarn heller. 😅

Man bør takle at noen ganger passer det ikke at alle blir med på alt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er du virkelig forundret over de? 

Som mann er det ingen ting som forundrer meg over hvor lite som skal til for at en kvinne skal bli støtt eller fornærmet. 

Anonymkode: f1419...817

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke gjort noe feil. Skjønner ikke hvorfor de er fornærmet. Det er også sjeldent det er plass til 3 voksne og flere barn som kanskje må sove på ulike rom.

Anonymkode: 63620...812

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du har merkelige venner, og det ville hvert veldig rart å ikke nevne at dere skulle på hyttetur. 

Anonymkode: 9568d...b84

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk :)

vi gleder oss til tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...