AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Har nettopp sjekket en av de nyere trådene som drukner i vrangforestillinger om det å være trans og interkjønn, så jeg har tenkt meg å legge ut mitt eget innlegg. Først og fremst, så mener jeg at folk greier ikke å skille mellom LHBT-aktivistene og vanlige oppegående transpersoner. Det ekte transpersoner egentlig vil, er å kunne blande seg ubemerket i samfunnet, og det får mange til. Det er derfor man ikke hører fra dem så mye, men lar seg heller irritere over radikale forslag og utsagn fra aktivistene. Personlig så føler jeg meg ikke en del av det større LHBT-samfunnet siden noen av deres meninger er uforenlige med mine egne, f.eks. synet på kjønnsdysfori som grunnlaget for transseksualisme. Er heller ikke enig i at barn skal tvinges til å "eksperimentere", men tror likevel at de bør få vite om at det finnes forskjellige legninger samt unntak fra regler når det gjelder kjønn. Hva det angår biologisk kjønn, eksisterer det mange arter i naturen der kjønn er avhengig av epigenetiske faktorer, uansett underliggende genetikk, ikke minst arter som skifter kjønn ila livet. Det er også medfødte tilstander i mennesker som gjør at man ender opp med begge kjønnsdelene eller en tvetydig kjønnsdel, dvs. forskjellige variasjoner i kroppslig utvikling. Bare sjekk guevedoce, mennesker som blir født som jenter, men begynner å utvikle mannlige karakteristika senere i livet på grunn av manglende 5-α reductase. Og så er det 'ekte hermafroditisme' der kjønnskjertlene inneholder vev fra begge kjønn. Jøss, til og med øvrige menn mister Y-kromosomet med alder! (til dem av dere som kun kan henvise til XX/XY). Naturen er ikke så ubøyelig og lettvint som mange her vil ha det til, og det er helt greit å være annerledes. Man trenger ikke andres tillatelse å leve som seg selv, heller ikke gjennomgå unødvendige operasjoner for å passe inn i binære verdensmodeller! Det er mennesker i verden som ikke utelukkende er jenter eller gutter. Selv transseksualisme skyldes at hjernen enten blir utsatt for ekstra steroidhormoner under kritiske tidspunkter av hjerneutvikling (transmenn), eller ikke får tilstrekkelig eksponering (transkvinner). Det er ikke bare noe transpersoner innbiller seg - ekte transpersoner har med enklere ord maskulinisert/undermaskulinisert hjerne. Og det handler ikke bare om klær og sminke for dem, men om inkongruensen mellom hjernen og kroppen. Jeg unner ingen dette... Om bare vi kunne bytte plass, ville dere innsett hvor absurd det er å bli nektet sin eksistens av noen som knapt er kyndig i tematikken. Heldigvis slipper jeg dette irl, da ingen vet at jeg er annerledes.😅❤️ Anonymkode: c6384...e35 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå