Gjest Milah Skrevet 10. november 2005 #1 Skrevet 10. november 2005 Utenfor kisoker og gatekjøkken står det ofte aviser i slike stativ. Jeg har flere ganger sett at folk står å leser igjennom hele avisen mens de f.eks venter på maten. Jeg synes dette er frekt, og kunne aldri funnet på å gjøre dette selv. Det samme gjelder forsåvidt i butikker. Gjør du det? Og evt hvorfor, hvorfor ikke?
Superlammet Skrevet 10. november 2005 #2 Skrevet 10. november 2005 Jeg har jobbet i kiosk i 6 år før min nåværende jobb, og ja jeg synes det er frekt å lese bladene. Det er greit nok å titte gjennom, men når jeg så personen stod med samme blad og faktisk leste i 5-10 minutter pleide jeg å si ifra. Irriterende at enkelte klarer å ta seg så til de grader til rette.
Gjest lilletroll Skrevet 10. november 2005 #3 Skrevet 10. november 2005 Å bla igjennom bare for å se om det er noe interessant i et blad synes jeg er helt greit - å stille seg til å lese synes jeg er "tyveri" Når det gjelder å stå og bla gjennom en avis synes jeg det er "greit" hvis personen faktisk står og venter på mat det stedet. Men hvis en bare stiller seg til å lese den er det ikke greit - ikke å bla gjennom heller forsåvidt, for i en avis vet du hva du får!!
aline Skrevet 10. november 2005 #4 Skrevet 10. november 2005 enig med de som har svart før her, å faktisk stå å LESE bladet i butikken uten å kjøpe det er frekt! jeg kan nok titte raskt igjennom om jeg vurderer å kjøpe ett blad jeg ikke har lest før, for å se om det ser interessant ut eller om det er bare reklame eller hva som helst, og det syens jeg bør være lov. man vil jo vite litt hva man kjøper. men å faktisk lese reportasjer etc er frekt.
Gjest Madeline Skrevet 10. november 2005 #5 Skrevet 10. november 2005 Det kunne ikke falle meg inn og lese gjennom blader eller aviser i butikker/kiosken. Det ser jeg på som tyveri. Men å bla fort igjennom mener jeg er greit.
Donnie Darko Skrevet 10. november 2005 #6 Skrevet 10. november 2005 hender rett som det er at en artikkel fanger mitt blikk og da skummer jeg raskt igjennom den. Det at jeg laster ned filmer og musikk fra nettet beviser allerede at jeg er i besittelse av en bedriten moral så om jeg "tar meg til rette" i butikken så får jeg ikke noe dårligere samvittighet.
Potetmel Skrevet 10. november 2005 #7 Skrevet 10. november 2005 Synes det er greit å titte raskt igjennom for å se om det står noe spesielt der, gidder ikke å kjøpe avisen hvis det ikke står noe spesielt der bare for moroskyld.
Gjest Varg-Menja Skrevet 10. november 2005 #8 Skrevet 10. november 2005 Jeg synes det er helt greit å bla litt i bladet og feks kikke på innholdsfortegnelsen, men å begynne å lese artiklene er litt frekt.
Gjest 1111 Skrevet 10. november 2005 #9 Skrevet 10. november 2005 Syns det er greit å ta en kort kikk gjennom, men å faktisk lese det syns jeg er frekk. Føler meg alltid ukomfortabel når jeg plukker opp et blad for bare å se om det er noe interessant i det, så jeg kjøper det gjerne før jeg ser i det
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2005 #10 Skrevet 10. november 2005 Aviser leser jeg ikke i før jeg har kjøpt den. Men lurer jeg på om jeg skal kjøpe et håndarbeidsblad el blar jeg gjennom for å se om det er noe jeg er interisert i. Men synes det er forskjell på å bla kjpt gjennom og det å faktisk lese hele artikler....
Gjest Devil's Spawn Skrevet 10. november 2005 #11 Skrevet 10. november 2005 Jeg har jobbet i kiosk i 6 år før min nåværende jobb, og ja jeg synes det er frekt å lese bladene. Det er greit nok å titte gjennom, men når jeg så personen stod med samme blad og faktisk leste i 5-10 minutter pleide jeg å si ifra. Irriterende at enkelte klarer å ta seg så til de grader til rette. ← De gangene jeg kjøper VG, pleier jeg faktisk å bruke 5-10 minutter på avisa. Kunne ha spart mange penger på å lese i kiosken . Takk for tips, trådstarter
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #12 Skrevet 10. november 2005 Tror dette er forskjellig fra kultur til kultur. I england er det helt akseptabelt å lese i bladene virker det som. Mange som står lenge og kikker i samme blad. Og da har heller ikke jeg problemer med det. Men her ville jeg ikke stilt meg opp for å lese i bladene. Kikke fort gjennom - ok, man pleier jo som regel å kikke på andre ting før man kjøper også.
Gjest Aloha Skrevet 11. november 2005 #13 Skrevet 11. november 2005 Syns det er frekt. Enkelt og greit. Den som kjøper avisen bør få en ny, ikke en som er lest av andre.
Gjest Kålungen Skrevet 11. november 2005 #14 Skrevet 11. november 2005 hender rett som det er at en artikkel fanger mitt blikk og da skummer jeg raskt igjennom den. Det at jeg laster ned filmer og musikk fra nettet beviser allerede at jeg er i besittelse av en bedriten moral så om jeg "tar meg til rette" i butikken så får jeg ikke noe dårligere samvittighet. ← Da er vi to
Gjest Kålungen Skrevet 11. november 2005 #15 Skrevet 11. november 2005 Syns det er frekt. Enkelt og greit. Den som kjøper avisen bør få en ny, ikke en som er lest av andre. ← Den blir vel ikke mindre verdt eller mindre leselig om noen andre har sett i den først? Så lenge den er er like hel og fin ser jeg ikke poenget med det. Og de fleste tar ikke stygge aviser, de fleste tar den bakerste.
Gjest Aloha Skrevet 11. november 2005 #16 Skrevet 11. november 2005 Den blir vel ikke mindre verdt eller mindre leselig om noen andre har sett i den først? Så lenge den er er like hel og fin ser jeg ikke poenget med det. Og de fleste tar ikke stygge aviser, de fleste tar den bakerste. ← Hehe, det har du rett i , jeg mener det mer som en prinsippsak. Vil man lese avisen, bør man betale for den selv.
SissiB Skrevet 11. november 2005 #17 Skrevet 11. november 2005 Bla gjennom for å se om det er vits å kjøpe - JA Begynne å lese - NEI
Orestes Skrevet 11. november 2005 #18 Skrevet 11. november 2005 Om jeg står i kø ved kassa, og VG har en sak som virker interessant på side 8 eller hva det nå er, så hender det rett som det er at jeg blar meg bak til den artikkelen og skummer over den. Får ikke dårlig samvittighet en gang. I'm a rebel!
hilli Skrevet 12. november 2005 #19 Skrevet 12. november 2005 Det er mye folk gjør som plager meg mer enn at de leser avisen uten å kjøpe den, for å si det sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå