Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snakket med en lege om dette som sa at før fikk man dekket karkirurgi, men ikke lenger og begrunnet det med at staten bare bestemte seg for å være vrang. Altså, de klør! Og de er stygge. De gjør jo ingen nytte, så hvorfor skal man ut med så store summer for det?

Anonymkode: 161f5...4a2

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2022 den 19.38):

Snakket med en lege om dette som sa at før fikk man dekket karkirurgi, men ikke lenger og begrunnet det med at staten bare bestemte seg for å være vrang. Altså, de klør! Og de er stygge. De gjør jo ingen nytte, så hvorfor skal man ut med så store summer for det?

Uansett grunn?

Det er trist. Har selv vært sykemeldt i forkant av mine 3 åreknuteopeasjoner pga. søvnmangel. Slet veldig med kramper..

Anonymkode: 1737f...3bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Uansett grunn?

Det er trist. Har selv vært sykemeldt i forkant av mine 3 åreknuteopeasjoner pga. søvnmangel. Slet veldig med kramper..

Kramper pga åreknuter? Hva mente du med uansett grunn? 
Jeg har begynt å få de tilbake. Helvetes stygghet. Hvorfor lager kroppen så mye unyttig?

AnonymBruker
Skrevet

Det anses som en kosmetisk operasjon,derfor blir det ikke dekket.

Anonymkode: af3b4...fcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det bare er kosmetisk så dekkes ikke operasjon. Ved vedvarende plager og symptomer knyttet til åreknuter så dekkes operasjon av det offentlige. Helt greit det, tenker nå jeg.

Anonymkode: 18584...94f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så lenge det bare er kosmetisk så dekkes ikke operasjon. Ved vedvarende plager og symptomer knyttet til åreknuter så dekkes operasjon av det offentlige. Helt greit det, tenker nå jeg.

Anonymkode: 18584...94f

Nei, blir ikke dekket selv om min verker og klør. Fikk to avslag. 

Anonymkode: 8f583...ac9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, blir ikke dekket selv om min verker og klør. Fikk to avslag. 

Anonymkode: 8f583...ac9

Mannen min ble operert nå i vår, og operasjonen ble dekket. Han hadde veldig mye vondt i benet, måtte sitte med foten høyt hver kveld, og klarte ikke gå mye/langt. Han var også hoven i legg/ankel. Så noen får det fortsatt dekket. 

Anonymkode: 37d07...c87

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min ble opererert for noen få uker siden, og fikk alt dekket. Hun hadde mye smerter. 

Mens om det hovedsaklig er kosmetiske plager, så får man det ikke dekket - noe jeg synes er helt greit (og ja, jeg har åreknuter selv, som heldigvis ikke gjør vondt, men ja, de ser ikke lekre ut)

Anonymkode: 9d2d7...f4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Søsteren min ble opererert for noen få uker siden, og fikk alt dekket. Hun hadde mye smerter. 

Mens om det hovedsaklig er kosmetiske plager, så får man det ikke dekket - noe jeg synes er helt greit (og ja, jeg har åreknuter selv, som heldigvis ikke gjør vondt, men ja, de ser ikke lekre ut)

Anonymkode: 9d2d7...f4d

Hvordan kan man vite om de gjør vondt eller ikke? De trenger ikke være store for det. Synes det er helt greit å få det dekket også pga det stygge utseendet det gir. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det anses som en kosmetisk operasjon,derfor blir det ikke dekket.

Anonymkode: af3b4...fcb

Åja... fordi alle synes det er så stygt. De kan ikke gjøre vondt liksom 🙄 de er både stygge og vonde jo. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 14.36):

Kramper pga åreknuter? Hva mente du med uansett grunn? 
Jeg har begynt å få de tilbake. Helvetes stygghet. Hvorfor lager kroppen så mye unyttig?

Ja, mye kramper og "tunge bein". Og fikk årebetennelse gjenntatte ganger. Alle mine tre operasjoner ble dekket..

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan man vite om de gjør vondt eller ikke? De trenger ikke være store for det. Synes det er helt greit å få det dekket også pga det stygge utseendet det gir. 

Du kjenner da om det gjør vondt.

Anonymkode: 18237...170

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kjenner da om det gjør vondt.

Anonymkode: 18237...170

Ja men hvordan skal en lege kunne vurdere det? Han første jeg spurte ville ikke dekke det, fordi han mente at jeg bare syntes de var stygge men så skiftet jeg lege og hun henviste. De gjorde ikke SÅ vondt da, men jeg syntes de er så stygge så løy litt, men de ble vondere og vondere. Nå får jeg allerede tilbake noen. Hesikkes søplete veneklaffer. 

Men er staten såååå redde for at bare vil fjerne stygge ting at de mistenker at det kun er kosmetisk hele tiden? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...