AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #21 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nja, det hjelper kanskje litt neste gang det regner. Men jeg ville heller kokt opp vann med saltet oppi, og tømt dette over rotskuddene. Eddik kan også hjelpe dersom du har dette hjemme. Anonymkode: 1b5d4...806 Ok! Takk for tips! 😊 Anonymkode: 4d362...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 29. mai 2022 #22 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for at du svarer! Jeg ringbarket helt ned til bakken (mer enn 5 cm) og rev av barken et godt stykke oppover treet. På selja, rogna og heggen. Hvordan tror du det vil gå? Gjorde det da trærne løypte. Prøvde også å ringbarke bjørka, men var ikke like enkelt da den ikke løypte på samme måte som de andre trærne. Ble mer at man skrapte /skar av barken. Gjorde det på bjørka for noen år siden, da den var lita men den var like grønn årene etter. skrapte mer av barken på samme tre i år. Hvordan tror du det vil gå? Hvordan skal jeg løse det? Ser det kommer opp nye skudd fra bakken. 😭 Anonymkode: 4d362...8c1 På bjørk må du helt inn på stammen. Om du bare tar never så er ikke det til mye hjelp, den tåler det. Skuddene som kommer, er vel fra frøene den sprer. Hvordan selje sprer seg, vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #23 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen folk bryr seg ikke om hvordan det ser ut hos dem. Jeg liker å ha det striglet rundt meg. Men over hekken flyter det med verktøy, gamle reparasjonsobjekter det aldri blir gjort noe med, revefeller, bildeler og søppel. Jeg gir flatt f. Det er ikke på min tomt. Stakkars den som skal rydde ut der etter at naboen dør. Jeg lot hekken vokse så høyt at jeg slipper å se på det. Har du ingen andre steder med sol på tomta hvor du kan ordne en terasse eller noe ? Anonymkode: 66ab9...59e Huset mitt er 30-tallet og er bygd to meter fra nabotomta ( dette huset ble bygd først). Kjøkken vindu og stuevindu ligger mot denne tomten/skråningen. Trærne ligger klin opp til tomtegrensa. Trærne vil også skyggelegge terrassen. Hvis de får vokse vil de sikkert bli 15-20 m høye. De vil ta det meste av sol og utsikt. Naboen er i tillegg en skrotnisse som samler på gamle biler og annet skrot. Huset er med årene ikke blitt vedlikeholdt og er blitt til en rønne. ts Anonymkode: 4d362...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #24 Del Skrevet 29. mai 2022 Thildamor skrev (11 minutter siden): På bjørk må du helt inn på stammen. Om du bare tar never så er ikke det til mye hjelp, den tåler det. Skuddene som kommer, er vel fra frøene den sprer. Hvordan selje sprer seg, vet jeg ikke. Ja, prøver å ta helt inn til stammen. Skuddene som kommer er rotskudd, for de sitter langt bedre fast i bakken enn skudd fra frø. ts Anonymkode: 4d362...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 29. mai 2022 #25 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, prøver å ta helt inn til stammen. Skuddene som kommer er rotskudd, for de sitter langt bedre fast i bakken enn skudd fra frø. ts Anonymkode: 4d362...8c1 Da får du øse på med varmt vann og salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 29. mai 2022 #26 Del Skrevet 29. mai 2022 Her har du eksempel på en som ønsket at naboen fjernet trærne, det gikk heller dårlig... Nyheter, Østlandet | Firte ikke på kravene om naboens trær – det ble svært kostbart (amta.no) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #27 Del Skrevet 29. mai 2022 Kan du høre med familie og venner om de vil bli med på en dugnad? Dere samles en lørdag og tar det dere klarer. Som takk disker du opp med f.eks pizza, kaffe, øl og brus til alle. Anonymkode: e2fbe...b53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #28 Del Skrevet 29. mai 2022 Fjugur skrev (54 minutter siden): Her har du eksempel på en som ønsket at naboen fjernet trærne, det gikk heller dårlig... Nyheter, Østlandet | Firte ikke på kravene om naboens trær – det ble svært kostbart (amta.no) Har ikke abonement. Hva var det? Anonymkode: 4d362...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #29 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kan du høre med familie og venner om de vil bli med på en dugnad? Dere samles en lørdag og tar det dere klarer. Som takk disker du opp med f.eks pizza, kaffe, øl og brus til alle. Anonymkode: e2fbe...b53 Ja, har fått litt hjelp av en venn. Hun satte av litt tid, men har vel mer enn nok med sine egne ting. Anonymkode: 4d362...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå