AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Hei, På torsdag gjorde jeg det slutt med eksen da jeg ikke følte at forholdet vårt ga meg noe. Han var aldri tilstedeværende, ekstremt sjalu og ga ofte litt faen i meg. Vi begge jobber i samme bransje (jobber innenfor salg) og hvis jeg fikk en god kunde eller gjorde noe som resulterte i høyere inntekt eller flere avtaler/kunder, så kunne han bli skikkelig sjalu og til tider også slenge litt ekle kommentarer etter meg. Jeg prøvde å ikke fokusere så mye på det - men for å unngå alt dette ble jeg nødt til å slutte å fortelle ham om fremgangen min og heller legge opp gode ting som "negative". Videre har han bare møtt meg 8 ganger totalt på 6 mnd (vi har vært forlovet siden august 2020) men i Hele januar frem til snart Juni 2022 møtte han meg bare 8 ganger. Mente at det skyldtes mye jobb og det ene og det andre. Men samtidig som han aldri kunne møte meg eller avlyste avtaler med meg, så var han plutselig ute med kompiser, firmafester og ikke minst utenlandsreiser med venner og familie. Jeg valgte derfor å gjøre det slutt. Da jeg opplevde at han tok meg for gitt. Han kontaktet meg bare da han trengte hjelp eller gikk gjennom en vanskelig periode, men utover det var han aldri interessert i å snakke med meg eller møte meg. Hvis jeg tok opp noe jeg gikk gjennom så kunne han svare tilbake med "Jeg vet ikke hva jeg skal si om saken, fordi det har aldri skjedd med meg før". Jeg gjorde det slutt med ham på torsdag og endte det på en fin måte. Sa at han bare måtte ringe meg om han noen gang følte å snakke med noen. Så at han nettopp lagde seg profil på instagram med fult navn, bilder og begynte å legge til masse jenter. Flere av jentene fulgte ham tilbake og kommenterte bildene hans. Utifra hva jeg kunne se og hvordan ting virket ut, så fikk jeg inntrykket av at han kjente til flere av disse jentene og jeg har under den perioden jeg har kjent ham aldri hørt om disse eller på noen måter fått inntrykk av at han kunne vært i kontakt med disse. Noe sier at han ble kjent med dem imens han angivelig var i et forhold med meg. Jeg tok kontakt med ham og ba ham om å blokkere meg, da jeg syns det ble litt mye for meg og jeg ønsket ikke å se på det. Han svarte tilbake med å spørre hvorfor jeg gjorde det slutt om jeg hadde vanskeligheter med å gå videre fra ham og om han kunne ringe meg en siste gang. Jeg føler jeg ikke ønsker å snakke med ham og selv om dette er veldig vanskelig å se på og være vitne til - så angrer jeg på at jeg ba ham blokkere meg. Jeg syns jeg burde ha vært tøffere enn det og ikke latt meg bli påvirket. Det er veldig trist å se at han har det så lett for å gå videre. Jeg har tenkt å overøse meg med masse arbeid. Kunne dere gitt meg noe tips på andre ting jeg kan gjøre for å komme meg over ham eller ikke tenke på ham? Anonymkode: dac5d...8ce
Kenelz Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 - Du vet hvordan han er så du går ikke glipp av noe nytt. - Det han gjør nå skal ikke du bry deg noe om. Han er søppel og gjør søppel ting. - Du kan selv blokkere han, ikke gidd å bruk tid på at han skal gjøre det. - Han blir ikke å forandre seg. - Blokker han! 1
girlie93993 Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 Som skrevet over, du vet hvordan han er. Å lese en bok om igjen endrer ikke måten boka ender på, forstår du? Du kan lese en side om og om igjen, men den er fortsatt den samme. Jeg skjønner det er jævlig kjipt at han gjør sånn, og ikke minst provoserende. Likevel så valgte du å gjøre det slutt, men det har kanskje noe å gjøre med at du fikk så lite oppmerksomhet av han, og at han plutselig både gir og får oppmerksomhet av andre jenter? Skjønner selvfølgelig at det blir mye for deg og ikke minst mange spørsmål og usikkerheter, men ut fra hva du har beskrevet virker det ikke som dere hadde noe stabilt forhold på den fronten, hvis han bare var sjalu, bitter og ikke tok tid til deg. Det er en prosess, en vanskelig prosess, hvor du selv bare må kutte ut all kontakt og la være å ta noe kontakt. Det er veldig vanskelig, men det blir bedre dag for dag. Om du ønsker å si han noe, så skriv det ned, fremfor å sende det til han. Få ut følelsene dine, du går tross alt gjennom et brudd og er også i en sårbar periode. Når du kommer deg ut av den så er du ikke i de samme følelsene og ser ting forskjellig, og da skulle du mest sannsynlig ønske at du bare hadde latt hele mannen være! Du tok kontakt med han og ba han blokkere deg, åpenbart fordi du vil ha en reaksjon fordi du er såret, helt forståelig. Men dette pusher han mest sannsynlig lenger vekk, og det virker ikke som han har brydd seg "så mye" i dette forholdet dere har hatt. Det er sårt, men det er det beste for deg. Du har kommet deg ut av et forhold, så lukk kapitelet dere har sammen og legg det bak deg. Det er SÅ mange bedre menn der ute, så bruk heller tid på å komme deg over han og blokker han overalt, bruk tiden din på andre ting.
GulSitron Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 Har inntrykk av at mange menn gjør dette som et steg i å gå videre. Oppretter Instagram/datingprofil, legger til mange nye damer i some etc. Jeg har en teori om at de gjør det for å distrahere seg selv vekk fra bruddet, styrke egen selvtillit/selvfølelse og sitte med en følelse av at de er verdt noe, at de har mulighet til å finne en ny dame på sikt osv. Uansett, du må være sterk for deg selv. Husk på hvordan han var da dere var sammen. Sjalu og stygge ord når noe positivt skjedde med deg og din fremgang, tok ikke kontakt annet enn for hans egen vinning. Du fortjener mer enn å være en mental søppelbøtte for andre. Blokker han på Instagram, fokuser på deg selv og ditt liv, din fremgang i karriere osv. Du skal være din egen beste venn, din egen heiagjeng. Og husk alltid: du er den viktigste personen i ditt liv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå