Gå til innhold

Hvor gammel var du når du slutta med støttehjul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var du da du sluttet med støttehjul på sykkel? Hvor gjorde dere det og hvem var det som lærte deg😊?husker du noe av det

jeg sluttet året jeg var 5. Husker det godt. Pappa pleide å ta meg med på parkeringsplassen på jobben hans etter barnehagen og middag. Hadde på albue og knes beskyttere på. Ble en del fall, og tok tid. Plutselig en dag knakk jeg koden og husker jeg var så stolt . Som premie leide vi film på kiosken på vei hjem, med pose tv godt 😄

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke, men husker jeg var den som lærte meg å sykle sist i gata. Fikk pappa til å ta de av, men klarte ikke sykle på den så da satt jeg på sykkelen mens jeg holdt meg fast i portstolpen og så på at de andre barna sykla. Det var storebroren min som til slutt lærte meg å sykle. Tipper jeg var 6-7 år.

Anonymkode: 08582...e38

AnonymBruker
Skrevet

5 år. Samme er  datteren vår som nettopp lærte det seg:)

Anonymkode: cd465...116

AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke selv, men sønnen min var 5 år da han syklet uten. Lillesøster fikk sin første sykkel da hun var 3 år og bare satte seg på og syklet i vei. Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe støttehjul, men trengte tydeligvis ikke det 🤪 

Anonymkode: e0387...a8a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke støttehjul, og jeg lærte av en venn på min egen alder å sykle. Han holdt i setet bak, og jeg vinglet avgårde med han småløpende ved siden av. Så slapp han taket, mens jeg intetanende syklet i vei.
Vi var vel rundt 5 år.

Anonymkode: 4025e...c0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av søsken hadde støttehjul, tro ingen i gata hadde det på 80 tallet. Mor/far løp med oss på sykkelen, og tror vi knekte koden rimelig raskt, jeg reste rundt med en slik liten sykkel for 3 åringer eller så

Anonymkode: 39571...3b1

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Husker ikke så mye av det. Husker bare jeg klarte å sykle uten (tror det var hjemme) og at jeg var så stolt. Kan tenke meg jeg var rundt 5-6 års alderen. 

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke støttehjul var oppfunnet da jeg lærte å sykle på en stor gammel damesykkel på 60 tallet.En del knall og fall var det jo, men det hørte med😄

Anonymkode: c4f4e...7fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri støttehjul. Hadde ikke barnesykkel heller, lært meg å sykle på mamma sin gamle sykkel da jeg var rundt 8 tipper jeg. Strenge foreldre..

Anonymkode: 44851...16a

Skrevet

Hadde aldri støttehjul. Lærte å sykle på en gammel DBS combi i voksenstørrelse som jeg fikk av en nabo i 1989. Hadde nye moro med den sykkelen til ramma brakk rett av mens jeg syklet på den i nedoverbakke. Det var mindre festlig.

AnonymBruker
Skrevet

Brukte aldri støttehjul, bare prøvde og feilet og ramlet til jeg klarte å sykle. 

Anonymkode: ce3ff...e7b

Skrevet

Var 7-8 år. Mamma lova meg en tusenlapp hvis jeg klarte å sykle et 8-tall. Øvde og øvde hver dag i flere uker til jeg tilslutt klarte det 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Lærte av morfar, var 5 år. Jeg hadde ikke støttehjul så det ble litt fall... 😅

Anonymkode: b0845...cff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 6 år, lærte det av meg selv. Ikke snakk om at noen skulle hjelpe meg nei. 

Anonymkode: 59d59...3e2

Skrevet

Tre!

Adhd-barn og veldig aktiv og motorisk "flink" for alderen. (Konsentrasjon derimot....) Kunne for så vidt ikke bremse, så kjørte til enden i gata og velta over en gressplen, snudde og kjørte inn i en murvegg. Og sånn gikk dagene

AnonymBruker
Skrevet
Cyndaquil skrev (1 time siden):

Hvor gammel var du da du sluttet med støttehjul på sykkel? Hvor gjorde dere det og hvem var det som lærte deg😊?husker du noe av det

jeg sluttet året jeg var 5. Husker det godt. Pappa pleide å ta meg med på parkeringsplassen på jobben hans etter barnehagen og middag. Hadde på albue og knes beskyttere på. Ble en del fall, og tok tid. Plutselig en dag knakk jeg koden og husker jeg var så stolt . Som premie leide vi film på kiosken på vei hjem, med pose tv godt 😄

jeg var også 5 år, mitt barn var 3 år, hn er veldig tidlig på alt da

Anonymkode: 11eda...a4d

AnonymBruker
Skrevet

Brukte aldri støttehjul, lærte meg selv å sykle på bestefars gamle herresykke før jeg var 4. Satt i ramma😂

Anonymkode: 12d91...f0a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Brukte aldri støttehjul, lærte meg selv å sykle på bestefars gamle herresykke før jeg var 4. Satt i ramma😂

Anonymkode: 12d91...f0a

Det gjorde jeg også, men jeg var litt eldre enn deg.  Jeg var vel 6-7 år, og sto inni ramma.

Da jeg gikk over til jentesykkel var det veldig uvant å sykle rett, og ikke med sykkelen tiltet på skrå. 😂

Anonymkode: c82d7...13b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var fire. Det var dattera mi og, men hun fikk faren sin til å skru på støttehjula igjen. Lærte det på nytt i dag, nå er hun fem.. 😊

Anonymkode: 65b47...251

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke støttehjul var oppfunnet da jeg lærte å sykle på en stor gammel damesykkel på 60 tallet.En del knall og fall var det jo, men det hørte med😄

Anonymkode: c4f4e...7fe

Samme her😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...