Gå til innhold

Var dette slemt av meg ? jeg ble litt irritert på en venn av barnet, da hn alltid er så sutrete og bestemmer over min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De går i 4 klasse , og hn er alenebarn, min har 3 yngre søsken. Idag var hn her og min hadde allerede 2 til i klassen sin her, det gikk veldig fint, til dette barnet kom, da blir det mye grining og sutring på hn, hn ville ikke at min skulle leke med noen andre enn hn og de andre hadde også fått godis før hn kom og det var også helt krise.

Til slutt sa jeg at hn enten måtte slutte og klage på alt og leke fint med de andre eller gå hjem, barnet mitt leker gjerne med hn,men hn får ikke bestemme over hvem mitt skal leke med eller over hn.

Var dette veldig slemt av meg ?

Anonymkode: 3e8e3...568

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det var det. Det er et lite barn det er snakk om her.

Anonymkode: daa57...f11

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

4 klasse, de er 10 eller 9 år! Tro meg barn i den alderen kan oppføre seg! Ikke liten mao 

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De går i 4 klasse , og hn er alenebarn, min har 3 yngre søsken. Idag var hn her og min hadde allerede 2 til i klassen sin her, det gikk veldig fint, til dette barnet kom, da blir det mye grining og sutring på hn, hn ville ikke at min skulle leke med noen andre enn hn og de andre hadde også fått godis før hn kom og det var også helt krise.

Til slutt sa jeg at hn enten måtte slutte og klage på alt og leke fint med de andre eller gå hjem, barnet mitt leker gjerne med hn,men hn får ikke bestemme over hvem mitt skal leke med eller over hn.

Var dette veldig slemt av meg ?

Jeg fikk litt vondt av dette barnet. Hn er nok ikke vant til andre på samme måte som din siden hn er enebarn. Husk at det er barn vi snakker om her. Det svir veldig hvis en voksen hn ikke er kjent med kjefter. Det var unødvendig. La ungene selv ordne opp seg i mellom med mindre det blir alt for galt. Her virker det som om du irriterte deg mer enn ungene. Dette med godteri. Kanskje hadde de avtalt på forhånd å være sammen, så kom hn litt senere og ikke fikk noe.
Jeg hadde gitt dette barnet godteri også hvis det ble en sak ut av det. 

Hn kan ikke bestemme hvem ditt barn skal leke med, men altså, la de ordne opp, forstår ikke helt hvorfor du blandet det i det i det hele tatt. 4 klasse de er store nok til det selv,

Anonymkode: bcc85...448

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

hva skulle hun liksom heller gjort?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk litt vondt av dette barnet. Hn er nok ikke vant til andre på samme måte som din siden hn er enebarn. Husk at det er barn vi snakker om her. Det svir veldig hvis en voksen hn ikke er kjent med kjefter. Det var unødvendig. La ungene selv ordne opp seg i mellom med mindre det blir alt for galt. Her virker det som om du irriterte deg mer enn ungene. Dette med godteri. Kanskje hadde de avtalt på forhånd å være sammen, så kom hn litt senere og ikke fikk noe.
Jeg hadde gitt dette barnet godteri også hvis det ble en sak ut av det. 

Hn kan ikke bestemme hvem ditt barn skal leke med, men altså, la de ordne opp, forstår ikke helt hvorfor du blandet det i det i det hele tatt. 4 klasse de er store nok til det selv,

ikke vant til andre? regner med denne kiden har gått i barnehage eller har andre barn i familien slik som de fleste andre barn?

• Liker 19
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

ikke vant til andre? regner med denne kiden har gått i barnehage eller har andre barn i familien slik som de fleste andre barn?

Joda, men enebarn har litt andre utfordringer enn barn med søsken som er vant til å måtte dele alt av leger , godteri osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, men enebarn har litt andre utfordringer enn barn med søsken som er vant til å måtte dele alt av leger , godteri osv.

Eh noen enebarn har det, akkurat som noen med søsken også har

Anonymkode: 7b485...56b

• Liker 16
  • Nyttig 3
Gjest Warrior
Skrevet

Det var i alle fall unødvendig sagt av deg synes jeg. Det er jo et barn. Kanskje det er en grunn til at barnet klager og er redd for at ditt barn heller vil bruke tid på de andre barna? Kanskje barnet er redd for å bli ensom når hn ikke har søsken heller? Kan være mange grunner og vet du ikke grunnen så synes jeg det er unødvendig  å si barnet må slutte å klage eller gå hjem. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville latt de ordne opp selv jeg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det virket innenfor jeg.  Gitt at det et sagt rolig og forklarende og ikke med hissighet

Anonymkode: a4602...4ca

• Liker 12
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

var aboslutt ikke på en streng eller sint måte,men med en helt vanlig måte. Greit at han er enebarn,men ikke greit og oppføre seg slik for det

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

var aboslutt ikke på en streng eller sint måte,men med en helt vanlig måte. Greit at han er enebarn,men ikke greit og oppføre seg slik for det

Du har gjort ungen en tjeneste. Det her kommer han forhåpentligvis til å huske og la vær og oppfør seg slik siden. Manglende oppdragelse og enebarn»syndromet»

muligens 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ville latt de ordne opp selv jeg

så små unger er ikke istabd til å ordne opp i konflikter selv

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Altså, jeg har et enebarn selv, og han er sjenerøs og deler villig med andre. Samme har jeg alltid gjort som enebarn.

Det du kommer med er fordommer basert på myter om at enebarn har utfordringer rundt dette. 

Anonymkode: 7961a...552

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerte barnet?

Anonymkode: 54513...ccd

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet

Spørs hvordan du sa det. Helt greit å sette litt regler og grenser i eget hjem. Noe det kan høres ut som vedkommende har hatt for lite av. Har selv hørt ei mor fortelle et barn at hun og dattera skulle ha en pause fra hverandre, siden dette barnet løy så mye, og spredde rykter. Helt innafor. Da fikk barnet en forståelse av at dårlig oppførsel ikke lønner seg, og hun fikk kjede seg den dagen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså, jeg har et enebarn selv, og han er sjenerøs og deler villig med andre. Samme har jeg alltid gjort som enebarn.

Det du kommer med er fordommer basert på myter om at enebarn har utfordringer rundt dette. 

Anonymkode: 7961a...552

Enig! Vi har 4 barn, og har opplevd situasjoner med deling likevel. 

Anonymkode: 53017...9ea

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (11 minutter siden):

så små unger er ikke istabd til å ordne opp i konflikter selv

De er 4 klassinger , klart de kan ordne opp selv om de får lov å prøvd 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...