Gå til innhold

Jobb eller sykemelding?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat brukket armen og lurer på om dere ville gått på jobb eller sykemeldt dere? Jeg har ingen smerter, men går med gips som er litt i veien. Tenker likevel jeg kan gjøre noe fornuftig på jobben.

Anonymkode: 0a663...e3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått på jobb hvis det ikke var mest hensiktsmessig å la være, selvfølgelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker likevel jeg kan gjøre noe fornuftig på jobben.

Anonymkode: 0a663...e3b

Årsaken spiller liten til ingen rolle. 

Poenget er det jeg har sitert. Du har plikt til selv å komme med forslag til oppgaver du kan gjøre. Så om du tenker du kan gjøre fornuftige ting på jobb, så sykemeldes du ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge. Så om det er arbeidsoppgaver du får gjort med gipset arm og du ikke har vondt, så går du på jobb.

Anonymkode: 95926...f9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig gått på jobb om det var noe å gjøre der med brukket arm. Arbeidsgiver har plikt å tilrettelegge, du har plikt til å si hva du kan bidra med. Klarer du ikke full dag eller fullt tempo kan du få delvis sykemelding. 

Anonymkode: cde4b...2e7

Skrevet

Gått på jobb og sett om jeg klarer å jobben. Funker det ikke i 100% stilling sykemelding med gradert! 

Skrevet

Jeg hadde gått på jobb, men bedt om gradert sykmelding så fremt jeg hadde en jobb som faktisk kunne utføres med en gipset arm. Har faktisk gjort det en gang. Var helt sykemeldt et par uker etter operasjon, men så ba jeg om det som dengang kaltes "aktiv sykemelding" men som nå er endret til gradert sykemelding. Det var en god del jeg kunne gjøre siden en del av jobben min foregikk på PC men ble likevel ekstra sliten siden jeg var gipset ned til fingrene og håndleddsstøtte og bruk av mus ikke fungerte så bra, så alt tok lenger tid enn vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet
Cata skrev (5 timer siden):

Jeg hadde gått på jobb, men bedt om gradert sykmelding så fremt jeg hadde en jobb som faktisk kunne utføres med en gipset arm. Har faktisk gjort det en gang. Var helt sykemeldt et par uker etter operasjon, men så ba jeg om det som dengang kaltes "aktiv sykemelding" men som nå er endret til gradert sykemelding. Det var en god del jeg kunne gjøre siden en del av jobben min foregikk på PC men ble likevel ekstra sliten siden jeg var gipset ned til fingrene og håndleddsstøtte og bruk av mus ikke fungerte så bra, så alt tok lenger tid enn vanlig. 

Hvis det er høyre arm, kunne ikke jeg gått på jobb. Jeg var litt syk selv og følte jeg kunne gå på jobb. Fikk beskjed at jeg måtte få legen til å si at jobben måtte tilrettelegges,  for de trengte å få økt bemanning pga meg  Jeg jobbet for sent, så det ble mer på de andre. Da sykemeldte jeg meg. 

Anonymkode: d3df1...365

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer selvfølgelig an på hva du jobber med. Kontorjobb -> jobb. Hjelpepleier -> sykemelding.

Anonymkode: b030a...9bb

AnonymBruker
Skrevet

Man skal vel ha gradert sykemelding hvis en ikke kan utføre alle vanlige arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: 78cbb...303

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...