Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, som tittelen sier. Ønsker meg ut av skolen.

Dere lærere som har byttet yrke, hva jobner dere med nå?

Anonymkode: 6950a...1c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes allerede en del tråder som går på dette. Etter hva jeg har forstått er det mange som har gått over til jobber som f.eks. saksbehandler i kommunen og lignende administrative stillinger. Ofte krever disse stillingene høyere utdanning uten at det er spesifisert en bestemt utdanning.

Anonymkode: c1de8...3d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva liker du med jobben som lærer, og hva er det du misliker? 

Er videreutdanning aktuelt, eller vil du helst rett i ny jobb? 

Anonymkode: 0aa74...023

AnonymBruker
Skrevet

Foreslår også karriereveileder/jobbspesialist. Har jobbet som dette selv i en del år og mange av mine kollegaer der var tidligere lærere. Jeg tenker den utdannelsen er helt gull i møte med mennesker som trenger veiledning av ulik grad.

Anonymkode: ec02d...eef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med rekruttering i et av de dyrere rekruttering/head hunter selskapene, mye bedre betalt enn alternativ i stat/kommune. 

Anonymkode: 15ee5...479

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg jobber med rekruttering i et av de dyrere rekruttering/head hunter selskapene, mye bedre betalt enn alternativ i stat/kommune. 

Anonymkode: 15ee5...479

Kan jeg spørre hvordan du endte opp med den jobben?

Anonymkode: c1de8...3d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva liker du med jobben som lærer, og hva er det du misliker? 

Er videreutdanning aktuelt, eller vil du helst rett i ny jobb? 

Anonymkode: 0aa74...023

Takk for svar og gode spørsmål. 

Jeg liker å planlegge gode opplegg, og selve undervisningen sammen med elevene i klasserommet. Liker også vurderingsarbeid. Misliker dårlig lønnsutvikling og alt for mange oppgaver som tvinger meg til å jobbe mer enn arbeidstiden tilsier (mer enn 43,5 timer pr uke), uten å se dette gjenspeilet i lønna. 

Helst ikke videreutdanning, med mindre det er noe som kan gjøres ved siden av jobb. Har ikke råd til å bli student på heltid igjen 😊

TS 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, mange gode tips fra dere 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2022 den 17.44):

Ja, som tittelen sier. Ønsker meg ut av skolen.

Dere lærere som har byttet yrke, hva jobner dere med nå?

Hva ønsker du da?

Anonymkode: ba188...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bor på et lite sted, så journalist i lokalavisa.

Som lærer er du sikkert god på formidling, og sikkert også flink med folk.

De fleste lokalaviser trenger frilansere nå for tiden, og dessuten sommervikarer.

Anonymkode: 37eeb...cdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Realistisk sett vil du måtte gå mye ned i lønn om du bytter jobb. Samt måtte jobbe sommer, påske, vinterferie, høstferie etc. Sikker på at gresset er grønnere andre steder?

Anonymkode: eda67...857

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som veileder i NAV og har flere tidligere lærere som kolleger. Ellers kjenner jeg folk som jobber på oppvekstetaten, i PPT og som journalist.

Anonymkode: 09d5f...5b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Realistisk sett vil du måtte gå mye ned i lønn om du bytter jobb. Samt måtte jobbe sommer, påske, vinterferie, høstferie etc. Sikker på at gresset er grønnere andre steder?

Realistisk sett vil hun ikke måtte det, da hun allerede jobber mer enn 43,5t/uka, og da mer enn hun får igjen i avspasering. Lønna ift nedlagte arbeidstimer er dermed ikke så god heller..  

Anonymkode: 4b7ec...9bb

• Liker 2
Skrevet

Miljøterapeut:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Realistisk sett vil hun ikke måtte det, da hun allerede jobber mer enn 43,5t/uka, og da mer enn hun får igjen i avspasering. Lønna ift nedlagte arbeidstimer er dermed ikke så god heller..  

Ok så da er det tydeligvis bare å bytte jobb, og få bedre lønn og mer fri. Ingen grunn til å vente med andre ord.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ok så da er det tydeligvis bare å bytte jobb, og få bedre lønn og mer fri. Ingen grunn til å vente med andre ord.

Hun sier hun vil ha betalt for jobben hun gjør, ikke at hun vil ha mer fri. Poenget er at hun jobber mer enn hun får i avspasering, og heller ikke ser det igjen i lønnsutvikling. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun sier hun vil ha betalt for jobben hun gjør, ikke at hun vil ha mer fri. Poenget er at hun jobber mer enn hun får i avspasering, og heller ikke ser det igjen i lønnsutvikling. 

Da er det bare å bytte til en av de andre jobbene hvor hun vil jobbe mindre og tjene mer.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Da er det bare å bytte til en av de andre jobbene hvor hun vil jobbe mindre og tjene mer.

Da gjør hun vel det, da😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingeniørutdanning fra før så jeg gikk tilbake til den jobben :) 

Anonymkode: 5dd46...875

AnonymBruker
Skrevet

Barnehageassistent, renholder, servitør, resepsjonist, butikkmedarbeider, begravelsesbyråagent, støttekontakt, statist, kundeservice salg

Anonymkode: 1e063...77a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...