Gå til innhold

Får man dårlig nytt over telefonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en mor som for to uker siden fjernet en svulst. Hun har fått telefontime med legen mandag. Skal da få beskjed på prøvene. 
Siden hun ikke må møte på sykehuset tenker jeg det må være positivt? For de pleier vel ikke gi dårlige nyheter over telefon?

Anonymkode: fff4c...ee6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her vil jeg ikke svare hverken ja eller nei, siden det praktiseres litt forskjellig. Kanskje du har mulighet til å være sammen med henne når hun får telefonen, eller har hun din far eller andre hun bor med? 

Anonymkode: 132fa...cd6

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min fikk svar på at det var kreft med spredning etter å ha fjernet noe vi først trodde ikke var så farlig over telefon 

Anonymkode: 668d2...e5d

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mannen min fikk svar på at det var kreft med spredning etter å ha fjernet noe vi først trodde ikke var så farlig over telefon 

Anonymkode: 668d2...e5d

Samme for min mor... og så ble mannen min kalt inn til time på sykehuset etter grundig sjekk av lungene da de mistenkte kreft - da var det ingenting. 

Anonymkode: 8a83d...d83

AnonymBruker
Skrevet

De gir slike beskjeder via telefon. De vet vel neppe svaret før mandag selv

Det mest vanlige er å avtale nye tester eller oppstart av behandling. 

Men ikke ta sorgene på forskudd. 

Anonymkode: 2be60...755

AnonymBruker
Skrevet

Min mor fikk kreftbeskjed over tlf, så det praktiseres nok litt forskjellig. 

Anonymkode: cfbc4...ee7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fått beskjed om funn av hissig forstadie til kreft per telefon. Så en telefonsamtale i seg selv er ikke noe indikasjon på om det er bra eller dårlig resultat. 

Anonymkode: c3013...571

Skrevet

Du kan få både godt og dårlig nytt på telefon.

AnonymBruker
Skrevet

Da jjeg fjernet en kul satt de opp telefontime når jeg var der for resultat av biopsien. Så de visste jo ikke om det var dårlig eller gode nyheter når timen ble satt opp. 

Anonymkode: d6b86...d40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...