AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Jeg har en tidligere venninne som jeg med tiden har glidd i fra. Sist vi møttes var for 4 år siden og da irriterte det meg og mannen min at hun lot sin 10 år gamle sønn slikke på kakene i bryllupet vårt. Han fjernet kakepynt, slikket på den og la den tilbake på kakene. Begge foreldrene stod bare og så på, og min mann gikk fram og sa på en rolig fin måte i fra til gutten at dette var upassende oppførsel. Da ble både min venninne og mannen hennes sure, og det har vært noen lignende episoder i ettertid der meg og min mann bare tenker at vi ikke orker å omgås dem når barna har så fri oppdragelse. I ettertid har vi hatt to barnedåper og en rund bursdag der de ikke har vært invitert. Vi har heller ikke møttes på disse årene og har nå kun det jeg vil kalle et passivt Facebook-bekjentskap . Jeg gratulerer henne hvert år med dagen men hun gjør aldri det tilbake. Har derfor ansett hele vennskapet som litt over, MEN nå, plutselig! før jeg skal feire rund dag sender hun meg en melding på Facebook der hun spør hvorfor jeg har lukket henne ute fra livet mitt? Og hvorfor de ikke har blitt invitert med på noe de siste årene? Og til slutt ønsker hun meg en god fest. Føler dette er litt bittert av henne..eller hva tenker andre her? Og nå grubler jeg litt på hvordan jeg bør svare. Bør jeg være dønn direkte, og si som sant er at jeg ikke orker ungenes oppførsel (hvilket jeg innerst inne sikkert er klar over), eller spinne videre på at jeg føler vi bare har glitt ifra hverandre? ( hvilket jeg også føler vi har). Problemet er at vi har felles venner og bekjente og kommer til å treffes i ulike settinger.Har ikke lyst å åpne opp for noe voldsomt drama,som jeg vet hun kan stelle istand. Hva ville DU gjort? Anonymkode: b5c55...60f 1 1
Gjest theTitanic Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 Barna hennes har vokst de siste fire årene så det er nok ikke lenger et problem at de slikker på kakene. Du må rett og slett velge om du vil ha henne i livet ditt eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 Dere har ikke hatt kontakt på så mange år, og "kjenner" hverandre ikke lengre. Jeg hadde vært helt ærlig med grunnen, sagt det du har skrevet her - uakseptabel oppførsel uten irettesettelse av foreldre + dere to får kjeft for å irettesette når det er helt uakseptabel oppførsel. Dere passer ikke sammen som venner og det burde være helt greit . Anonymkode: 348f0...441 8 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #4 Skrevet 28. mai 2022 theTitanic skrev (Akkurat nå): Barna hennes har vokst de siste fire årene så det er nok ikke lenger et problem at de slikker på kakene. Du må rett og slett velge om du vil ha henne i livet ditt eller ikke. Hvis de har hatt en så fri "oppdragelse" så kan du vedde på at de store barna til venninnen, er enda verre nå. Anonymkode: 348f0...441 9 2
Gjest O.G. Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 Ja, du skal si det som du er: At du ikke makter resultatet av oppdragelsen de har gitt ungene sine.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 4 minutter siden, O.G. said: Ja, du skal si det som du er: At du ikke makter resultatet av oppdragelsen de har gitt ungene sine. "du skal si det som det er" ... får hun ikke bestemme selv? Anonymkode: 30653...2d4 1
Gjest O.G. Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "du skal si det som det er" ... får hun ikke bestemme selv? Anonymkode: 30653...2d4 Jeg svarer på HI: AnonymBruker skrev (15 timer siden): Og nå grubler jeg litt på hvordan jeg bør svare. Bør jeg være dønn direkte, og si som sant er at jeg ikke orker ungenes oppførsel (hvilket jeg innerst inne sikkert er klar over). Anonymkode: b5c55...60f Har du et problem med det eller?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 Jeg synes det er veldig rart at du ikke vil ha kontakt med henne kun pga barna. Du kan vel treffe henne uten barn. Jeg har selv en sønn som var en skikkelig umulig apekatt av en unge da han var mindre, men heldigvis så kuttet ikke noen av venninnene mine meg ut av den grunn. Anonymkode: de13f...00f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 Men har de invitert deg/dere til å delta på begivenheter i sitt liv? Eller på annen måte forsøkt å initiere og opprettholde kontakten? Anonymkode: f9d02...260 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 Hvordan folk oppdrar barna sine er ikke andres sak. Ganske rart å kutte ut folk pga. en ting barnet deres gjorde for 4 år siden som du/dere ikke likte. Virker veldig sært. Anonymkode: 7d0be...831 2
TLR Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har en tidligere venninne som jeg med tiden har glidd i fra. Sist vi møttes var for 4 år siden og da irriterte det meg og mannen min at hun lot sin 10 år gamle sønn slikke på kakene i bryllupet vårt. Han fjernet kakepynt, slikket på den og la den tilbake på kakene. Begge foreldrene stod bare og så på, og min mann gikk fram og sa på en rolig fin måte i fra til gutten at dette var upassende oppførsel. Da ble både min venninne og mannen hennes sure, og det har vært noen lignende episoder i ettertid der meg og min mann bare tenker at vi ikke orker å omgås dem når barna har så fri oppdragelse. I ettertid har vi hatt to barnedåper og en rund bursdag der de ikke har vært invitert. Vi har heller ikke møttes på disse årene og har nå kun det jeg vil kalle et passivt Facebook-bekjentskap . Jeg gratulerer henne hvert år med dagen men hun gjør aldri det tilbake. Har derfor ansett hele vennskapet som litt over, MEN nå, plutselig! før jeg skal feire rund dag sender hun meg en melding på Facebook der hun spør hvorfor jeg har lukket henne ute fra livet mitt? Og hvorfor de ikke har blitt invitert med på noe de siste årene? Og til slutt ønsker hun meg en god fest. Føler dette er litt bittert av henne..eller hva tenker andre her? Og nå grubler jeg litt på hvordan jeg bør svare. Bør jeg være dønn direkte, og si som sant er at jeg ikke orker ungenes oppførsel (hvilket jeg innerst inne sikkert er klar over), eller spinne videre på at jeg føler vi bare har glitt ifra hverandre? ( hvilket jeg også føler vi har). Problemet er at vi har felles venner og bekjente og kommer til å treffes i ulike settinger.Har ikke lyst å åpne opp for noe voldsomt drama,som jeg vet hun kan stelle istand. Hva ville DU gjort? Anonymkode: b5c55...60f Holdt meg langt unna henne. 1 1
Gjest O.G. Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan folk oppdrar barna sine er ikke andres sak. Ganske rart å kutte ut folk pga. en ting barnet deres gjorde for 4 år siden som du/dere ikke likte. Virker veldig sært. Anonymkode: 7d0be...831 Jeg ville ha kuttet ut folk hurtig selv hvis de ikke reagerte selv hvis sønnen deres åt kakepynten, for deretter sette tilbake det som ikke falt i smak. Sånt sier alt man trenger å vite om dem både som mennesker og foreldre.
TLR Skrevet 29. mai 2022 #13 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan folk oppdrar barna sine er ikke andres sak. Ganske rart å kutte ut folk pga. en ting barnet deres gjorde for 4 år siden som du/dere ikke likte. Virker veldig sært. Anonymkode: 7d0be...831 Jeg hadde blitt drittsur hvis en 10 år gammel guttunge skikket på kakene i bryllupet. Så jeg forstår henne 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #14 Skrevet 29. mai 2022 O.G. skrev (4 minutter siden): Jeg ville ha kuttet ut folk hurtig selv hvis de ikke reagerte selv hvis sønnen deres åt kakepynten, for deretter sette tilbake det som ikke falt i smak. Sånt sier alt man trenger å vite om dem både som mennesker og foreldre. TLR skrev (1 minutt siden): Jeg hadde blitt drittsur hvis en 10 år gammel guttunge skikket på kakene i bryllupet. Så jeg forstår henne Kommer an på om han gjorde det før eller etter servering. Anonymkode: 7d0be...831
Gjest O.G. Skrevet 29. mai 2022 #15 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer an på om han gjorde det før eller etter servering. Anonymkode: 7d0be...831 Helt greit å sleike på kakene etter servering liksom?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #16 Skrevet 29. mai 2022 O.G. skrev (Akkurat nå): Helt greit å sleike på kakene etter servering liksom? Det hadde ikke jeg hatt noen problemer med ihvertfall. Anonymkode: 7d0be...831
AprilLudgate Skrevet 29. mai 2022 #17 Skrevet 29. mai 2022 Jeg hadde gitt klar beskjed i bryllupet. Utover det forstår jeg ikke hvorfor du har droppet henne som venn? 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #18 Skrevet 29. mai 2022 DundreMilfin skrev (1 minutt siden): Utover det forstår jeg ikke hvorfor du har droppet henne som venn? Nettopp. Det er det jeg heller ikke skjønner. Anonymkode: 7d0be...831
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #19 Skrevet 29. mai 2022 Jeg kommer inn litt fra siden her føles det som og fronter den mer konfliktreduserende løsning. Ville liret av meg noe greier om å gli fra hverandre og synes vi er for forskjellige. Ja om jeg da altså fortsatt ikke ville ha kontakt. Ser ikke hensikten med å skape en konflikt. Anonymkode: 2860d...4aa 3
Fionas Skrevet 29. mai 2022 #20 Skrevet 29. mai 2022 En 10 åring er ikke voksen og kan plutselig gjøre slike ting uten at det er noe alvorlig gale..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå