AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #141 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem har kjempet for likestilling? Feminister og homoer. Det er ikke en diskusjon en gang. Anonymkode: 65d97...ea7 Det er ikke det samme. Anbefaler ikke å være på Ottar og KG til samme tid. Det bidrar til mye hat og svart/hvitt tenkning Anonymkode: e3b43...223
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #142 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke det samme. Anbefaler ikke å være på Ottar og KG til samme tid. Det bidrar til mye hat og svart/hvitt tenkning Anonymkode: e3b43...223 Nei, jeg bare sier det som det er, du trenger ikke være enig men jeg har rett, kampen for likestilling ble startet av feminister. Anonymkode: 65d97...ea7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #143 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg bare sier det som det er, du trenger ikke være enig men jeg har rett, kampen for likestilling ble startet av feminister. Anonymkode: 65d97...ea7 Nei kom deg ut av Ottar, og hør heller på de faktiske kvinnene. Likestilling og feminisme er ikke det samme. Anonymkode: e3b43...223
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #144 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei kom deg ut av Ottar, og hør heller på de faktiske kvinnene. Likestilling og feminisme er ikke det samme. Anonymkode: e3b43...223 hva faen er ottar? likestilling startet med feminisme, likestilling er en mild versjon av feminisme. Anonymkode: 65d97...ea7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #145 Skrevet 29. mai 2022 Jeg ser jo åssen dere skriver her på KG, ser jo at "likestilling" er en slags feminisme. Anonymkode: 65d97...ea7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #146 Skrevet 29. mai 2022 Tror mange gjerrige menn skjuler gjerrigheten sin ved å snakke om likestilling... Anonymkode: 2d7ec...71d 2 1
nisselue Skrevet 29. mai 2022 #147 Skrevet 29. mai 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Nei, jeg mener at en frisør burde tjene like mye som en bilmekaniker. Ja det må du jo få mene. Men det er altså markedet som styrer dette så det er lite man kan gjøre noe med. Det sitter ikke et manneråd et sted i et mørkt rom hvor lønn settes for forskjellige yrker og menn får beste delen av kaka fordi de er menn. 9 hours ago, AnonymBruker said: Møkkete på jobb? Ja nå blir det veldig mye bøss og rengjøring av hår overalt også. Hvis man i tillegg tar med alle helseskadelige stoffer i tillegg til å stå i en statisk stilling hele dagen og smile og være blid til alle kunder som også kan være veldig vanskelige i løpet av en dag, så vet jeg ikke hvor mye frisøren taper akkurat der. Anonymkode: e3b43...223 Ja, møkk, sikkerhet, slitasje, arbeidstid, ansvar. Helt vanlige ting som i meget stor grad dikterer lønnen. At et visst segment av befolkningen bare klarer å se utdannelsestid som det eneste kriteriet som burde ha noe å si forteller vel mer om at de selv kanskje ikke har utdannelse nok til å si noe fornuftig om saken.
nisselue Skrevet 29. mai 2022 #148 Skrevet 29. mai 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Kan du fortelle meg hva slags innsats dere menn gjør i forhold til kvinner? Hva slags jobber er det dere har som er viktigere mer krevende og evt gjør at dere må jobbe mer? Anonymkode: e3b43...223 Menn må ikke men de rent objektivt gjør det. Det er altså et faktum. Mener du de ikke skulle tjene mer når de jobber mer?
nisselue Skrevet 29. mai 2022 #149 Skrevet 29. mai 2022 (endret) 9 hours ago, AnonymBruker said: Poenget er at hvis det var likestilling, så skulle det ikke være nødvendig å bytte over til et mer mannsdominert yrke for å få bedre betalt. Er det så vanskelig å forstå hva hovedpoenget er? Anonymkode: e3b43...223 Hva tror du hovedpoenget er? Man får ikke betalt etter kjønn men etter jobb. Ta en bedre betalt jobb om det plager deg at du får for lite betalt. Du har ikke noe mer krav på lønn bare fordi du er kvinne. Ta deg jobb som rørlegger, elektriker eller oljearbeider. Ingen stopper deg. Ingen holder deg borte fra det. Ingen setter opp umenneskelige krav som bare menn kan overkomme. Ingen incentiver gis til menn som gjør de jobbene bedre for dem enn for kvinner. Det er bare å bytte. Ingen stopper deg. Og det er vel noe av problemet med argumentasjonen, er det ikke? Det ble likestilling men dere ville ikke ha det som menn likevel. Endret 29. mai 2022 av nisselue
nisselue Skrevet 29. mai 2022 #150 Skrevet 29. mai 2022 (endret) 8 hours ago, AnonymBruker said: - Mannen tråkker kvinnen ned i hundrevis av år og nekter henne å ta utdanning Det er sågar slik i enkelte land i dag. Det har dog ikke vært et problem her vi bor på fryktelig langt tid og du burde kanskje finne noe som affekterer deg nå for at det skal være et problem nå. Quote - Kvinner kjemper seg til retten til å ta utdanning Ok. Quote - Menn og patriarkalske samfunn diskriminerer kvinner i jobb og fortsetter å hindre henne i å bidra Hvordan forhindrer menn kvinner å delta og hva er dette patriakalske samfunnet? Har du noe spesifikt å henge det på så det blir noe mer enn bare et flott ord du har lært av feminister? Quote - Menn finner opp *teknologi* imens de ekskluderer kvinner fra prosessen Hvordan ekskluderer menn kvinner fra å finne opp teknologi? Eller *teknologi*, hva nå enn du mener forskjellen er... Quote - Menn bruker sine oppfinnelser, som de har nektet kvinner å bidra til, MOT kvinnen for å bevise at hun er udugelig Her må jeg nesten be om eksempler for dette har jeg aldri hørt om. Hva slags oppfinnelser er det menn har som de bruker for å bevise at kvinnen er udugelig? Quote Folk her inne er faen meg stokk dumme OG historieløse. Anonymkode: 037f7...5e9 Endret 29. mai 2022 av nisselue 1
nisselue Skrevet 29. mai 2022 #151 Skrevet 29. mai 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Ja hardere fysisk, men det burde dere menn klare som faktisk er fysisk sterkere. Men for å bli sykepleier så er det høyere utdanning i tillegg til at det er psykisk hardere og ellers en langt viktigere jobb. Anonymkode: e3b43...223 ...så det burde dere klare som er psykisk sterkere..?
nisselue Skrevet 29. mai 2022 #152 Skrevet 29. mai 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Åå da så. Mer ferdigheter ja.... Hvorfor er det like lang utdanning da? Anonymkode: e3b43...223 Så hvis man har gått engleskolen har man krav på samme lønn som tilsvarende lengde utdanninger? Selv har jeg to utdannelser. Da burde jo jeg ha krav på dobbel lønn.
nisselue Skrevet 29. mai 2022 #153 Skrevet 29. mai 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Likestilling er bygget på feminisme. Anonymkode: 65d97...ea7 Mulig en og annen farget person vil være uenig med deg der. Eller er det bare en spesifikk likestilling du snakker om? Den som gavner kvinner kanskje. I så fall er det vel bare feminisme og ikke likestilling.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #154 Skrevet 29. mai 2022 Tilbake til topic! Jeg synes norske menn er gjerrige i samboerforhold. Kanskje ikke i datingfasen, men når det kommer til forhold definitivt. De spiser mer, skal ha dyr bil og sløser masse - og forventer at begge to bidrar til dette. Jeg har alltid hatt dårligere råd i samboerforhold enn når jeg har vært singel. Anonymkode: c271a...784 1
PetterKanin Skrevet 29. mai 2022 #155 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Da får jeg legge ut dette en gang til: Kvinner er yrkesaktive i større deler av livet og utgjør i dag halve arbeidsmarkedet, de tar mer utdanning enn menn og jobber mer heltid enn før. Likevel får de fortsatt lavere timelønn enn sine mannlige kolleger. CORE-indikatoren for kjønn og lønn viser at kvinner tjener 89 kroner per hundrelapp menn tjener i timen. Anonymkode: e3b43...223 Kvinner velger å utdanne seg til jobber med lavere lønnibher. De cævelger ogwå oftwre å jobbe deltid enn det menn gjør. Om kvinner begynner å velge mannsdominerte utdanninger og jobber hyppigere så blir denne forskjellen mindre. Dette er helt og holdent kvinnenes eget valg.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #156 Skrevet 29. mai 2022 Jeg synrws generelt menn er gjerrige. Feks min mann mener jeg unødvendig kjøper klær og nødvendigheter til barna. Slik at når han klager på det, så slipper han å kjøpe. Presser jeg han til å kjøpe, prøver han presse på barna klær og sko som de ikke vil bruke. Og da er han så generøs på pris også. Dette gjør han fordi han vet at han da slipper å betale noe som helt. For ungene gir opp, kommer til meg og vil jeg skal fikse. Jeg betaler mer i mat, komunale avgifter, alle forsikringer, alt av nødvendigheter til meg og barna. Og endel av hans. Han betaler strøm, tlf og egen bil forsikring. Han tjener mer, og bidrar mindre. Vi har to felles og han har et barn til. Som jeg også må ganske til, fordi han har avtale med mor, som heller ikke kjøper det hun skulle. Så jeg står igjen med kjøp av sko og yttertøy der også. At ungen har ingen av delene i januar, firdi jeg også sitter å venter på at foreldrene skal ordne opp med egen unge. Det er det visst bare jeg som ender opp med å ta tak i. Så ja menn er gjerrige. Klær og sko til unger er visst unødvendigheter. Øl, snus og tobakk til seg selv, er veldig nødvendig. Kan jeg nevne at med en far som nektet mor å jobbe, fordi han skulle forsørge oss. Sørget for at jakker var 10cm gir korte på ermene. Hullete klær mor kappet sammen og prøvde å sy ut, i mangel på klær som passet og sommersko i 20 blå på vinteren. Han ble i tillegg forbanna på mor som da måtte ra jobb, så vi hadde mat på bordet. Han jobbet borte og mente at vi spiste for mye... Vi hadde ikke råd til middag hver dag. Så ja vokst opp med gjerriheta selv. Barn hus og hjem er helt unødvendig, men de nyter godt av at kona fikser... Anonymkode: 6c431...21f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #157 Skrevet 29. mai 2022 Skal vi nevne alle menn som ikke gidder å ha samvær med egne barn, og i tillegg syter over at de må betale barnebidrag..... Stakkars dem altså, ex er visst veldig grådig.... Anonymkode: 6c431...21f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #158 Skrevet 29. mai 2022 Det er en voldsom pengestrøm fra menn til kvinner. Både under dating, forhold og i samfunnet som helhet. Å påstå at menn er mer gjerrige enn kvinner blir ganske absurd Anonymkode: 7c049...465 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #159 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en voldsom pengestrøm fra menn til kvinner. Både under dating, forhold og i samfunnet som helhet. Å påstå at menn er mer gjerrige enn kvinner blir ganske absurd Anonymkode: 7c049...465 For meg som kvinne har det vært motsatt. JEG har vært den som har betalt! Ifjor datet jeg en mann som stadig var på besøk, husker han kikket inn i kjøleskapet mitt og sa så fint «her må det fylles på!» Han kjøpte ingenting. Senere etter at JEG hadde fylt opp kjøleskapet var venner av meg på besøk og de kommenterte at så fult hadde de aldri sett kjøleskapet mitt ( spiser jo mindre alene ), da satt han jeg datet og smilte bredt, akkurat som det var HAN som hadde stått for innkjøpet. En kveld foreslo HAN at vi skulle på byn. Vi dro og da vi satt der viste det seg jo at han ikke hadde penger, så det var jeg som betalte. Droppet han og begynte å date en annen mann, samme gjentok seg. Husker jeg sa til ei venninne at jeg rett og slett ikke har råd til å date en mann. Anonymkode: a6ed6...40a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #160 Skrevet 29. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: For meg som kvinne har det vært motsatt. JEG har vært den som har betalt! Joda, men det er jo ikke typisk for relasjoner mellom menn og kvinner. Det vanligste er at det flyter penger fra mannen til kvinnen. Dette har altså ikke skjedd med deg, for deg har det vært motsatt. Men trenden på samfunnsnivå har alltid vært at menn bruker penger på damer Anonymkode: 7c049...465 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå