Gå til innhold

Hvor lenge varer bivirkninger av antibiotika?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en tredagers kur med selexid og har vært litt løs i magen i ettertid. Jeg regnet med det bare kom til å være mens jeg tok tablettene, men nå blir jeg jo bekymret for om det får varige følger. Hvor lenge er det vanlig å ha bivirkninger etter antibiotika? Noen andre som har tatt selexid og merket noe?

Anonymkode: c7544...bd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta probiotika i tillegg til antibiotika for å unngå bivirkningene. Antibiotika dreper som kjent alle bakterier, også de snille du trenger i tarmen. Det vil nok gå 2-3 uker til den normale tarmfloraen har bygget seg opp igjen

Anonymkode: 6da82...78f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør ta probiotika i tillegg til antibiotika for å unngå bivirkningene. Antibiotika dreper som kjent alle bakterier, også de snille du trenger i tarmen. Det vil nok gå 2-3 uker til den normale tarmfloraen har bygget seg opp igjen

Vet du om noe probiotika som er bra? Som faktisk funker? Det er melkesyre i tranebærkapslene jeg begynte å ta samtidig, men vet ikke om det er nok

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du om noe probiotika som er bra? Som faktisk funker? Det er melkesyre i tranebærkapslene jeg begynte å ta samtidig, men vet ikke om det er nok

Kjøper kapsler på apoteket

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

På helsekosten har de de beste. Det burde være fler billioner bakterier per kapsler og gjerne mange forskjellige bakteriestammer. 

Anonymkode: e5c9e...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...