Gå til innhold

En «kompis» ville ikke være venn med meg pga. jeg brukte Ritalin (har det på resept) og nå spør han om å kjøpe det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han virker ikke helt frisk nei. Han kuttet kontakten med meg i fjor november, fordi han ikke ville være venn med noen som bruker Ritalin, og mente at det var farlig, og at han ikke ville støtte noe «system». Dette er hans ord. Hvilket system han prater om, vet jeg egentlig ikke. Vi ble «venner» igjen i januar, og da var saken ute av verden. Nå for ca et par timer tilbake sender han mld og spør om å kjøpe av meg? Jeg sa jo så klart nei, fordi det er ulovlig å selge det, og ikke bra for noen som ikke har det på resept. Men hva faen for noe dobbeltmoralsk greie er det her for noe? Burde jeg si noe til han ang det i fjor? 

Anonymkode: 9c807...71a

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok hatt rusproblemer og visste han kom til å være fristet til å få/kjøpe/ta av dere hvis dere hang sammen. Nå er han kanskje utpå igjen og derfor spør han.

Anonymkode: 5fd92...fe6

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har nok hatt rusproblemer og visste han kom til å være fristet til å få/kjøpe/ta av dere hvis dere hang sammen. Nå er han kanskje utpå igjen og derfor spør han.

Anonymkode: 5fd92...fe6

Njaei. Kan hende det er derfor, men han slår ikke meg inn som typen som bruker narkotika. Vi har egt et ganske tett vennskap, og deler mye ting, men dette har han aldri nevnt. Han studerer, og gjør det greit på skolen. Tror det er mer derfor. At han skulle hatt rusproblemer, kan jeg ikke tro, selv om jeg selvsagt ikke kan vite 100% 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Han virker ikke helt frisk nei. Han kuttet kontakten med meg i fjor november, fordi han ikke ville være venn med noen som bruker Ritalin, og mente at det var farlig, og at han ikke ville støtte noe «system». Dette er hans ord. Hvilket system han prater om, vet jeg egentlig ikke. Vi ble «venner» igjen i januar, og da var saken ute av verden. Nå for ca et par timer tilbake sender han mld og spør om å kjøpe av meg? Jeg sa jo så klart nei, fordi det er ulovlig å selge det, og ikke bra for noen som ikke har det på resept. Men hva faen for noe dobbeltmoralsk greie er det her for noe? Burde jeg si noe til han ang det i fjor? 

Kanskje vanskelig å holde seg unna og lett å la seg friste når han veit du bruker ? Jeg hadde snakka med han om det . Ikke selg til han . Lås inn medisinen eller ha de et sted han ikke kan stjele de hvis han skal hjem til deg . 

Endret av FruR
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Okay? Har han adhd?

Anonymkode: 16c66...071

• Liker 1
Skrevet (endret)

En slik «venn» hadde jeg aldri orket. Jeg ville nok ikke orket å vært venner med en slik person, fordi det bryter fullstendig med noen verdier jeg har.

Hør meg ut, og tenk over hvilke verdier du selv har. Kanskje kjenner du deg igjen i noen av de verdiene jeg deler under:

1) «Venner» som ber deg om å holde deg unna medisiner man får på resept som man må ha, er ikke noe venn i mine øyne. Da viser vedkommende null forståelse for deg som person, og ingen interesse av at du skal være frisk og ha en god helse. En person som ikke kan ønske meg det, og samtidig blander seg inn i sykdom uten forståelse, er ingen god venn. Hvorfor er det greit å være nær venn med noen som ikke har problemer med å spille russisk rulett med din helse?

2) En person som tror på «big pharma» eller «system» kunne jeg aldri vært nær venn med. Mennesker som er deep down the rabbit hole, og tror på slike konspirasjoner, er så langt ifra min virkelighetsoppfattelse, at jeg ikke ville klart å ha et nært vennskap. Jeg tenker at alle gode vennskap er bygd på at man deler noen av de samme grunnverdiene. En person som tror på alt av konspirasjonsteorier vil være så langt ifra man kan komme mine egne grunnverdier.

3) En person som ønsker å kjøpe medisiner illegalt, viser at de ikke respekterer lover og regler. En person som ser så lett på lovbrudd kunne jeg ikke vært «venn» med, fordi jeg ønsker ikke et nært vennskap med personer som tar så lett på å gjøre ulovlige handlinger. Først skal de ha medisiner illegalt, så går det fort fra en liten ulovlig handling til noe større. Slike holdninger sier mye om en persons karakter (eller mangel på karakter).

Så er spørsmålet. Kjenner du deg igjen i noen av verdiene over.

Hvis svaret er ja, så er spørsmålet: Hvorfor ønsker du fremdeles da et nært vennskap med denne personen?

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden):

En slik «venn» hadde jeg aldri orket. Jeg ville nok ikke orket å vært venner med en slik person, fordi det bryter fullstendig med noen verdier jeg har.

Hør meg ut, og tenk over hvilke verdier du har. Kanskje kjenner du deg igjen i noen av de verdiene jeg deler under:

1) «Venner» som ber deg om å holde deg unna medisiner man får på resept som man må ha, er ikke noe venn i mine øyne. Da viser vedkommende null forståelse for deg som person, og ingen interesse av at du skal være frisk og ha en god helse. En person som ikke kan ønske meg det, og samtidig blander seg inn i sykdom uten forståelse, er ingen god venn. Hvorfor er det greit å være nær venn med noen som ønsker å spille russisk rulett med din helse?

2) En person som tror på «big pharma» eller «system» kunne jeg aldri vært nær venn med. Mennesker som er deep down the rabbit hole, og tror på slike konspirasjoner, er så langt ifra min virkelighetsoppfattelse, at jeg ikke ville klart å ha et nært vennskap. Jeg tenker at alle gode vennskap er bygd på at man deler noen av de samme grunnverdier. En person som tror på alt av konspirasjonsteorier vil være så langt ifra man kan komme mine egne grunnverdier.

3) En person som ønsker å kjøpe medisiner illegalt, viser at de ikke respekterer lover og regler. En person som ser så lett på lovbrudd kunne jeg ikke vært «venn» med, fordi jeg ønsker ikke et nært vennskap med personer som tar så lett på å gjøre ulovlige handlinger. Først skal de ha medisiner illegalt, så går det fort fra en ulovlig handling til noe større. Slike holdninger sier mye om en persons karakter.

Så er spørsmålet. Kjenner du deg igjen i noen av verdiene over.

Hvis svaret er ja, så er spørsmålet: Hvorfor ønsker du fremdeles et nært vennskap med denne personen?

Dette.

TS: hold deg unna fyren, han er sannsynligvis en tulling, og også en konspitulling, mulig også med narkoproblemer e.l.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

🤮

Han der kommer du aldri til å få noe positivt ut av.. 

Anonymkode: 3609f...17a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest Luna Llena
Skrevet

Du sier selvfølgelig nei, trenger han medisiner får han gå til legen.  Så er det legens jobb å avgjøre om han trenger medisiner. 

AnonymBruker
Skrevet

Spør han hvorfor han kuttet deg ut i november? 

Anonymkode: 1fb1b...d18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er student. Det er eksamensperiode nå. Har hørt at det er lett å selge medisiner til studenter som skal prestere. 

Anonymkode: e7d74...185

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...