AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Jeg merker at jeg er litt rådvill her. Barnet elsker bestemor, etter å ha lært å si bemo så sier det bemo hele tiden. Vil til bemo å leke. Når vi får barnet vårt tilbake så har barnet heftig trass, uvanlig mye gråt, sinneanfall den ellers ikke har. Vil ikke sove, våken flere ganger om natten, generelt uvanlig av seg. Bestemor og bestefar er skilt og barnet er like opptatt av bestefar, men ingen slike reaksjoner etter lengre tids besøk der. Ingen reaksjoner etter besøk hos noen andre. Barnet er straks to år og har alltid slitt med nattesøvn og skrikeanfall etter besøk hos bestemor. Virker også totalt utslitt. Selv dagbesøk på ca 6 timer. Lengste tiden barnet er på besøk er et døgn i ny og ne. Noen tanker om hva det kan være? Anonymkode: 8a8d0...b18 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 Hmm mater hun barnet med noe den ikke tåler? Anonymkode: 4cfbc...680
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hmm mater hun barnet med noe den ikke tåler? Anonymkode: 4cfbc...680 Nei, ingen reaksjoner på mat Anonymkode: 8a8d0...b18
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #4 Skrevet 28. mai 2022 Hvorfor lar dere barnet være der alene da? Er dere avhengig av det? Tror jeg kun ville hatt samvær mens jeg selv var tilstedet om det var sånn! Anonymkode: 8cf90...66a 26 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #5 Skrevet 28. mai 2022 Hva sier bestemor da? Anonymkode: 8eff2...987 2 2
Rosatoast Skrevet 28. mai 2022 #6 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg merker at jeg er litt rådvill her. Barnet elsker bestemor, etter å ha lært å si bemo så sier det bemo hele tiden. Vil til bemo å leke. Når vi får barnet vårt tilbake så har barnet heftig trass, uvanlig mye gråt, sinneanfall den ellers ikke har. Vil ikke sove, våken flere ganger om natten, generelt uvanlig av seg. Bestemor og bestefar er skilt og barnet er like opptatt av bestefar, men ingen slike reaksjoner etter lengre tids besøk der. Ingen reaksjoner etter besøk hos noen andre. Barnet er straks to år og har alltid slitt med nattesøvn og skrikeanfall etter besøk hos bestemor. Virker også totalt utslitt. Selv dagbesøk på ca 6 timer. Lengste tiden barnet er på besøk er et døgn i ny og ne. Noen tanker om hva det kan være? Anonymkode: 8a8d0...b18 Kan være et tegn på at ungen er totalt utslitt. Når jeg var 2-3 år så løp jeg og skalla inn i kjøkkenbenken, igjen og igjen og igjen. Slev om jeg hylgråt, men dette skjedde etter jeg hadde vært hos farmor - og et tydelig tegn på at jeg ikke hadde det bra hos farmor. Hun sleit meg ut totalt. 11 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #7 Skrevet 28. mai 2022 Kanskje barnet savner Bestemor? Anonymkode: 0307f...648 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #8 Skrevet 28. mai 2022 Rosatoast skrev (7 minutter siden): Kan være et tegn på at ungen er totalt utslitt. Når jeg var 2-3 år så løp jeg og skalla inn i kjøkkenbenken, igjen og igjen og igjen. Slev om jeg hylgråt, men dette skjedde etter jeg hadde vært hos farmor - og et tydelig tegn på at jeg ikke hadde det bra hos farmor. Hun sleit meg ut totalt. Men kom du likevel løpende til farmor og kastet deg i armene hennes? Anonymkode: 8a8d0...b18
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje barnet savner Bestemor? Anonymkode: 0307f...648 Vi er på besøk hver uke alle sammen Anonymkode: 8a8d0...b18
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #10 Skrevet 28. mai 2022 Rosatoast skrev (8 minutter siden): Kan være et tegn på at ungen er totalt utslitt. Når jeg var 2-3 år så løp jeg og skalla inn i kjøkkenbenken, igjen og igjen og igjen. Slev om jeg hylgråt, men dette skjedde etter jeg hadde vært hos farmor - og et tydelig tegn på at jeg ikke hadde det bra hos farmor. Hun sleit meg ut totalt. I alle dager 😆 Hvorfor? Anonymkode: 728b5...530 18
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #11 Skrevet 28. mai 2022 Barnet tviholder på og koser masse med bestemor. Løper inn døra og kaster seg i armene. Roper av glede da den hører at vi skal dit. Hadde det skjedd om barnet ikke har det godt der? Anonymkode: 8a8d0...b18 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #12 Skrevet 28. mai 2022 Kan hende barnet får veldig mye oppmerksomhet og lek der i forhold til sin vanlige hjem situasjon og det er vel normalt med nybakte bestemødre. Anonymkode: 3d471...d6e 19 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #13 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg merker at jeg er litt rådvill her. Barnet elsker bestemor, etter å ha lært å si bemo så sier det bemo hele tiden. Vil til bemo å leke. Når vi får barnet vårt tilbake så har barnet heftig trass, uvanlig mye gråt, sinneanfall den ellers ikke har. Vil ikke sove, våken flere ganger om natten, generelt uvanlig av seg. Bestemor og bestefar er skilt og barnet er like opptatt av bestefar, men ingen slike reaksjoner etter lengre tids besøk der. Ingen reaksjoner etter besøk hos noen andre. Barnet er straks to år og har alltid slitt med nattesøvn og skrikeanfall etter besøk hos bestemor. Virker også totalt utslitt. Selv dagbesøk på ca 6 timer. Lengste tiden barnet er på besøk er et døgn i ny og ne. Noen tanker om hva det kan være? Anonymkode: 8a8d0...b18 Hvor mye har barnet vært på besøk et helt døgn? Synes nå kanskje at det er litt vel mye, du sier jo at barnet ikke er to år enda. Tidlig å sove borte, kanskje barnet ikke er klar for å separeres fra deg og far enda? Anonymkode: 2fec5...dcb 7 4
BobbySocks Skrevet 28. mai 2022 #14 Skrevet 28. mai 2022 Barnet kan ha det bra, men bli utslitt likevel? I tillegg kan jo barnet ha lyst å være mer hos bestemor, men sliter med å regulere følelsen av at det nå er hjemme igjen «mot sin vilje». Man må da hjelpe barnet igjennom kos, trygget og anerkjennelse av disse følelsene som noe normalt. 22 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #15 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan hende barnet får veldig mye oppmerksomhet og lek der i forhold til sin vanlige hjem situasjon og det er vel normalt med nybakte bestemødre. Anonymkode: 3d471...d6e Barnet er nummer 6 i rekken av barnebarna og det har kommet to til etter. Anonymkode: 8a8d0...b18 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #16 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mye har barnet vært på besøk et helt døgn? Synes nå kanskje at det er litt vel mye, du sier jo at barnet ikke er to år enda. Tidlig å sove borte, kanskje barnet ikke er klar for å separeres fra deg og far enda? Anonymkode: 2fec5...dcb Det går helt fint hos bestefar og bonusbestemor. Anonymkode: 8a8d0...b18
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #17 Skrevet 28. mai 2022 BobbySocks skrev (1 minutt siden): Barnet kan ha det bra, men bli utslitt likevel? I tillegg kan jo barnet ha lyst å være mer hos bestemor, men sliter med å regulere følelsen av at det nå er hjemme igjen «mot sin vilje». Man må da hjelpe barnet igjennom kos, trygget og anerkjennelse av disse følelsene som noe normalt. Vi koser masse uansett. Anonymkode: 8a8d0...b18
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #18 Skrevet 28. mai 2022 Hvordan forklare bestemor om dette og at barnet er utslitt? Vil ikke såre henne heller. Anonymkode: 8a8d0...b18
BobbySocks Skrevet 28. mai 2022 #19 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi koser masse uansett. Anonymkode: 8a8d0...b18 Joda, men hjelp til regulering er ikke bare kos. 6 1
NiceOrNothing Skrevet 28. mai 2022 #20 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barnet tviholder på og koser masse med bestemor. Løper inn døra og kaster seg i armene. Roper av glede da den hører at vi skal dit. Hadde det skjedd om barnet ikke har det godt der? Anonymkode: 8a8d0...b18 Høres ut som barnet er veldig knyttet til bestemor å elsker å være der. Så små barn klarer ikke fake hverken glede eller frustrasjon . Tenker heller at barnet savner sin favoritt-person etter samvær , å blir litt oppspilt / urolig av det❤️ 9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå