Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell oss hva politiet sa for noe hvis du ringer. Hvordan vet du at det er hasj og ikke crack.

Kanskje politiet spør hvordan du vet hva hasj lukter?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi hadde visst også at røyking ikke er godkjent uten utleiers skriftlige godkjenning i kontrakten vår, så vi kunne sagt opp leietaker ved røyking som ikke ble stoppet. 

Anonymkode: a2095...3b3

Det er ikke slik at alt man skriver inn i en husleiekontrakt er juridisk bindene.

Anonymkode: 787cf...8d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorvidt det røykes hasj eller vanlig røyk, har ikke noe å si. Her må du fokusere på røykinga, ikke HVA som røykes.

Anonymkode: 86ea7...726

• Liker 1
Skrevet

Viktig å følge boka når du skal si opp leietaker. Av og til virker det som leietakere har flere rettigheter enn huseier. Hva med å si opp med frist som i kontrakt og med begrunnelse at dere trenger leiligheten selv?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

For ikke så lenge siden, det er lov å bruke eller ha til eget bruk, også andre stoffer. Så lenge det ikke foregår salg der. 

Anonymkode: 7e580...42d

Det er IKKE lov å røyke hasj i Norge, hilsen hyppig bruker av rusmidler.

Anonymkode: 258f7...ab8

Skrevet
MannMedGlimt skrev (13 minutter siden):

Da blir nok politiet veldig sjokkert og tar en husransakelse????

Det tviler jeg sterkt på at politiet gidder eller har lov til.

Sjokkert blir de nok ikke, men hvis det foreligger mistanke (som f.eks en anmeldelse) så blir det nok husransakelse, beslaglegging og bøter ja.

Politiet er veldig glade i tips fra publikum, det gjør jobben deres mye enklere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er ikke slik at alt man skriver inn i en husleiekontrakt er juridisk bindene.

Anonymkode: 787cf...8d0

Nei, men dette står i standardkontrakta til huseiernes landsforbund, og de har litt peiling på hva de holder på med.

Anonymkode: a2095...3b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si dem opp. Dere kan ikke pålegges å tillate narkotika i huset. 

Anonymkode: 16c2b...922

AnonymBruker
Skrevet

Opplever ofte at naboene mine røyker hasj også og kan ikke fordra den lukta, ikke gjort det siden første gang jeg luktet det på fest som yngre. 

Ser flere kommenterer at det kan være medisinsk, men det kan vel politiet finne ut av hvis de tar et besøk? 

Anonymkode: b7b7b...da7

AnonymBruker
Skrevet
MannMedGlimt skrev (53 minutter siden):

Fortell oss hva politiet sa for noe hvis du ringer. Hvordan vet du at det er hasj og ikke crack.

Kanskje politiet spør hvordan du vet hva hasj lukter?

Mange har vel opplevd lukten av hasj på en fest i løpet av livet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor setter du deg ikke inn i lover og regler FØR du leier ut? Det er alt for mange utleiere som ikke vet hva de driver med. Anbefaler deg å ta kontakt med f.eks huseierne.no eller noen andre med kompetanse. Jeg forstår godt at du er lei hasjlukt og at du ønsker å kaste ut leiertakerne, men det er veldig viktig at du gjør alt etter boken. 

Anonymkode: 5a24e...ec5

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mange har vel opplevd lukten av hasj på en fest i løpet av livet?

Jeg har aldri vært på fest med folk som røyker hasj. Sier litt om din omgangskrets.

Jeg omgås ikke mennesker som bruker narkotika.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm ok.. men så er jo problemet at jeg ikke har fysiske bevis? Alle kan jo si at «han røyker hasj», men om jeg ikke har bevis bortsett fra at vi og naboen har lukta det pluss at vi har sett han sitte med en bong, blir det ikke ord mot ord? Må kanskje ringe inn ja sånn at det er bevis 

ts 

Anonymkode: d48a0...d76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hm ok.. men så er jo problemet at jeg ikke har fysiske bevis? Alle kan jo si at «han røyker hasj», men om jeg ikke har bevis bortsett fra at vi og naboen har lukta det pluss at vi har sett han sitte med en bong, blir det ikke ord mot ord? Må kanskje ringe inn ja sånn at det er bevis 

ts 

Anonymkode: d48a0...d76

I vårt tilfelle tok vi våre på fersken etter lengre tids mistanke og leietaker nektet for å ha noe med det å gjøre. 

Vi ga de 1mnd oppsigelse, og de turte ikke noe annet enn å godta. I ettertid syntes de at det var urettferdig og ville ta oss til retten. Jeg har ikke hørt noe enda. 

Anonymkode: ea3de...179

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...