AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Jeg og far ble skilt for 7 år siden han er forsatt bitter enda det var han som ville skilles da han traff en annen dame, det varte 1 år før det ble slutt og han ble singel, han ville tilbake,men jeg ønsket det ikke. Nå har jeg vert sammens med min samboer i 4 år og vi venter vårt 2 til sommeren , vår fra før er 2 til sommeren. Så er det til problemet, min eldste sønn skal konfirmes nå i Juni, og vi har ordet alt klart, han har sagt at han ønsker og feire kun 1,men faren nekter, han har også ordet selskap for han lørdag etter med sin familie og sønnen vår. Sønnen er sikkelig lei seg fordi faren ikke samarbeider. så mye eks svigerforeldre som jeg ennå har god kontakt med kommer både hit og til hans far, mens de andre i den familien har takket nei, noe jeg forstår, er ikke de som er problemet med far. Så nå blir det uansett 2 selskaper. Synes det er kjempe leit at han ikke kunne følge sønnens ønske . men kan ikke gjøre så mye. Men hva tenker dere egentlig om dette? Anonymkode: 46009...20d 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 ble mye skrivefeil ser jeg,men er bare så oppgitt Anonymkode: 46009...20d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 Faren er en idiot som ikke setter sønnen foran seg selv. Ekstra idiot som kom krypende tilbake etter sidesprang og skilsmisse av egen vilje, og så legger skylden på deg. Ekkel type. Anonymkode: 16857...6cf 14 3
Gjest ti10 Skrevet 28. mai 2022 #4 Skrevet 28. mai 2022 Hva jeg synes om farens reaksjon? Jeg kunne ha skrevet mye om det, men jeg tror trist og pinlig dekker det meste.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #5 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg og far ble skilt for 7 år siden han er forsatt bitter enda det var han som ville skilles da han traff en annen dame, det varte 1 år før det ble slutt og han ble singel, han ville tilbake,men jeg ønsket det ikke. Nå har jeg vert sammens med min samboer i 4 år og vi venter vårt 2 til sommeren , vår fra før er 2 til sommeren. Så er det til problemet, min eldste sønn skal konfirmes nå i Juni, og vi har ordet alt klart, han har sagt at han ønsker og feire kun 1,men faren nekter, han har også ordet selskap for han lørdag etter med sin familie og sønnen vår. Sønnen er sikkelig lei seg fordi faren ikke samarbeider. så mye eks svigerforeldre som jeg ennå har god kontakt med kommer både hit og til hans far, mens de andre i den familien har takket nei, noe jeg forstår, er ikke de som er problemet med far. Så nå blir det uansett 2 selskaper. Synes det er kjempe leit at han ikke kunne følge sønnens ønske . men kan ikke gjøre så mye. Men hva tenker dere egentlig om dette? Anonymkode: 46009...20d Nei. Hadde sagt at om far ikke ønsker å komme så får far la være. Det er bare sånn det er å være umoden. Anonymkode: e390b...c7f 3
Silva Pluvialis Skrevet 28. mai 2022 #6 Skrevet 28. mai 2022 (endret) Det er trist når voksne ikke kan vise litt storsinn og sette barnas følelser først, spesielt på en så stor dag som en konfirmasjon er. At far er bitter på deg, enda han valgte å gå, er jo mildt sagt rart og uforståelig. Dette er hans problem alene. Han burde ta seg sammen. Endret 28. mai 2022 av Tvillingsjel 5
FruR Skrevet 28. mai 2022 #7 Skrevet 28. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg og far ble skilt for 7 år siden han er forsatt bitter enda det var han som ville skilles da han traff en annen dame, det varte 1 år før det ble slutt og han ble singel, han ville tilbake,men jeg ønsket det ikke. Nå har jeg vert sammens med min samboer i 4 år og vi venter vårt 2 til sommeren , vår fra før er 2 til sommeren. Så er det til problemet, min eldste sønn skal konfirmes nå i Juni, og vi har ordet alt klart, han har sagt at han ønsker og feire kun 1,men faren nekter, han har også ordet selskap for han lørdag etter med sin familie og sønnen vår. Sønnen er sikkelig lei seg fordi faren ikke samarbeider. så mye eks svigerforeldre som jeg ennå har god kontakt med kommer både hit og til hans far, mens de andre i den familien har takket nei, noe jeg forstår, er ikke de som er problemet med far. Så nå blir det uansett 2 selskaper. Synes det er kjempe leit at han ikke kunne følge sønnens ønske . men kan ikke gjøre så mye. Men hva tenker dere egentlig om dette? Anonymkode: 46009...20d For å si det sånn min stefar nektet å være i samme konfirmasjon som pappa … Jeg er fremdeles bitter og fremdeles ikke konfirmert i en alder av 34.. Synes far skulle tenke på sønnen sin her og sette barnet foran . Er forholdet mellom mor og barnefar veldig konfliktfylt og vanskelig ? Endret 28. mai 2022 av FruR 2
Nymerïa Skrevet 28. mai 2022 #8 Skrevet 28. mai 2022 Det høres egentlig ikke ut som om det er noe du kan gjøre. Far har bestemt seg. Hvis det var min sønn så hadde jeg anerkjent følelsene hans og i tillegg fokusert på at han skulle ha en topp dag uansett og at det kom til å være masse folk der som kom til å synes det var stort å feire dagen med han. Dette er fars tap i det lange løp, han blir stående som en idiot. 1
GammelKaktus Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 Tenker at når far ikke er voksen nok til å kunne stille opp etter sønnens ønske så er det jo begrenset hva man kan gjøre. Han får bare kjøre på å se hva slags relasjon han ender opp med til slutt, synd for sønnen men lite man kan gjøre. Han skal gjøre seg vanskelig når han er den som er årsaken til samlivsbruddet, så er han nok sjalu for at du er i et forhold som fungerer, da har han jo ikke annet å gjøre enn å sette seg på bakbeina, han driter i sønnen, han vil straffe deg. 3
NiceOrNothing Skrevet 28. mai 2022 #10 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg og far ble skilt for 7 år siden han er forsatt bitter enda det var han som ville skilles da han traff en annen dame, det varte 1 år før det ble slutt og han ble singel, han ville tilbake,men jeg ønsket det ikke. Nå har jeg vert sammens med min samboer i 4 år og vi venter vårt 2 til sommeren , vår fra før er 2 til sommeren. Så er det til problemet, min eldste sønn skal konfirmes nå i Juni, og vi har ordet alt klart, han har sagt at han ønsker og feire kun 1,men faren nekter, han har også ordet selskap for han lørdag etter med sin familie og sønnen vår. Sønnen er sikkelig lei seg fordi faren ikke samarbeider. så mye eks svigerforeldre som jeg ennå har god kontakt med kommer både hit og til hans far, mens de andre i den familien har takket nei, noe jeg forstår, er ikke de som er problemet med far. Så nå blir det uansett 2 selskaper. Synes det er kjempe leit at han ikke kunne følge sønnens ønske . men kan ikke gjøre så mye. Men hva tenker dere egentlig om dette? Anonymkode: 46009...20d Har hørt om flere slike , mest fedre, av en eller annen grunn , men fins sikkert i kvinneutgaven og . Det vitner om en meget sjalu , bitter og hevngjerrig far som setter egne følelser foran sitt barn . Veldig trist , men ikke mye å gjøre med. Bare å forklare barnet at dette er en leksjon på hvordan en voksen IKKE bør oppføre seg . 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #11 Skrevet 28. mai 2022 Ironisk at det er din sønn som nå skal inn i "de voksnes rekker" når han oppfører seg mer voksen enn din eksmann. Anonymkode: 7a320...a02 7
AnnePåLande Skrevet 28. mai 2022 #12 Skrevet 28. mai 2022 Jeg tenker at far må ta seg i sammen og bli voksen. Noen voksne i familien må realitetsorientere ham. Far bør få et lite innblikk i hvordan atferden hans oppfattes. Hvor smålig og umoden han fremstår. Han bør skamme seg langt inn i evigheten. 4
Rosatoast Skrevet 28. mai 2022 #13 Skrevet 28. mai 2022 (endret) Sønnen din er så stor nå at han kan bestemme selv. Jeg forstår veldig godt at gutten blir lei seg, men her syntes jeg det er på sin plass at du eller gutten sier til far - at dette kommer ikke til å skje, gutten kommer ikke i selskap nr 2. Enten får far komme i konfirmasjonen, eller så går han glipp av det. Far setter et utrolig dårlig eksempel til sønnen sin, men sønnen skal heller ikke la seg selv bli brukt på den måten. Det er skittent og utrolig egoistisk! Helt på sin plass at gutten nekter far selskap nr 2. På tide å sette den mannen på plass, enten kommer han i sønnen sin konfirmasjon - eller så går han glipp av det. Et ekstra selskap helgen etter er ikke konfirmasjon, og jeg syntes sønnen skal nekte å dra til sin far når han har bestemt dette. (Nekte å dra den helgen det gjelder, om han ellers ikke vil til far så er det også helt greit.) Endret 28. mai 2022 av Rosatoast 3
Natea Skrevet 28. mai 2022 #14 Skrevet 28. mai 2022 Jeg ble skillsmissebarn som 13 åring, og noe av det verste var følelsen av at familien ble oppstykket og delt. Jeg ble misunnelig på andre som hadde en «hel» familie, og slapp å bo i to hjem. Heldigvis samarbeidet mine foreldre godt, og jeg hadde én konfirmasjon😌😊 Eksen din er en superegoist. Dumt at han ikke ser hvordan han skader sønnen deres. Kanndu gå via ekssvigers for å få litt fornuft i han? 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #15 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei. Hadde sagt at om far ikke ønsker å komme så får far la være. Det er bare sånn det er å være umoden. Anonymkode: e390b...c7f Dette er da å synke ned på fars nivå. Sønnen blir uansett den tapende part her, for han ønsker selvsagt å ha sin egen far i konfirmasjonen! Jeg har litt erfaring med en "teit" eksmann, og har valgt å svelge noen kameler for barnas skyld. Her feirer vi det meste sammen altså, også julaften. Ingen av oss har ny partner altså, og tonen er avslappet og god. Men, far er alltid gjest, og bidrar null og nada. Han forsyner seg godt i matfatet og er fornøyd, men at han kan hjelpe til har visst ikke falt han inn. Alltid jeg som inviterer. Han betaler en del, da, hvis jeg spør. Jeg gleder meg til å slippe en gratispassasjer på alle høytidsdager i livet. Samtidig er dette mannen jeg valgte å få tre barn med, og de er glade i oss begge. Jeg merker at nå som de er eldre, så reagerer de på farens manglende ansvarsfølelse. Han prioriterer alltid "sine" ting foran barna, og har heller aldri vært på noen ferie med dem. Syden alene, derimot.. Sønnen din vil finne ut av dette selv, og den dagen han innser det, er det absolutt til din fordel at du ikke har bidratt til at han så det. Anonymkode: cc276...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #16 Skrevet 28. mai 2022 Føler med din sønn!!! Jeg hadde også 2 konfirmasjoner i min tid. Det ble fremstilt som om det var mitt valg, men i realiteten var det ikke det. "Dersom du velger å ha EN konfirmasjon, kan ikke stefar og halvsøsken være med på festen. Vi kan heller ikke ha det hjemme, men må ha det ute, og det blir så upersonlig.... Så hva velger du...?" Voksne MÅ klare å svelge kameler og lage en så fin dag som mulig - etter konfirmantens ønske❣ Anonymkode: 10ad4...26e 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #17 Skrevet 28. mai 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har litt erfaring med en "teit" eksmann, og har valgt å svelge noen kameler for barnas skyld. Anonymkode: cc276...2b7 Joda, det er ditt valg. Men i TS' tilfelle er det snakk om at sønnen skal være nødt til å svelge kameler for farens skyld. Med å være selvopptatt og smålig ødelegger far for sønnens glede over en stor begivenhet, og det er bare helt feil. Anonymkode: 28541...35a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #18 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Joda, det er ditt valg. Men i TS' tilfelle er det snakk om at sønnen skal være nødt til å svelge kameler for farens skyld. Med å være selvopptatt og smålig ødelegger far for sønnens glede over en stor begivenhet, og det er bare helt feil. Anonymkode: 28541...35a Konsekvensen her blir vel at sønnen evt godtar å ha to selskaper i stedet for ett, selv om han helst vil ha alle samlet. Jeg tror det kanskje ikke er så dumt med to selskaper her. Om far ikke kommer, blir det trist for gutten, og om far er så bak mål som det kan virke, er det ikke sikkert at det blir noe hyggelig for gutten at alle er samlet heller. Selv om gutten vil det pr nå? Lei seg kan han nok bli uansett. Mor må i grunnen gjøre sitt beste så det blir en fin dag. Supert at besteforeldrene på farssiden ser ut til å være fornuftige mennesker og kommer i begge selskapene👍Farens oppførsel er det lite å gjøre med, men gutten er snart voksen nok til å klare å si fra selv. Anonymkode: cc276...2b7 1
Nelja Skrevet 28. mai 2022 #19 Skrevet 28. mai 2022 (endret) Det er vel ingen som vil være uenig i at din eksmann er en idiot her, men jeg ville likevel forsøkt å være positiv ovenfor sønnen din på hvordan det ble. Han er 14-15år, og kan påvirkes til å tenke at dette blir hyggelig. Det beste er jo hvis han kan glede seg til begge selskapene og få to fine dager. Endret 28. mai 2022 av Nelja 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #20 Skrevet 28. mai 2022 Takk for alle tips. Ja hvis gutten fortsatt ikke vil, så kan jeg si fra til faren, synes ikke han skal tvinge han. Er han som er vanskelig og ikke tenker på guttens beste her Anonymkode: 46009...20d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå