Gå til innhold

Noen som har klart å bli kvitt fotvorter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har blitt kvitt fotvorter med hjemmefrysing eller lignende? Er det noe som funker? Har prøvd flere hjemmefrysinger uten noe resultat.

Anonymkode: ce694...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Funka ikke for meg. Prøvde alt apoteket hadde å tilby. Dro til legen og frøs dem, også fikk jeg en salve jeg skulle smøre på og ta plaster over til de falt av.

Anonymkode: d97bd...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet du årsaken til fotvorter?

De produseres av humant papillomavirus. Altså samme type virus som er forbundet med livmorhalskreft. 

Siden virus ikke liker sol, kan det være en ide å komme seg ut i sola jo før jo heller.

Fotvorter er et vinterfenomen og bruker å forsvinne om sommeren, når vi får sol på kroppen. 

Husk at fotvorter er smittsomt. Det kan være hensynsfullt av en med fotvorter å vaske dusjen godt etter seg. 

Anonymkode: 3c286...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk en på hælen en gang og den fikk jeg skjært vekk. Den satt dypt. Veldig effektivt kom aldri igjen.

Anonymkode: 0db00...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en del vorter på den ene foten min som barn. Den ene ble skjært bort, men hadde på det meste rundt 15 vorter tærne/ under foten i flere år. En kveld spurte Mamma om hvordan det går med vortene, også så hun under foten min. Da var alle borte vekk! Så plutselig forsvinner de :) 

Anonymkode: 52624...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt en stor og dyp vorte som jeg har skrapt og smøret i en mnd. Nå er den borte. To andre, litt mindre, forsvant etter to uker med samme behandling to ganger i uka etter dusj.

Anonymkode: 3dc34...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvilke produkter har dere som har fått de bort brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jeg hadde tre stykker samtidig i en periode og forsøkte hjemmefrysing osv, men kan ikke huske at det funket.

Men alle er borte nå ser jeg. Det eneste jeg har gjort de siste årene er at jeg har brukt babyfoot (sånn fot peeling) en til to ganger i året… kan det ha tatt knekken på vortene kanskje ?

Anonymkode: eae15...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har brukt maursyre (kjøpt på apotek) som man smører på 1 gang i uken og det har funket bra. Må bare være litt disiplinert. 

Har en på hælen nå som er skikkelig lei, men den blir stadig mindre og er nok borte snart den også. 

Anonymkode: a38ca...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvilke produkter har dere som har fått de bort brukt?

Fra apotek, en liten flaske med orange kork. Må være disiplinert. Jeg bruker skalpell og skraper av med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en fotvorte på størrelse med et kronestykke. Jeg prøvde alt mulig uten å bli kvitt den, helt til jeg fikk tips om bananskall. Da forsvant den i løpet av kort tid.

Ta et bananskall over vorten, plastre så det blir tett. Vorten kommer garantert til å forsvinne.

Anonymkode: d08bd...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde dette bare var noe barn fikk.  Jeg hadde det som unge og sønnen min hadde det som unge sikkert fordi vi dusjet i fellesdusjer.  Nå er det sjelden jeg gjør det.  Er det derfor dere får de??

Anonymkode: 9907e...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har hatt en stor og dyp vorte som jeg har skrapt og smøret i en mnd. Nå er den borte. To andre, litt mindre, forsvant etter to uker med samme behandling to ganger i uka etter dusj.

Hva har du smører med? Og skrapt med?

Anonymkode: ca598...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tror jeg hadde tre stykker samtidig i en periode og forsøkte hjemmefrysing osv, men kan ikke huske at det funket.

Men alle er borte nå ser jeg. Det eneste jeg har gjort de siste årene er at jeg har brukt babyfoot (sånn fot peeling) en til to ganger i året… kan det ha tatt knekken på vortene kanskje ?

Anonymkode: eae15...8c8

Vorter forsvinner vanligvis av seg selv innen to år, så du trenger ikke å ha gjort noe som helst😊

Anonymkode: ca598...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har brukt Vortefri (maursyre), fulgte anvisningen på pakken.

Anonymkode: 0134a...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvitt de ved å bruke et plaster jeg kjøpte på Normal. Det er et vorteplaster. Da slipper du å gise med denne syra. Brukte også en krem med salisyre også kjøpt på Normal. Den brukte jeg mot hard hud, men brukte den på vorten også. Den er borte hos meg. Grunnen til at jeg fikk den var fordi jeg var for fuktig på føttene en vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hadde en del vorter på den ene foten min som barn. Den ene ble skjært bort, men hadde på det meste rundt 15 vorter tærne/ under foten i flere år. En kveld spurte Mamma om hvordan det går med vortene, også så hun under foten min. Da var alle borte vekk! Så plutselig forsvinner de :) 

Anonymkode: 52624...61f

Husker du når på året fotvortene plutselig forsvant?

Anonymkode: 3c286...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Datteren min var voldsomt plaget på den ene foten, på tærne ved neglen. Fryste hos legen 5 ganger, skjedde ingenting… Endte med fotbad hver kveld, maursyre og «operasjon» hjemme med skalpell og pirkeredskaper. Holdt vel på i 3 mnd hver eneste kveld før det endelig ble borte! 

Anonymkode: a3b56...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...